تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«مقابله با هدفمندی يارانه‌ها جنگ نرم است»

يحيی رحيم صفوی، فرمانده سابق سپاه و مشاور و دستيار عالی رهبر جمهوری اسلامی ايران در امور نيروهای مسلح يکی از اهداف «جنگ نرم» را موضوع اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران رحيم صفوی در «همايش ملی جنگ نرم» گفت: « بايد در ميدان اجرا يک مديريت کارآمد و همچنين نظارت مستمر و صحيح در آن وجود داشته باشد تا قانون هدفمند کردن يارانه‌ها به درستی در جامعه اجرا شود.»


وی با بيان اين‌که «پيشرفت ايران راهی جز هدفمند کردن يارانه‌ها ندارد» از همه خواست که در اين راه همکاری کنند.

رحيم صفوی اعلام کرد که «دشمنان جنگ نرم» به‌دنبال «تأثيرگذاری بر مسئولان عالی‌رتبه کشور» هستند.

رحيم صفوی اعلام کرد که «دشمنان جنگ نرم» به‌دنبال «تأثيرگذاری بر مسئولان عالی‌رتبه کشور» هستند

فرمانده سابق سپاه اهداف «جنگ نرم دشمن» را «ايجاد عدم ثبات در تصميمات ملی کشور، ايجاد شکاف ميان مسئولان و همچنين مردم و مسئولان، سلب اراده و انگيزه در سطوح مالی نظام، ناکارآمد جلوه دادن نظام و تضعيف باورهای اسلامی و ملی» دانست.

وی راه مقابله با «جنگ نرم» را «مداخلات گسترده» دانست و افزود: «هر کشوری دارای قدرت نرم است که می تواند با طرح جامع به دشمنان هجوم ببرد.»

رحيم صفوی گفت: «منابع قدرت ما در ايران ايدئولوژی و فرهنگ اسلام، قدرت نفوذ رهبری در مقياس داخلی و جهانی و همچنين ميزان اعتماد مردم به مسئولان حکومتی است.»

صفوی روش‌های مقابله با «جنگ نرم» را «گسترش دامنه فرهنگی و محصولات فرهنگی در جامعه، داشتن جوانانی همچون دانشجويان که افسران مقابله با جنگ نرم هستند، استفاده از ديپلماسی عمومی و انجام عمليات روانی» عنوان کرد.

صفوی اعلام کرد که بايد يک «ستاد هماهنگی و پشتيبانی در مرکزيت کشور» در اين رابطه تشکيل شود.

مقامات ايران وقايع پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در ايران را با نام‌های «جنگ نرم» و «فتنه» عنوان می‌کنند.

پس از اعلام اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها، مسئولان امنيتی ايران بارها از «فتنه اقتصادی» و «جنگ نرم دشمنان» در مقابله با اين طرح سخن گفته‌اند.

هفته پيش حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران اعلام کرد که اگر کسانی بخواهند در اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها اخلال ايجاد کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وزير اطلاعات گفت در رابطه با اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها پيش‌بينی‌های لازم صورت گرفته و هر کس يا مجموعه‌ای قصد اخلال داشته باشد با آن‌ها برخورد و به دستگاه قضايی معرفی خواهد شد.

سردار احمدی‌مقدم، دو هفته پيش گفته بود: «ضرب‌آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده و آمريکايی‌ها در اين دوره مأمور خزانه‌داری خود را به کشورهای مختلف می‌فرستند تا آن‌ها را تحت فشار قرار دهند.»

از سوی ديگر در هفته گذشته مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ايران، طرح موضوع «فتنه اقتصادی» را مجوزی دانست برای «سرکوب گسترده مردم در مقابل اعتراض به افزايش چشم‌گير قيمت‌ها» و افزود: «خودشان می‌دانند که چه مصيبت‌های اقتصادی در پيش دارند، می‌گويند "فتنه اقتصادی" در راه است.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)