تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

لاريجانی: مسئولان حرف غير ضروری نزنند

علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران گفت: «اين شبهه وجود دارد که برخی صحبت از وحدت می‌کنند اما در عمل به تفرقه دامن می‌زنند.»

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، علی لاريجانی که در قائم‌شهر مازندران سخن می‌گفت رفتارهای «بيگانگان و برخی عوامل منحرف در کشور» را «پيچيده‌تر» از گذشته دانست و مسئولان را به حفظ وحدت دعوت کرد.


وی گفت: «اگر منحرفان در گذشته صفوف‌شان آشکار بود و آشکارا با دين مبارزه می‌کردند اما امروز چنين نيست.»

لاريجانی افزود «دشمنان امنيت ايران را مورد تهديد قرار داده‌اند» و به همين خاطر «مسئولان آمريکا به دروغ می‌گويند ما با ملت ايران مشکل نداريم اما هر کاری که می‌کنند دودش به چشم مردم می‌رود.»

علی لاريجانی ملاک و محور «وحدت» را آيت‌الله خامنه‌ای دانست

رئيس مجلس ايران اختلاف بين مسئولان جمهوری اسلامی ايران را در چنين شرايطی به ضرر کشور خواند و گفت: « مسئولان در همه سطوح کاری کنند که اختلافات کم شود.»

وی ادامه داد: «اين شبهه وجود دارد که برخی صحبت از وحدت می‌کنند اما در عمل تفرقه ايجاد می‌کنند. مسئولان حرف غير ضروری نزنند که ديگران را به اظهارنظر وادار کنند.»

علی لاريجانی ملاک و محور «وحدت» را آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دانست و افزود: «سلايق مختلف بايد خود را با اين ميزان بسنجند اگر چنين شد اين شبهات رفع می‌شود.»

اشاره تلويحی علی لاريجانی به گفته‌های اخير محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران است.

در روزهای گذشته احمدی‌نژاد در گفت‌وگويی با روزنامه شرق سخنانی در رابطه با جايگاه مجلس بيان کرد که با مخالفت‌هايی روبه‌رو گرديد.

وی در اين گفت‌وگو اعلام کرد که بر خلاف دوران آيت‌الله خمينی مجلس اکنون در رأس امور نيست.

علی لاريجانی به همراه گروهی از نمايندگان مجلس با اين اظهارنظر مخالفت کردند.


۱۷۰ نماينده مجلس نيز در تذکری به احمدی‌نژاد خواستار پرهيز وی از اظهارات «مناقشه‌آميز و مغاير با قانون و بيانات امام و رهبری» شدند.

همچنين محمود احمدی‌نژاد سخنانی مبنی بر اين‌که منشور کوروش نمونه مديريت ايرانی دنيا است، بيان کرد که اين اظهارات نيز با مخالفت‌های تندی مواجه شد.

علی لاريجانی «برجسته کردن» شخصيت کوروش از سوی احمدی نژاد را اشتباه دانست و ۱۲۰ نماينده مجلس در تذکرنامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد از سخنان وی انتقاد کردند.

گروهی از اصول‌گرايان و همچنين روزنامه کيهان نيز عليه اظهارات احمدی‌نژاد موضع‌گيری کردند.

در ماه‌های اخير، با سخنان آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ديدار با کارگزاران حکومتی که آن‌ها را به وحدت دعوت کرده بود، موضوع «حفظ وحدت» ميان مسئولان همواره مورد تأکيد مقامات ايران قرار گرفته است، با اين حال اختلاف نظر آن‌ها بر سر موضوعات گوناگون هر بار بروز کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هوویت طلبی همان چهره آرایش شده تجزیه طلبی است . چقدر خوب مسئله اقوام ایرانی، دسته بندی ها ، اهداف پنهانی ، و خطرات در سایت حزب مشروطه داریوش همایون آمده . اخبار روز هم ان را نقل کرده همراه با فحاشی و تخریب شخصیت همایون از طرف همفکران خودش که نه سیاستمدارند و نه تخصصی در این مسائل دارند . قبلا چریک بوده اند و میزان تبحر و حاصل کارشان را در گنبد و کردستان دیدیم .
{این گروه‌ها و احزاب با استراتژی جدایی ولی زیرکانه با شعار مرحله‌ای فدرالیسم در پی آنند که با تکرار و تکرار و تکرار عباراتی مثل ملیت‌های ایران؛ ملل ایران, حق تعیین سرنوشت، جا انداختن گفتمان تجزیه‌طلبی یاری رسانند. آنها بخوبی میدانند که زمان مناسب برای اینکار هنوز نرسیده است. و همین‌طور میدانند که با سر دادن شعار جدایی طلبی؛ آنهایی را هم که با شعار فدرالیسم با خود همراه کرده‌اند از دست خواهند داد. این سازمان‌ها هر چند خود را سوسیالیست و بعضا کمونیست میخوانند ولی ترکیب تشکیلاتی آنها عموما" قومی بوده و پرنسیپ‌های عشیره‌ای و قبیله‌ای و بعضا" روستایی بر هواداران آنها حاکم است. بعد از اتفاقات عراق؛ امکانات خوبی توسط حکومت کردستان عراق در اختیار آنها قرار داده شده است. این وابستگی خود به نیروی بازدارنده‌ی برای آنها – مخصوصا" کموله تبدیل میشود. کموله که نسبت به حزب دموکرات وزن بیشتری از زحمتکشان کردستان را با خود حمل میکرد و بعضی از رهبرانش از تحصیل کرده‌های دانشگاهی بوده‌اند اخیرا" گرایش بیشتری به حمایت از جنبش سبز نشان داده است که اگر بخواهد – البته به سبب ساختار وضعیتی و منطقه ی این احتمال ضعیف است – شاید بتواند قدم‌های بیشتری بردارد}
تمام ماجرا اینجا آمده
http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=32733

-- to ham yekish ، Oct 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)