تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
وزيراطلاعات:

«فتنه اخير مبارزه با ولايت فقيه بود»

وزير اطلاعات ايران گفت «مشکل کسانی که از اول انقلاب تا به حال مديريت شدند، بحث ولايت فقيه است. در فتنه اخير نيز مسئله مبارزه با ولايت فقيه بود و انتهای اين مسئله چيزی جز جدايی دين از سياست نيست.»

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی ايران در سخنانی اعلام کرد که جريانات پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در اين کشور سابقه ۲۰ ساله دارد.


وی که در گردهمايی مشترک مسئولان و هاديان سياسی نيروهای مسلح صحبت می‌کرد موضوع همه «فتنه»ها عليه جمهوری اسلامی ايران را مسئله ولايت فقيه دانست.

مصلحی در اين رابطه مخالفت‌های آيت‌الله منتظری و ابوالحسن بنی‌صدر، نخستين رئيس جمهور ايران پس از انقلاب را در اساس، مخالفت با ولايت فقيه ناميد.

وی با بيان اين‌که «مقوله ولايت فقيه جزو دين است» گفت انتهای مخالفت با ولايت فقيه «چيزی جز جدايی دين از سياست» نيست.

مصلحی: اجتماع بهاييت با انجمن حجتيه در فتنه اخير بسيار قابل توجه بود

وزير اطلاعات ايران گفت: «جريانی آدم‌های اين فتنه را مديريت کرده است و در همين فتنه اخير نيز مسئله‌ای که خيلی از آن استفاده کردند، مسئله مبارزه با ولايت فقيه بود.»

مقامات ايران وقايع پس از انتخابات اخير ايران را «فتنه» و معترضان به نتايج آن را «فتنه‌گر» می‌نامند.

مصلحی گفت: «مجموعه‌ای که فتنه را مديريت می‌کرد به هيچ‌وجه مجموعه‌ای نبود که قبل از انتخابات شکل گرفته و طراحی کرده باشد، بلکه اين مسئله يک سابقه ۲۰ ساله دارد.»

وی افزود: «طراحی استکبار اين‌گونه بود که انجمن حجتيه، بهاييت، نفاق، کمونيست، ضد انقلاب و حتا مجموعه‌های دينداری که همراه با انقلاب نبودند در اين مجموعه جمع شوند.»

حيدر مصلحی «اجتماع بهاييت با انجمن حجتيه در فتنه اخير» را بسيار قابل توجه دانست.

وی «رفتن به سراغ آقازاده‌ها و منافقين» را از طرح‌های قابل توجه «سرويس‌ها و سازمان‌های استکباری» دانست و گفت: «خط ‌دهی بيش از ۷۰ درصد اتفاقاتی که در مجلس ششم افتاد توسط نفاق صورت می‌گرفت و اسناد اين مسئله موجود است. به‌طوری که ما حتا اسم داريم که سرشاخه نفاق چطور با برخی از آقايانی که امروز فرار کرده‌اند ارتباط داشته است.»

وی همچنين افزود: «اسنادی در دست است که يک فرد فراری در رابطه با مقوله ولايت با مجلس خبرگان ما مکاتبه کرده است» اما نه نامی از اين فرد برد و نه نامی از فردی که با برخی «فراريان» تماس گرفته‌ است.

وزير اطلاعات عرصه اصلی فعاليت «فتنه‌گران» را فضای مجازی و اينترنت دانست و اعلام کرد «تمام حرکت‌های دشمن در فضای مجازی زير ذره‌بين بروبچه‌های بدنه وزارت اطلاعات است.»

مصلحی در بخش ديگری از سخنان خود گفت که «جنگ نرم» را ابتدا آيت‌الله خمينی عليه «استکبار» به‌راه انداخت و «جنگ نرم دشمنان» جنگی تدافعی است.

در مورد اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها و تدابير امنيتی در اين‌باره، حيدر مصلحی اعلام کرد که «بيشترين و بالاترين حجم کار و جلسات» در رابطه با اين طرح انجام شده است.

وی بار ديگر از «اخلال‌گران» اين طرح سخن گفت و تأکيد کرد که اين افراد «طراحی‌های خاصی» را در نظر دارند که حتا از افراد درون نظام استفاده می‌کنند.

مصلحی افزود: «با برنامه‌ريزی‌هايی که انجام شده، ‌اجرای اين طرح کمترين تنش را خواهد داشت؛ البته نه اين‌که هيچ تنشی به همراه نداشته باشد.»

پس از اعلام اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها، مسئولان امنيتی ايران بارها از «فتنه اقتصادی» و «جنگ نرم دشمنان» در مقابله با اين طرح سخن گفته‌اند.

هفته پيش نيز وزير اطلاعات ايران اعلام کرد که اگر کسانی بخواهند در اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها اخلال ايجاد کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

از سوی ديگر در هفته گذشته مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ايران، طرح موضوع «فتنه اقتصادی» را مجوزی دانست برای «سرکوب گسترده مردم در مقابل اعتراض به افزايش چشم‌گير قيمت‌ها» و افزود: «خودشان می‌دانند که چه مصيبت‌های اقتصادی در پيش دارند، می‌گويند "فتنه اقتصادی" در راه است.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)