تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«با اخلالگران اقتصادی برخورد می‌کنيم»

حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران اعلام کرد که اگر کسانی بخواهند در اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها اخلال ايجاد کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) وزير اطلاعات گفت در رابطه با اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها پيش‌بينی‌های لازم صورت گرفته و هر کس يا مجموعه‌ای قصد اخلال داشته باشد با آن‌ها برخورد و به دستگاه قضايی معرفی خواهد شد.


حيدر مصلحی تأکيد کرد که برای همه مجموعه‌ها و تشکيلات اقتصادی کشور پيش‌بينی لازم انجام شده است و «هماهنگی و انسجام خوبی» برای اجرای اين طرح در کشور وجود دارد.

وی در پاسخ به اين پرسش که آيا تاکنون در اين راستا برخوردی صورت گرفته است، گفت: تاکنون برخوردی انجام نشده است.

احمدی مقدم پاسخ محمود احمدی‌نژاد به نامه هشدارآميز وی در مورد پيامدهای اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها را تکذيب کرد

روز گذشته نيز اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران، گفت که نيروی انتظامی آمادگی لازم را درباره اجرای اين طرح دارد.

احمدی مقدم افزود: «با توجه به نوع تصميم‌گيری برای اجرای اين طرح گمان نمی‌رود که بار امنيتی در اين خصوص وجود داشته باشد.»

فرمانده نيروی انتظامی گفت: «دغدغه پليس اين است که در اجرای اين طرح مانند سهميه‌بندی بنزين غافلگير نشود، هر چند در سهميه‌بندی بنزين هم در آغاز طرح مشکلاتی به‌وجود آمد که به سرعت اين مشکلات برطرف شد.»

در تيرماه سال ۱۳۸۶ پس از اطلاعیه شورای اطلاع رسانی دولت درباره آغاز سهميه‌بندی بنزين، در تهران و برخی ديگر از شهرهای ايران درگيری‌هايی رخ داد.

احمدی مقدم همچنين پاسخ محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران، به نامه هشدارآميز وی در مورد پيامدهای اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها را تکذيب کرد. وی گفت:« چنين نامه‌ای از سوی پليس به رييس‌جمهوری داده نشده است.»

سايت خبری «جهان»، از سايت‌های پشتيبان دولت پيش از اين گزارش داده بود فرمانده نيروی انتظامی طی نامه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد از وی خواسته است اطلاعات مربوط به هدفمندسازی يارانه‌ها را در اختيار وی قرار دهد.

اين سايت نوشت اين درخواست از آن رو صورت گرفته است «تا نیروی انتظامی با علم به عوارض اجرای این سیاست بتواند از حوادث و واکنش‌های احتمالی آن جلوگیری به عمل آورد.»

سردار احمدی‌مقدم، يک هفته پيش گفته بود: «ضرب‌آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده و آمريکايی‌ها در اين دوره مأمور خزانه‌داری خود را به کشورهای مختلف می‌فرستند تا آن‌ها را تحت فشار قرار دهند.»

وی در نماز جمعه دهم مهرماه جاری نيز اعلام کرده بود: «کسانی که می‌خواهند با تکيه بر فشارهای اقتصادی دشمن حلقه مکمل آن در کشور باشند، بايد بدانند که با آن‌ها برخورد خواهد شد.»

حيدر مصلحی، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی ايران نيز در روزهای اخير بارها از «فتنه اقتصادی» سخن گفته و به مسئولان حکومتی در اين‌باره هشدار داده بود.

روز گذشته مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ايران، طرح موضوع «فتنه اقتصادی» را مجوزی دانست برای «سرکوب گسترده مردم در مقابل اعتراض به افزايش چشم‌گير قيمت‌ها» و افزود: «خودشان می‌دانند که چه مصيبت‌های اقتصادی در پيش دارند، می‌گويند "فتنه اقتصادی" در راه است.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)