تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتقال ابراهيم يزدی و هاشم صباغيان به تهران

پس از گذشت دو روز از بازداشت رهبران و اعضای نهضت آزادی ايران، اسامی آن‌ها در خبرگزاری رسمی ايران انتشار يافت. ابراهيم يزدی، دبيرکل و هاشم صباغيان عضو شورای مرکزی اين حزب به تهران منتقل شدند.

در آخرين ساعت‌های شب گذشته، خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، طی خبر کوتاهی به‌نقل از «يک مقام آگاه» اسامی هشت عضو بازداشت‌شده نهضت آزادی را منتشر کرد.


ابرهيم يزدی و هاشم صباغيان

بر اساس سخنان اين «مقام آگاه در اصفهان» افراد دستگيرشده، ابراهيم يزدی (تهران)، هاشم صباغيان (تهران)، علی‌اصغر غروی (اصفهان)، وحيد حقيقی (اصفهان)، عباس‌علی مصلحی (اصفهان)، احمد ميرمحمد رضايی (زنجان)، رسول ورپائی (نائين) و غفار فرزدی (تبريز)، می‌باشند.

خبرگزاری ايرنا که جرم اعضای نهضت آزادی را «شرکت در نماز جمعه محفلی و غير قانونی علی‌اصغر غروی» اعلام کرده، افزوده است که ابراهيم يزدی، «قصد داشت تا يک جلسه خصوصی با ساير اعضای نهضت آزادی نيز برگزار کند.»

ميزان‌ خبر: دستور بازداشت اعضای نهضت آزادی از اطلاعات تهران صادر شده است

«ايرنا» نوشته است ابراهيم يزدی به‌طور موقت از زندان آزاد شده بود و «بدون هماهنگی» به اصفهان سفر کرده است.

اين «مقام آگاه» خبر داده است که ابراهيم يزدی و هاشم صباغيان «به‌دليل داشتن پرونده» با حکم قضايی به تهران انتقال يافتند و دستگيرشدگان ديگر نيز همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

اين گروه از رهبران و اعضای نهضت آزادی ايران، بعد از ظهر روز جمعه نهم مهرماه در اصفهان بازداشت شدند.

تارنمای ميزان خبر، نزديک به نهضت آزادی ايران، در آن روز نوشت که دستگيری اين افراد در پی آن رخ داد که تعدادی از اعضا و علاقمندان نهضت آزادی پس از شرکت در مراسم ختمی در اين شهر برای اقامه نماز گردهم آمده بودند.

اين تارنمای خبری افزود: «مأموران لباس شخصی که بدون ارائه حکم قضايی وارد محل شده و خود را نيروهای امنيتی و اعضای بسيج معرفی می‌نمودند با اين توجيه که دکتر علی‌اصغر غروی در اين محل به‌صورت غير قانونی نماز جمعه اقامه نموده است اين گروه را بازداشت کرده‌اند.»

مأموران پس از بازداشت اين چند تن نسبت به ارعاب و تهديد ساير حاضران و فيلم‌برداری و ثبت مشخصات آن‌ها اقدام نموده و سپس محل را ترک کردند.

«ميزان خبر» روز گذشته در آخرين گزارش خود از وضعيت دبيرکل و رهبران نهضت آزادی ايران، نوشت که آن‌ها شب نخست را در اداره اطلاعات شهر اصفهان زندانی بودند.

اين تارنما به نقل از «يک منبع آگاه» اعلام کرد که «دستور بازداشت اعضای نهضت آزادی از اطلاعات تهران صادر شده است و وکلا و خانواده‌های بازداشت‌شدگان منتظرند تا پس از انتقال افراد به تهران اقدامات لازم را برای پيگيری پرونده اتهامی ايشان صورت دهند.»

سه تن از اين رهبران بازداشت‌شده نهضت آزادی ايران، برای چندمين بار است که پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران دستگير می‌شوند.

ابراهيم يزدی دبيرکل اين حزب سه بار، غفار فرزدی، مسئول شاخه آذربايجان سه بار و احد رضايی، مسئول شاخه زنجان دو بار در اين دوران بازداشت شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)