تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
نامه سرگشاده مدرسين و طلاب قم و نجف (متقن):

«ديدار با آيت‌الله خامنه‌ای تأييد جنايت‌هاست»

مدرسين و طلاب قم و نجف (متقن)، در آستانه سفر آيت‌الله خامنه‌ای به قم، نامه سرگشاده‌ تندی خطاب به وی نوشته و به علما، مراجع، روحانيون، مدرسين و طلاب قم گفته‌اند که ديدار با وی «تأييد جنايات و دروغ جلوه دادن تمامی تعابير اسلامی» است.


بنا بر گزارش «متقن»، سايت مدرسين و طلاب قم و نجف (متقن) در اين نامه که دور روز پيش منتشر شده است ضمن اعلام اين‌که در آستانه سفر آيت‌الله علی خامنه‌ای به شهر قم «فضای شديد امنيتی» بر اين شهر و ورودی‌های آن حاکم است، اظهار اميدواری شده که «اين نامه بتواند تأثيری بر رفتار رهبر ايران گذارد و ايشان در پيشگاه مردم، از گناهان خويش توبه نمايد.»






اين گروه از مدرسين و طلاب قم و نجف در نامه خود متذکر شده‌اند که «عامل بيگانه» نيستند و «به‌شدت نگران امنيت ملی و استقلال ايران» هستند.

آن‌ها با اشاره به وقايع پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران و «کودتا» ناميدن آن نوشته‌اند که بر اساس « اسناد جديدی» که هر روز منتشر می‌شوند، رهبر جمهوری اسلامی ايران را «مسئول مستقيم اين جنايت و خيانت بزرگ» می‌دانند.

«شما خود می‌دانيد که مجتهد مطلق نيز نيستيد و در امور شرعيه موظف به تقليد از اعلم فقها و افقه مراجع هستيد»

آن‌ها نوشته‌اند: «مردم و تاريخ ايران هرگز نمی‌توانند فجايع کهريزک و اوين، دادگاه‌های نمايشی و سريالی، هتک حرمت مکرر دل‌سوزان و استخوان خوردکرده‌های نظامی که شما سنگ‌اش را به سينه می‌زنيد و مشکلات عديده سياسی در سطح داخل و بين‌المللی... را در ذهن خود حک نکنند و به‌باد فراموشی سپارند.»

اين مدرسين و طلاب، آيت‌الله خامنه‌ای و همراهان‌اش را مسئول به‌وجود آوردن «بحرانی» دانسته‌اند که «استقلال حوزه‌ها را نيز با حکومتی و دولتی‌کردن حوزه‌های علميه زير سئوال برده است.»

آن‌ها سياست‌های حکومت جمهوری اسلامی را «باعث از بين رفتن وجهه روحانيت در بين مردم» دانسته‌اند.

اين گروه سپس به بررسی وقايع پيش و پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، پرداخته و از «آمارهای دروغ و ساختگی» محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌های تلويزيونی با ميرحسين موسوی، سکوت آيت‌الله خامنه‌ای نسبت به نامه علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی به وی، تخلفات گسترده انتخاباتی، قطع وسايل ارتباط جمعی، دستگيری گسترده اصلاح‌طلبان و مردم، تبريک زودهنگام رهبر جمهوری اسلامی به احمدی‌نژاد، سرکوب و کشتار مردم و... نوشته‌اند.

«شما هر کس را که به ولايت فقيه اعتقاد ندارد به بهانه‌های واهی و مسخره‌ای چون اقدام عليه امنيت ملی به زندان انداخته‌ايد و يا او را حصر نموده‌ايد»

در بخش ديگری از نامه با اشاره «ميزان تحصيلات حوزوی» آيت‌الله خامنه‌ای، صلاحيت وی در مرجعيت را غير قابل قبول دانسته و آورده‌اند: «شما خود می‌دانيد که مجتهد مطلق نيز نيستيد و در امور شرعيه موظف به تقليد از اعلم فقها و افقه مراجع هستيد.»

آن‌ها نوشته‌اند که رهبر جمهوری اسلامی حکومت ولايت فقيه را به يک «خلافت بلامنازع» بدل نموده‌ و او را «باعث وهن اسلام و براندازی نظام» دانسته‌اند.

اين مدرسين و طلاب در قسمت ديگر نامه خود مسئول «نقض آشکار استقلال دستگاه قضا» و تبديل آن به «قوه‌ای کاملأ سياسی» را نيز آيت‌الله خامنه‌ای دانسته‌ و افزوده‌اند: «شما هر کس را که به ولايت فقيه اعتقاد ندارد به بهانه‌های واهی و مسخره‌ای چون اقدام عليه امنيت ملی به زندان انداخته‌ايد و يا او را حصر نموده‌ايد.»

آن‌ها آيت‌الله خامنه‌ای را «خطيبی توانا» خوانده‌اند که «خطابت را با فقاهت و ولايت اشتباه گرفته‌ است.»

مدرسين و طلاب قم و نجف (متقن) در انتهای نامه خود، رهبر جمهوری اسلامی ايران را فراخوانده‌اند تا «در اسرع وقت رويه خويش را تغيير دهد.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
متن کامل نامه سرگشاده مدرسين و طلاب قم و نجف (متقن)

نظرهای خوانندگان

حرکتی قابل تحسین بالاخره از قم نشینان. به زودی یا شاهد نابودی دین یا این حکومت خواهیم بود. البته تیشه هایی که به ریشه دین تا بحال خورده بعیده که جبران پذیر باشه.

-- مونا ، Oct 16, 2010

چرا متن کامل نامه را درج نکردید
من نامه را خواندم ایکاش انتخاب شخصی نمیکردید
آیا شما بجای مدرسین ترسیدید

-- abbas ، Oct 16, 2010

این خبر مشکل دارد. در باره ی این گروهی از طلاب اطلاعاتی داده نمی شود. این نامه در کجا انتشار یافته، چه کسانی امضا کرده است. وقتی خبر را خواندم خیال کردم در مورد کدام شبنامه ای گزارش می دهید. آیا لینک این نامه را می شود در خبر بگذارید؟

-- خالد ، Oct 16, 2010

تغیر رویه به کدام جهت ؟

-- بدون نام ، Oct 16, 2010

حالا روشن است که چنین نظریه ای تا کجا ، حتی در بین خود اهل عمامه،به زوال گراییده و رو به افول است،همان " ولایت فقیه" که آقای خمینی خلاف همه وعده و وعیدهایش،انقلاب یکپارچه ملت ما را در سال 57به پای آن ذبح کرد !

-- jimshid ، Oct 16, 2010

من بعنوان یک جامعه شناس که سرتاسر ایران را به خاطر شغلم می نوردم باید بگویم که متاسفانه روحانیت در تمامیتش جنان جنایاتی را مرتکب شده که روی تمامی سیه رویان را سفید کرده است. طبق اخبار موثق بسیاری از روحانیون در دادن فتوای تجاوز به مردم دست مساقیم داشته اند، انها گفته اند مگر در صدر اسلام این اتفاقات موجب رعب و وحشت کفار نشده، مگر با همان اعمال و رفتار این دین تا اینجا هزار و چهار صد و پنجاه ساله نشده !!؟؟ بنا بر این امروز نیز این حربه کارآماد است. امروز مردم در سرتاسر ایران چنان تنفری از روحانیت و از اسلام و خصوصا از شیعه پیدا کرده اند که در تمامی تاریخ و تمامی ادیان بینظیر است. حالا این چند تا روحانی و طلبه هم از ترس از دست دادن همه چیز است که نامه نوشته اند. امروز سرتاسر ایران حتا در مساجد ضدیت با روحانیت و با اسلام موج می زند. کافی ست شما لب بگشایید تا فحش های رکیک را به تمامی مقدسان و مقدسات بشنوید. روحانیت بزودی نعل ورونه خواهد زد. به محض اینکه جامعه تکانهای آخرش را بخورد روحانیت اشک تمساحش شروع خواهد شد. بنده در تمامی کوچه های شهر های مختلف مرگ بر روحانیت را نوشته بر دیوار دیده ام. بعضی از شعار ها واقعا رکیک است این نشان می دهد که مردم کوچه و بازار و عارف و عامی از این دین عاصی شده و بریده اند. در یکی از دهات جنوب مرگ بر خامنه ای را روی دیوار کاهگلی کنده بودند. در مشهد روی سنگ بزرگی نوشته بودند مرگ بر اسلام. اینها شعار های جدی مردم است. امروز روزی ست که یک جرقه طومار روحانیت را چنان در هم بپیچد که دودمانشان بر افتد. البته این غمگین است. ولی این کاشته روحانیت است.

-- بدون نام ، Oct 16, 2010

doroghe aslan nameyee be in mazmoon vojud nadare

-- بدون نام ، Oct 16, 2010

این گروه مطقن شاید طلبه حوزه بوده باشند اما از سر و روی سایتشان می‌بارد که بیشتر حزبی و سبز هستند تا حوزوی.

-- فاتح ، Oct 17, 2010

هر کسی کمی از مرحله ی خردسالی عبور کرده باشد می داند که مردم گرسنه قیامشان به مراتب خطرناک تر و حکومت بر اندازتر از هر ارتشیست. حالا هم بحران اقتصادی شدید در ایران روی برهنه و خشنش را در حال نشان دادن است و این ملاهای حوزه ای از ترس قیام مردم و سرنگونی حکومت یک چیزهایی نوشتند_بعد از اینکه بیش از یک سال و اندی مردم با هزاران خون دل زجر کشیدند و تحت ظلم بودند_ هر فرد فهمیده ای متوجه می شود که اینان امروز از ترس از دست دادن منافع خود این حرف ها را زده اند وگرنه این یک سال و اندی کجا بودند و چرا سکوت کرده بودند؟؟؟ ایرانی امروز دیگه فریب آخوند و اسلام را نمی خوره، آهای مفت خورها بدانید و آگاه باشید که بساط چند صد سال مفت خوری شما دیگر باید جمع شود. یا باید تن به کار دهید و یا بمیرید. ملای مفت خور نمی خوایم..

-- یک ایرانی ، Oct 17, 2010

فضا در قم از ده روز پیش به شدت امنیتی و به نوعی حکومت نظامی است.سر تمام گذرگاه ها و چهارراه ها انبوهی از نیروهای نظامی خودنمایی میکنند.بعضی از علما و مراجع تقلید باوجدان از دیدار با خامنه ای صرف نظر کردند و از قم خارج شدند.

-- اهل قم ، Oct 17, 2010

توضيح خبر زمانه: به درخواست خوانندگان اين خبر، پيوند به متن کامل نامه سرگشاده مدرسين و طلاب قم و نجف (متقن) در زير خبر اضافه شد. اما در پاسخ به خالد عزيز که نوشته‌اند اين نامه در کجا منتشر شده و اين گروه چه گروهی است، لازم به توضيح است که در پاراگراف دوم خبر، منبع آن ذکر شده و ديدگاه‌های اين گروه نيز در متن نامه مطرح و مستتر است. اما اين‌که چه کسانی آن را امضا کرده‌اند مشخص نيست. در اين‌باره در مصاحبه «سبزلينک» با اين گروه ـ که در سايت متقن منتشر شده است ـ چنين آمده: «جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف (متقن) متشکل از بخشی از مدرسین، روحانیون و طلاب مستقل و آزاد حوزه‌های علمیه قم و نجف و حتی دیگر شهرهای ایران و جهان می‌باشند، که بنا به حفظ جان، این افراد به صورت غیرآشکار فعالیت می‌نمایند.»
اگر به سايت اين گروه مراجعه شود در مطالب مختلف و همين‌طور در بخش «رسالت» با اين گروه بيشتر می‌توان آشنا شد.

-- زمانه ، Oct 17, 2010

متاسفانه روحانیت و اسلام خودش با دست خودش خودکشی کرد. این خودکشی نوعی خودزنده به گور کردن بود. امروز در سرتاسر ایران به اسلام به صورت نوعی بیماری نوعی گریپ کشنده حتا نوعی ایدز برخورد می شود. حتا کسانی که مسلمان هم مانده اند خودشان را بیمار می پندارند. و این خودآگاهی بیماری خودش آغاز خوبی ست تا درمان شود.
کار این طلبه ها البته کاری ست در راستای احیای این مرده! این زنده بگوری که دیگر زنده نیست.

-- رادان از کرچ. لطفا با رادان خونخوار اشتنباه نشود اسم اص ، Oct 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)