تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

معاون احمدی‌نژاد هم از مطهری شکايت کرد

پس از شکايت چندی پيش محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران از علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس، محمدرضا رحيمی، معاون اول وی نيز از مطهری شکايت کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، پيمان حاج‌محمود عطار، وکيل مدافع علی مطهری، نماينده تهران در مجلس ايران، خبر داد که محمدرضا رحيمی عليه موکل‌اش و تعداد ديگری از نمايندگان مجلس به دادگاه شکايت کرده است.


وی از موضوع اتهام و ساير نمايندگانی که مورد اتهام قرار گرفته‌اند، اظهار بی‌اطلاعی کرد و تنها به اين نکته بسنده کرد که «بازپرس شعبه دوم دادسرای کارکنان دولت شکايت معاون اول رييس جمهور را به اطلاع هيئت رييسه مجلس رسانده و اين هيئت در حال بررسی موضوع است.»

۲۲ خردادماه امسال نيز محمود احمدی‌نژاد شکايتی را عليه علی مطهری به دادسرای کارکنان دولت تسليم کرد.

محمدرضا رحيمی عليه تعداد ديگری از نمايندگان مجلس نيز به دادگاه شکايت کرده است

در مورد جزئيات دو شکايت عليه علی مطهری هنوز خبری منتشر نشده است و حتی اين نماينده مجلس ابراز تمايل کرده است که اين‌گونه مسائل «رسانه‌ای» نشود.

با اين حال در تاريخ چهارم مردادماه گذشته وی در پاسخ به شکايت محمود احمدی‌نژاد متنی را به دادسرای کارکنان دولت ارسال کرد که دو ماه بعد در روز ۱۲ مهرماه جاری اين پاسخ انتشار بيرونی يافت.

با انتشار اين پاسخ معلوم گرديد که شکايت مزبور بيشتر به انتقادات علی مطهری نسبت به رفتار محمود احمدی‌نژاد در قبال سيدحسن خمينی، نوه آيت‌الله خمينی و در کنار آن، مسائل فرهنگی و «قانون‌گريزی رئيس جمهور» مربوط می‌شود.

در مراسم سالگرد درگذشت آيت الله خمينی، در روز ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ هنگامی که حسن خمينی قصد سخنرانی داشت، عده‌ای از حاضران با شعار دادن عليه معترضان به نتيجه انتخابات و منتقدان رهبر و رئيس جمهوری ايران، مانع سخنرانی او شدند.

علی مطهری در سايت تابناک اين موضوع را «از پيش طراحی شده» خواند که «شخص رئيس جمهور نقش اساسی در آن داشت.»

اظهارات علی مطهری در اعتراض به جلوگيری از سخنرانی سيدحسن خمينی، با واکنش تند گروهی از نمايندگان اصولگرای مجلس روبه‌رو شد و آن‌ها خواهان بيرون رفتن او از فراکسيون اصولگرايان شدند.

علی مطهری در پاسخ خود به احمدی‌نژاد نوشت: «در شکايت‌نامه آمده است که اينجانب رئيس جمهور را عامل ايجاد زمينه فتنه معرفی کرده‌ام.»

وی نوشت منظورش اين بوده که «شايد ناخودآگاه، زمينه فتنه را فراهم کرد.»

مطهری با ذکر دلايلی از واقعه اين روز بار ديگر تأکيد کرد که «شخص رئيس جمهور نقش اساسی در حادثه ۱۴ خرداد ۸۹ داشته است.»

در اين نامه مشخص شد که بخش ديگری از شکايت‌نامه محمود احمدی‌نژاد به انتقادات مطهری به وضعيت فرهنگی و قانون‌گريزی دولت مربوط می‌شود.

علی مطهری که از منتقدان اصولگرای دولت ايران در مجلس به‌شمار می‌رود و بارها پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران، محمود احمدی‌نژاد را در گسترش ناآرامی‌ها مقصر دانسته بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

!!!!مگر نماينده مجلس حق اظهار نظر ندارد؟..چه کسي به اتهامات مالي وارده بر معاون احمدی‌نژاد رسيدگی ميکند؟

-- Omid ، Oct 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)