تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ربوده شدن یک شهروند هلندی در افغانستان

يک شهروند هلندی و راننده اش که در يک نهاد امدادرسانی کار می‌کرد از سوی افراد مسلح ناشناس در مرز بين ولايات تخار و قندوز در شمال افغانستان ربوده شده است.

فيض محمد توحيدی سخنگوی والی تخار گفت که پيتر بروان کارمند مؤسسه خيريه ستريمس؛ صبح دوشنبه از سوی هشت نفر مسلح در منطقه «تنگی» ربوده شده و به شهرک خان‌آباد قندوز انتقال داده شده است.


شهرک خان‌آباد از جمله مناطقی است که در اين اواخر اوضاع امنيتی آن وخيم بوده است اما مسئولين محلی می‌گويند تلاش‌ها برای رهايی اين امدادگر هلندی آغاز شده است.

هيچ گروهی، ازجمله طالبان، که اغلب مسئوليت ربودن شهروندان خارجی را برعهده می‌گيرند تاکنون در اين مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

هيچ گروهی، ازجمله طالبان، تاکنون در اين مورد اظهار نظری نکرده‌اند

ماه گذشته خانم ليندا نور گروو، ۳۶ ساله، شهروند بريتانيا که کارمند مؤسسه امدادرسان آمريکايی «دی آی آی» بود از سوی طالبان در ولايت کنر در شرق افغانستان ربوده شد.

اما اين امدادگر بريتانيايی در عمليات نجات نظاميان آمريکايی کشته شد که سپس در پی واکنش اعتراضی بريتانيا، مقامات آمريکايی از آغاز تحقيق برای روشن شدن چگونگی مرگ اين امدادگر خبر دادند.

در ۲۸ مردادماه سال جاری و همزمان با تجليل از روز جهانی امدادرسانی؛ سازمان ملل با ابراز نگرانی از افزايش حملات بر امدادگران خارجی در افغانستان اعلام کرد طی شش ماه؛ هفت امدادگر در اين کشور کشته و ۶۳ نفر نيز ربوده شده‌اند.

سازمان ملل از تمامی گروه‌های درگير در منازعه افغانستان خواست تا به کار امداد رسانی احترام گذاشته و کارمندان مؤسسات خيريه را هدف قرار ندهند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)