تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بليت قطار بخش خصوصی هم گران شد

در پی افزايش ۳۰ درصدی قيمت بليت هواپيما در ايران، راه آهن جمهوری اسلامی ايران اعلام کرد قيمت بليت قطارهای بخش خصوصی نيز افزايش يافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، گفته می‌شود قيمت بليت قطارهای بخش خصوصی، به‌ويژه در محور جنوب کشور بين ۳۰ تا ۴۰ درصد بالا رفته است.


مهدی حاجيان، سخنگوی راه آهن جمهوری اسلامی ايران در همين رابطه گفت: «هيچ‌گونه افزايشی در قيمت بليت قطار بخش دولتی اتفاق نيفتاده است.»

افزايش قيمت‌ها در بخش‌هايی از ترابری ايران با اعلام خبر آغاز اجرای طرح هدفمندسازی يارانه‌ها در آبان‌ماه آينده همراه شده است.

قيمت بليت هواپيما از چهارشنبه هفته جاری ۳۰ درصد افزايش می‌يابد

روز گذشته نيز اعلام گرديد براساس بخشنامه رئيس سازمان هواپيمايی کشوری، قيمت بليت هواپيما از چهارشنبه ۱۵ مهرماه جاری ۳۰ درصد افزايش می‌يابد.

پيش از اين گفته شده بود که بحث افزايش قيمت بليت هواپيما در فاز اول و آزادسازی قيمت آن در مرحله بعدی همزمان با اجرای طرح هدفمندسازی يارانه‌ها در ايران صورت می‌گيرد.

گران شدن بهای بليت هواپيما در حالی به اجرا درمی‌آيد که در سال ۸۷ خورشيدی نيز بليت هواپيماها به شکل غير قانونی افزايش يافت و در سازمان تعزيرات حکومتی پرونده‌ای برای اين موضوع تشکيل شد که هنوز به آن رسيدگی نشده و مردم خسارات مالی خود را دريافت نکرده‌اند.

قانونی يا غيرقانونی بودن افزايش جديد بهای بليت‌ها از موضوعات مورد بحث کنونی در ايران است.

گفته می‌شود افزايش قيمت جديد زمانی صورت گرفته است که بر اساس دستور محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران، قرار بر اين بود که هرگونه افزايش قيمتی با تصويب کارگروه تحول اقتصادی انجام شود.

در مورد احتمال گران شدن بليت اتوبوس بين شهری، مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ايران گفته‌اند قيمت اين بليت فعلأ قرار نيست افزايش يابد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)