تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
مهمان‌پرست:

«دو خارجی بازداشت‌شده با ضدانقلاب ارتباط داشتند»

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران در نشست خبری خود اعلام کرد که دو شهروند آلمانی که روز يکشنبه بازداشت شدند، با مخالفان حکومت ايران در خارج ارتباط داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، مهمان‌پرست در اين‌باره گفت: «دو نفر با نام خبرنگار به خانواده‌ خانم سکينه محمدی برای تهيه‌ گزارش مراجعه کرده‌اند. آنان ويزای توريستی داشته‌اند و از آن‌جا که با شبکه‌های ضدانقلاب خارجی ارتباط داشته‌اند دستگير شده‌اند.»


وی افزود: «اين دو نفر که مشخص نيست خبرنگار بوده‌اند، بايد وضعيت‌شان بررسی شود. اگر خبرنگار بوده باشند بايد با رواديد خبرنگاری و مطبوعاتی وارد کشور می‌شدند.»

رامين مهمان‌پرست گفت که اين دو نفر در تبريز در مراجعه به منزل سکينه محمدی‌آشتيانی دستگير شده‌اند اما از محل بازداشت آنان خبری نداد.

مهمان‌پرست: آن جريان ضدانقلابی که تدارک ديده است تا اين دو نفر به منزل خانم محمدی مراجعه کنند در آلمان است

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ افزود: «برخی منابع گفته‌اند آنان آلمانی هستند. آن جريان ضدانقلابی که تدارک ديده است تا اين دو نفر به منزل خانم محمدی مراجعه کنند در آلمان است.»

روز گذشته کميته بين‌المللی عليه اعدام و کميته بين‌المللی عليه سنگسار، خبر دادند ساعت ۱۹ يکشنبه ۱۸ مهرماه هنگامی که دو خبرنگار آلمانی برای گفت‌وگو با سجاد قادرزاده، پسر سکينه محمدی آشتيانی زندانی محکوم به سنگسار و جاويد هوتن‌کيان، وکيل خانم آشتيانی به دفتر هوتن‌کيان رفته بودند٬ مأموران وزارت اطلاعات به دفتر کار اين وکيل ريخته و هر چهار نفر حاضر در محل را دستگير و با خود بردند.

اين گزارش افزود که با در جريان قراردادن وزارت خارجه آلمان و همکاران اين دو، آن‌ها مطمئن شده‌اند که هر چهار نفر دستگير شده‌اند.

رسانه‌های آلمان نيز روز گذشته خبر بازداشت دو شهروند آلمانی در ايران را تأييد کردند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران و دادستان کل این کشور نيز روز گذشته در نشست مطبوعاتی خود خبر بازداشت دو آلمانی را تأييد کرد و گفت: «این افراد به هیچ وجه خبرنگار نیستند و یا حداقل كارت خبرنگاری ندارند. آن‌ها در واقع به عنوان توریست به ایران آمده‌اند.»

سکينه محمدی آشتيانی، ۴۳ ساله، چهار سال پيش محکوم به ۹۹ ضربه شلاق به دليل زنا شده بود اما پس از قتل شوهرش، دادگاه ديگری او را به سنگسار محکوم کرد و از آن زمان در زندان تبريز زندانی است.

مقامات ايران، از جمله محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور اين کشور، همواره حکم سنگسار خانم آشتيانی را رد کرده‌اند و آن را «تبليغات دروغين» کشورهای غربی دانسته‌اند.

سجاد و سعيده قادرزاده، دو فرزند سکينه محمدی آشتيانی، چندی پيش در گفت‌وگو با آژانس خبری ايتاليايی «آکی» برای نجات جان مادرشان از دولت ايتاليا درخواست کمک کرده و از آن کشور درخواست پناهندگی کرده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)