تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سوخت‌گذاری نيروگاه اتمی بوشهر آغاز شد

عمليات سوخت گذاری نيروگاه هسته‌ای بوشهر با انتقال سوخت نيروگاه به داخل قلب رآکتور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، صبح امروز با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی و پيمان‌کار پروژه احداث نيروگاه اتمی بوشهر عمليات سوخت‌گذاری اين نيروگاه با انتقال سوخت به داخل قلب رآکتور آغاز شد.


در اين مرحله کل ۱۶۳ مجتمع سوخت مطابق با دستورالعمل‌های کاری به داخل قلب رآکتور منتقل می‌شود و راه‌اندازی فيزيکی نيروگاه پس از اتمام فرآيند انتقال مجتمع‌های سوخت آغاز خواهد شد.

خبرگزاری‌های ايران نوشته‌اند سوخت‌گذاری نيروگاه بوشهر به‌دنبال نتايج مثبت آزمايش‌های متعدد در اين نيروگاه صورت گرفته است.

مهرماه گذشته اعلام شده بود که راه‌اندازی نيروگاه هسته‌ای بوشهر با تأخير روبه‌رو شده است

پيش از اين در ۱۳ مهرماه گذشته اعلام شده بود که راه‌اندازی نيروگاه هسته‌ای بوشهر با تأخير روبه‌رو شده است.

علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران دليل تأخير در بارگذاری سوخت اصلی در قلب رآکتور اتمی بوشهر را «مشکل نشت در استخر مجاور رآکتور» اعلام کرد.

پيش از اين تأخير اعلام شده بود که در نيمه اول مهرماه امسال پس از انتقال سوخت به قلب رآکتور، نيروگاه اتمی بوشهر فعاليت خود را آغاز خواهد کرد.

برخی از منابع خبری نيز تأخير سوخت‌گذاری را فعاليت ويروس استاکس‌نت دانسته بودند اما رئيس سازمان انرژی اتمی ايران چنين موضوعی را رد کرد.

ويروس رايانه‌ای استاکس‌نت برای آسيب زدن به رايانه‌های صنعتی طراحی شده است. اين ويروس رمزهای ويژه‌ای دارد که با استفاده از آن می‌توان سيستم‌های کنترل مراکز صنعتی را از راه دور هدايت کرد.

گفته می‌شد ايران بيش از هر کشور ديگری در معرض آلودگی اين ويروس قرار گرفته است و نيروگاه بوشهر از مکان‌های مورد حمله استاکس‌نت است.

مرحله مقدماتی راه‌اندازی نيروگاه بوشهر روز ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ آغاز شد.

ساخت نيروگاه اتمی بوشهر پيش از پيروزی انقلاب اسلامی در ايران توسط کمپانی زيمنس آلمان آغاز گرديد اما با پيروزی انقلاب متوقف شد تا اين‌که از سال ۱۹۹۷ کمپانی «اتم استروی اکسپورت» روسيه احداث آن را تکميل کرد.

نيروگاه بوشهر در صورت آغاز فعاليت کامل، قرار است يک هزار مگاوات برق توليد کند ولی طی ماه‌های اوليه، در مرحله ابتدايی و به شکل محدود کار خواهد کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)