تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

پاییز سینماهای ایران

از امروز، چهارشنبه ۲۸ مهر ماه، دو فیلم سینمایی و یک فیلم مستند تازه در سینماهای ایران اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، از امروز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه، در فصل پاییز، دو فیلم سینمایی «لطفاً مزاحم نشوید» به کارگردانی محسن عبدالوهاب و «هر چی خدا بخواهد» به کارگردانی نوید میهن‌دوست و همچنین فیلم مستند «آسمان آبی» ساخته غزاله سلطانی شیرازی در سینماهای ایران اکران می‌شود.


مستند «آسمان آبی» در گستره ۷۰ سال زندگی یک هنرمند پیشکسوت

«لطفاً مزاحم نشوید» نخستین تجربه مستقل محسن عبدالوهاب در کارگردانی است. پیش از این او با رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران در ساخت فیلم‌های «گیلانه» و «خون بازی» همکاری داشته است. تهیه‌کنندگی نخستین فیلم مستقل این کارگردان را محمود احمدی به‌عهده داشته. به گزارش تبیان «لطفاً مزاحم نشوید» چهار داستان تو در تو اما مستقل از هم، درباره‌ زندگی روزانه در تهران را در فضایی مستندگونه روایت می‌کند. در این فیلم بازیگران سینما و تئاتر ایفای نقش کرده‌اند و پروژه ساخت آن در ۲۰ آبان ماه امسال کلید خورده و اکنون در سینماهای ایران با بازی باران کوثری، افشین هاشمی، حامد بهداد، سیامک صفری، خسرو احمدی و هدایت هاشمی به نمایش عمومی درمی‌آید.

سینمای ایران در اثر سیاست‌های سلبی وزارت ارشاد گرفتار بحران مخاطب شده است. امید دارند که با نمایش سه فیلم تازه در پاییز سینمای ایران، ایرانی‌ها دوباره با سالن‌های سینما آشتی کنند



«هرچی خدا بخواهد» نخستین تجربه نوید میهن‌دوست، کارگردان این فیلم است. «هرچی خدا بخواهد» درباره مردی مرموز در جزیره کیش است و در ژانر کمدی ساخته شده و قرار است که در شرایطی که در ماه‌های گذشته، کمدی‌های سخیف بر پرده سینماهای ایران به نمایش درآمده، این فیلم فضایی متفاوت ایجاد کند. به گزارش ماهنامه فیلم، «هر چی خدا بخواهد» برداشتی آزاد از «آوانتی» (بیلی وایلدر) است، اما ظاهراً پرداختی متفاوت دارد و با این‌حال ایده اصلی‌اش از «آوانتی» گرفته شده است.

گفتنی است که فیلمبرداری این فیلم در خلیج فارس انجام شد و شناور حامل اکیپ فيلم‌برداری و بازیگران فیلم که بنزين‌اش تمام شده بود در اثر برخورد با امواج دریا واژگون شد و اگر تیم ناجی به یاری کشتی‌شکستگان این فیلم نمی‌رسید، فاجعه‌ای رخ می‌داد.

در «هر چی خدا بخواهد» ترانه علیدوستی، بهاره رهنما، رضا عطاران و چند بازیگر دیگر ایفای نقش می‌کنند و تهیه‌کنندگی آن را پرویز شهبازی به عهده داشته.

مستند «آسمان آبی» ساخته غزاله سلطانی شیرازی درباره زندگی عزت‌الله انتظامی، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران است و در جشنواره فیلم فجر هم به نمایش درآمده.

عزت‌الله انتظامی درباره نقش‌آفرینی خودش در این فیلم به رسانه‌ها گفته است: «كارهایی است كه در خانه می‌كنم و هیچ بازی صورت نگرفته است. حتی جاهایی که مشغول تمرین کردن هستم از پشت سر گرفته شده و خبر نداشتم. کار با فعالیت‌های تئاتریم شروع می‌شود و جلو می‌رود و در آخر هم به موزه سینما و پخش عكس‌ها و دیالوگ‌های برجسته آثار سینمایی‌ام می رسد و بسیار باسلیقه كار شده است.»

«آسمان آبی» از حمایت صدا و سیما و شهرداری تهران برخوردار است و انتظار می‌رود تبلیغات گسترده‌ای برای فیلم انجام شود.

سینمای ایران پس از ابلاغ سیاست‌های تازه معاونت سینمای وزارت ارشاد که به شکل دفترچه‌ای در اختیار سینماگران ایرانی قرار داده شد و در آن روی موضوعاتی مانند «دفاع مقدس» و «انقلاب اسلامی» تأکید شده بود، گرفتار بحران مخاطب شده است. انتظار می‌رود که با نمایش عمومی این سه فیلم تماشاگران ایرانی دوباره به سالن‌های سینما بروند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)