تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ارسال پرونده دو آلمانی به قوه قضاییه ایران

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از ارسال پرونده دو آلمانی بازداشت شده در این کشور به قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، مهمان‌پرست امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران در تهران گفت: «این دو تبعه آلمانی دچار تخلف شده‌اند زیرا با ویزای توریستی وارد كشور شده‌ بودند اما اقدام به كار خبرنگاری كرده‌اند.»


وی همچنین از فراهم شدن امکان دسترسی کنسولی برای این دو آلمانی بازداشت‌شده خبر داد.

رامين مهمان‌پرست هفته گذشته هم گفته بود که دو شهروند آلمانی که در ایران بازداشت شده‌اند، با مخالفان حکومت ايران در خارج ارتباط داشته‌اند.

مهمان‌پرست از فراهم شدن امکان دسترسی کنسولی برای این دو آلمانی بازداشت‌شده خبر داد

کميته بين‌المللی عليه اعدام و کميته بين‌المللی عليه سنگسار، یکشنبه ۱۸ مهرماه جاری خبر دادند که هنگامی که دو خبرنگار آلمانی برای گفت‌وگو با سجاد قادرزاده، پسر سکينه محمدی آشتيانی زندانی محکوم به سنگسار و جاويد هوتن‌کيان، وکيل خانم آشتيانی به دفتر هوتن‌کيان رفته بودند٬ مأموران وزارت اطلاعات به دفتر کار اين وکيل ريخته و هر چهار نفر حاضر در محل را دستگير و با خود بردند.

سکينه محمدی آشتيانی، ۴۳ ساله، چهار سال پيش محکوم به ۹۹ ضربه شلاق به دليل زنا شده بود اما پس از قتل شوهرش، دادگاه ديگری او را به سنگسار محکوم کرد و از آن زمان در زندان تبريز زندانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در بخش دیگری از این نشست خبری تأیید کرد که برخی از شرکت‌های غربی از تحویل دادن سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کنند.

مهمان‌پرست این اقدام را «غیرقانونی» و خارج از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران خواند و افزود که ایران برخورد این شرکت‌ها را «تحمل نمی‌کند» و با این روش‌ها «مقابله» خواهد کرد.

١٤ تیر ٨٩ مهدی علی‌یاری، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمائی ایران نیز اعلام کرده بود که فرودگاه‌های کشورهای بریتانیا، آلمان و امارات از ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کنند.

مهدی علی‌یاری گفته بود که با این وضعیت هواپیماهای ایرانی باید سوخت خود را یا از داخل ایران تهیه کرده و یا در کشورهای مسیر، توقف و سوخت‌گیری داشته باشند که این مسئله هزینه پروازها را تا «دوبرابر» افزایش می‌دهد.

مقامات این کشورها اما این خبر را در همان زمان رد کردند.

مهمان‌پرست همچنین در این نشست خبری گفت که سعد حریری، نخست وزیر لبنان تا پایان سال ٢٠١٠ به تهران سفر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، هدف از این سفر را افزایش همکاری‌های دو جانبه اعلام کرد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران نیز هفته گذشته به لبنان رفت و با استقبال بی‌سابقه حزب‌الله و طرفداران آن روبه‌رو شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)