تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
رئیس سازمان بازرسی ایران

«احمدی‌نژاد، اسنادش را ارایه نکرده است»

مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی ایران می‌گوید که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور این کشور مدارک خود را در مورد سخنانی که سال گذشته در جریان مناظره‌های انتخاباتی بیان کرد، به قوه قضاییه نداده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، پور محمدی امروز در دانشگاه امیرکبیر تهران گفت: «رئيس‌جمهور و ساير افراد كه نسبت‌هايی را به ديگران می‌دهند، همواره بايد مستنداتی همراه داشته باشند و به مراجع مسئول داده شود كه اگر تخلف و جرمی ارتكاب شده، مورد تعقيب قرار گيرد.»


مناظره انتخاباتی موسوی و احمدی‌نژاد در خرداد ١٣٨٨

وی همچنین خواهان حرکت به سمتی شد که همه «مستند» سخن بگویند و بتوانند اسناد خود را ارائه کنند.

شامگاه ١٣ خردادماه سال گذشته و در جریان برگزاری مناظره انتخاباتی بین محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی، احمدی‌نژاد در ابتدای مناظره از آنچه که آن را «تخریب گسترده علیه دولت» خواند «گلایه» کرد و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین ایران را مهم‌ترین افرادی معرفی کرد که علیه دولت وی تلاش می‌کنند.

علی مطهری چندین بار از قوه قضاییه خواسته تا محمود احمدی‌نژاد و رهبران مخالف دولت را به طور هم‌زمان محاکمه کند

وی گفت: «باور من این است که فقط آقای موسوی در برابر من نیست، بلکه سه دولت پی‌در پی در برابر من قرار گرفته‌اند، هم آقای موسوی است، هم آقای هاشمی، هم آقای خاتمی.»

احمدی‌نژاد افزود که «بنده در برابر یک کاندیدا نیست، من در برابر یک مجموعه‌ای هستم که با محوریت آقای هاشمی و همکاری آقای موسوی و خاتمی علیه بنده حرکت کرده‌اند.»

احمدی‌نژاد در بخش‌هایی از سخنانش اتهام‌هایی متوجه علی اکبر ناطق نوری، اکبر هاشمی رفسنجانی و پسرانش، محسن صفایی فراهانی و زهرا رهنورد، همسر موسوی کرد که موسوی این کار را «گناه» دانست و گفت شما نباید وقتی اتهام کسی در قوه قضائیه ثابت نشده است، در رسانه ملی از او نام ببرید.

سخنان احمدی‌نژاد در این مناظره، واکنش‌های تندی را به دنبال داشت.

دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه ١٦ خرداد ٨٨ با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که احمدی‌نژاد در مناظره، سوگند ریاست‌جمهوری را «نقض» کرده است و این دفتر «به طور قطع و یقین موارد اتهامی» را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد.

دفتر علی‌اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اتهامات وارده از سوی احمدی‌نژاد، «آشکارا نقض سوگند وی به قرآن کریم در حضور نمایندگان مجلس است.»

فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز اعلام کردند که علیه احمدی‌نژاد شکایت کرده‌اند اما «امیدی» ندارند که قوه قضاییه به شکایت‌شان رسیدگی کند.

علی مطهری از نمایندگان اصول‌گرای مجلس نیز در یک سال و نیم گذشته چندین بار از قوه قضاییه خواسته تا محمود احمدی‌نژاد و رهبران مخالف دولت را به طور هم‌زمان محاکمه کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

لاریجانی هم چند روز پیش از احمدی نژاد شکایت کرده است، کلا فشارها بر احمدی نژاد در حال بیشتر شدن است، اینها منتظر بودند تا چالش جنبش سبز و اعتراضات آن کامل بخوابد بعد به سراغ احمدی نژاد بروند، به این خاطر که میدانستند در آن زمان کل نظامشان به خطر خواهد افتاد و خامنه ای آنها را نیز یار و یاور عوامل فتنه میخواند تا تضعیفشان کند. حالا میخواهند به آرامی از طریق مجاری قانونی وارد شوند، کلا در خود سپاه هم بسیاری از افراد پایین رتبه دل خوشی از احمدی نژاد ندارند و او را عامل آشوب و تضعیف جمهوری اسلامی میدانند اما نمیتوانند چیزی بگویند.

-- علی ، Oct 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)