تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تحریم نمایشگاه مطبوعات ایران

شش تارنمای خبری در ایران با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در نمایشگاه مطبوعات شرکت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، تارنماهای «الف، تابناک، جهان‌نیوز، رجانیوز، عصر ایران و فردانیوز» دلیل شرکت نکردن در نمایشگاه مطبوعات را «رويكرد تعاملی نامطلوب محمدعلی رامین، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پايگاه‌های اطلاع‌رسانی و عدم رسیدگی وزیر» اعلام کرده‌اند.


پوستر هفدهمین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات ایران

این شش تارنمای خبری در بیانیه مشترک خود از اختصاص «پرت‌ترین مکان نمایشگاه» به وب‌سایت های خبری انتقاد کرده‌ و گفته‌اند که طرح این «مشکل» با محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رامین، معاون مطبوعاتی نتیجه‌ای نداشته است.

هفدمین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات ایران از امروز آغاز شده و تا ١٠ آبان ادامه دارد.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در یک سال گذشته روزنامه‌ها و نشریات «کلمه، اعتماد، اعتماد ملی، ایراندخت، اندیشه نو، همت، موج اندیشه، حیات نو، سرمایه، یاس‌نو، آرمان» و چندین نشریه دیگر را توقیف و یا لغو امتیاز کرده است.

محمدعلی رامین در یک مصاحبه زنده با رادیو گفت‌وگوی ایران: شما غلط می‌کنید که از قول من این اراجیف را می‌گویید

در همین حال در طول این یک سال معاونت مطبوعاتی بارها به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها «تذکر و اخطار» داده است.

محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، «تلطیف فضای رسانه‌ها» را دلیل برخورد با رسانه‌ها اعلام می‌کند.

یکی از بحث‌‌ برانگیزترین موضع‌گیری‌های رامین در روزنامه فرهیختگان رخ داد. معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ۲۳ آذر ۱۳۸۸ در دفتر روزنامه فرهیختگان، خبرنگاران این روزنامه را «یک مشت دلقک» نامید و تهدید به برخورد با آن‌ها کرد.

وی این سخنان را پس از آن گفت که یکی از خبرنگاران فرهیختگان به معاون مطبوعاتی ارشاد یادآوری کرد که «رضا نوربخش»، سردبیر فرهیختگان در زندان است.

محمدعلی رامین همچنین مهرماه گذشته در یک مصاحبه زنده با رادیو گفت‌وگوی ایران، در پاسخ به مجری که از وی درباره اظهارتش درباره روحانیت سوال کرد، گفت: «شما غلط می‌کنید که از قول من این اراجیف را می‌گویید.»

رامین این سخنان را پس از آن به زبان آورد که مجری گفته بود: «رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به اظهارات اخیر معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد درباره روحانیت و تأکید بر اینکه کسی به این سخنان معاون وزیر اعتنایی نمی‌کند، گفت که هدف اصلی این‌گونه افراد از بیان این‌گونه سخنان آن است که روحانیت را از صحنه و دین را از متن سیاست و خارج کند.»

خبرگزاری فارس، امروز همچنین اعلام کرد که برنامه سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران در مراسم گشایش نمایشگاه مطبوعات لغو شده است.

دلیل لغو سخنرانی احمدی‌نژاد اعلام نشده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)