تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
احمدی‌نژاد:

«مراکز علمی به يک انقلاب نيازمندند»

محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران اعلام کرد که مراکز علمی و دانشگاه‌های ايران به يک «انقلاب رهايی‌بخش» نيازمندند تا ايران به قدرت برتر جهان تبديل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد در سخنان خود در دانشگاه تهران از «اسلام ايرانی» سخن گفت و اعلام کرد که اين اسلام بايد به نيروی برتر در هدايت جهان تبديل شود.


وی گفت منظور از «اسلام ايرانی» قوم‌گرايی و ناسيوناليسم نيست بلکه منظور جامعه اسلامی با مدل ايرانی است.

وی گفت دشمنان اين نوع اسلام در سه عرصه نظری، برنامه‌ای و عملياتی جهان را زير سلطه خود گرفته‌اند و ايران بايد در اين سه عرصه تلاش کند تا به قدرت برتر جهان تبديل شود طوری که توليد فکر و انديشه کند و به مرجع جهانی برسد.

احمدی‌نژاد: «ما بايد به جايی برسيم که روزانه انديشمندن دنيا منتظر شنيدن يک حرف جديد از ايران باشند

محمود احمدی‌نژاد افزود: «ما بايد به جايی برسيم که روزانه انديشمندان دنيا منتظر شنيدن يک حرف جديد از ايران باشند و آن موقع است که اين معادله معکوس است و اين شدنی است.»

احمدی‌نژاد گفت جمهوری اسلامی ايران بايد تعريف تازه‌ای از انسان را که همان «انسان مهدوی» است به دنيا عرضه کند و در اين راه تئوری‌ها و انديشه‌های تازه‌ای ارائه دهد.

وی در اين زمينه گفت: «تنها تئوری که در حال حاضر در عرصه جهانی می‌تواند جايگزين شود انسان طراز جامعه مهدوی و در واقع جامعه مهدوی است و در واقع اين بهترين تئوری و تنها تئوری برای جايگزينی است و بايد در راستای معرفی آن تلاش کنيم.»

وی افزود: «امروز تقريبأ تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی مديران و برنامه‌ريزان، چيزی را مصرف می‌کنند که در آن‌جا توليد شده است و هنوز غرب مرکز توليد انديشه است.»

احمدی‌نژاد گفت: «به نظر من ما نيازمند يک انقلاب رهايی بخش هستيم. بايد مراکز علمی، حوزه‌ها و دانشگاه‌های‌مان يک انقلاب کنند و خود را از قالب‌های موجود نجات دهند و آزاد کنند.»

در عرصه برنامه‌ای احمدی‌نژاد از «برنامه‌ريزی توسعه» بر مبنای تئوری‌های عرصه نظری سخن گفت و در بخش ديگر از چگونگی «عملياتی» کردن اين نظريه‌های جديد حرف زد.

وی عمليات کشورهای غربی را در طول دهه‌های اخير برای مثال «تأسيس اسرائيل»، واقعه ۱۱ سپتامبر، اشغال عراق و ‌افغانستان دانست و گفت ما نيز برای پياده کردن نظريات خود بايد به عملی کردن آن‌ها فکر کنيم.

احمدی‌نژاد تأکيد کرد «ما بايد تئوری، برنامه‌ريزی و عمليات خود را داشته باشيم.»

وی گفت: «انديشه‌های اسلام ناب جهانی هستند و مأموريت نيز جهانی است.»

مقامات ایران در یک سال گذشته خواهان تغییر در محتوای علوم انسانی بر اساس «مبانی اسلام» شده‌اند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز سال گذشته از تحصیل دو میلیون دانشجوی ایرانی در رشته‌های علوم انسانی انتقاد کرده بود.

همچنین شهریورماه گذشته کامران دانشجو، وزیر علوم اعلام کرد که در محتوای رشته‌های مهم علوم انسانی «بر اساس مبانی اسلام» تغییراتی اعمال می‌شود.

میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت نیز تیرماه گذشته در واکنش به اظهارات مقامات حکومت درباره تغییر محتوای علوم انسانی، این اقدامات را با عملکرد حکومت توتالیتر شوروی سابق مقایسه کرد و گفت: «سرنوشت و روش‌های اقتدارگرایان در سراسر جهان شبیه به هم است.»

روز گذشته نيز اسامی ١٢ رشته‌ای که به گفته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران تا بازنگری در محتوای آن‌ها، توسعه پیدا نمی‌کنند، اعلام شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سي سال است که مراکز علمی و دانشگاه‌های ايران تحت انقلاب
قرار داشته اند و تو نميدانی ؟! اخراج استادان و سهميه بندی و فيلتر گزينش و مدفون کردن شهدا و ....و حالا طرح تفکيک دختران وپسران و...!

-- Sasan ، Oct 25, 2010

از آنجا که فرهنگ نطفه اش در جامعه بسته می شود و در بستر زمان رشد پیدا می کند؛ از این رو، نهادهای متولی امر آموزش با ایجاد فرهنگی ابداعی و تحمیلی بر آن هستند که ذهن جامعه ی دانشجویی و تحصیلی را انباشته از آموزه هایی کند که سمت و سویش را خودشان تعیین کرده اند؛ دروسی که هنوز در دور باطل تکرار از هزار و اندی سال پیش هستند و راهی به به تازگی ندارند. چالش و مرزهای نو در این آموزه ها در حکم ارتداد و محرومیت از تحصیل و برچسب الحاد بر خود داشتن است... و البته آگاهان بخوبی می دانند که سرنوشت نظام های آموزشی ایدولوژیک به کجا خواهد انجامید.
ترسم نرسی به کعبه، ای اعرابی!
کاین ره که تو می روی به ترکستان است

-- مهران 1968 ، Oct 26, 2010

محمود خان محبت کنید و در صنعت انقلاب کنید که مردم از بی بنزینی و قطعات یدکی کم کیفیت برای اتومبیل و نیز وجود لوازم و وسائل کم کیفیتخانگی چینی در کشور رنج نبرند و دستمزد ناچیز کار روزانه خود را برای خرید وسائل بنجل و سپری کردن زندگی فلاکت بار خود از دست ندهند.انقلاب کنید و با راه اندازی و مدیریت درست ایجاد کار برای جوانان بی کار در جامعه بنمائید.انقلاب کنید تا ارزش پول ایران افزایش پیدا کند.انقلاب کنید تا مواد مخدر نظیر شیشه و کراک و غیره از دسترس جوانان دور باشد.انقلاب کنید و برنج شالیکاران را به قیمت ٣٠٠٠ تومان(سه هزار )خریداری و به قیمت ٢٠٠٠ تومان بفروشید.میوه باغبانان فلک زده را با قیمت مناسب خریداری کرده و شرایطی را بوجود اورید که کشاورزان و باغداران بتوانند ادامه حیات بدهند٠از پول نفت که اخوندها و اقوامشان به یغما می برند به کشاورزان وباغداران یارانه بدهید تا مجبور به وارد کردن میوه،غلات و حبوبات نشویم .انقلاب کنید و کمپرسورهای قوی بسازید که بتوانند انتقال گاز به وسائل نقلیه گازسوز را به خوبی انجام دهند و رانندگان مجبور نشوند دو بار در روز در صف های طولانی گاز وقت تلف کنند.انقلاب کنید و خود و همفکرانتان را از فضا و تخیلات دینی بیرون اورده و کمی هم در کره زمین با دیگر انسانها خوش باشید.بدانید که خداوند انسان را از بهشت بیرون کرد و در کره خاکی جای داد،لزومی نیست که انسان تلاش کند که به زور دوباره به بهشت وارد شود.هچنین بردن زورکی دیگران به بهشت هم امکان پذیر نیست.انقلاب کنید و به هر تازه عروس و داماد یک قطعه زمین برای خانه سازی با وام بدون بهره بدهید.انقلاب کنید و راهی بیابید که زمین های بایر کویری را به باغ و سبزه زار تبدیل کنید و جوانان علاقمند به کشاورزی را مشغول به کار نمائید.انقلاب کرده اب خلیج فارس را شیرن نموده و نواحی خشک خلیج فارس را تبدیل به باغ و مزارع نمائید.انقلاب کنید و اب رودخانه کارون را با لوله کشی به کویر لوت ببرید و در انجا یک پارک ملی برای حیونات بسازید.دکتر جان مطمئن باش اگر این کارهای انقلابی را انجام دهی من اسم خود را هم محمود احمدی نژاد خواهم گذارد.البته با اجازه کتبی جنابعالی
محمود جان انقلابی شدن زورکی نیست.انسانها طبق گفته بزرگان ادیان و فلاسفه مذهبی و غیر مذهبی متفاوت هستند و شما بهتر است کارهای انقلابی در جهت منافع مادی مردم را اغاز کنید و بعد خواهید دید که انسانهای انقلابی مذهبی و غیر مذهبی پشت سر شما قطار میشوند.تک روی،یک سو نگری،خودبینی باعث منزوی شدن هر انقلابی مذهبی و غیر مذهبی شده و میشود.لذا نصیحت من دیوانه به شمایان(انقلابیون تندرو) این است که واقع بین و عاقلانه تر فکر و عمل کنید.موفق باشیدسعدی

-- mansour piry khanghah ، Oct 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)