تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سفر نخست وزیر استرالیا به افغانستان

نخست‌وزير منتخب استراليا در نخستين سفر خارجی‌اش طی يک برنامه از پيش اعلام نشده عازم افغانستان شد و در ديدار با رئيس جمهور اين کشور گفت که استراليا نسبت به ادامه کمک‌ها به افغانستان متعهد می‌باشد.

جوليا گيلارد در ديدار شنبه‌شب خود ابتدا به يک پايگاه نظاميان استراليايی در شهر ترين کوت، مرکز ولايت اروزگان رفت و از نزديک وضعيت سربازان اين کشور را مورد بررسی قرار داد.


بنابر اطلاعات دفتر نخست‌وزيری استراليا، خانم گيلارد بعد از صرف غذا با سربازان اين کشور و تماشای يک مسابقه فوتبال، در يک مراسم ويژه نسبت به نظاميان کشته شده استراليايی در جنگ افغانستان ادای احترام کرد.

استراليا در حدود ۱۵۵۰ سرباز در افغانستان دارد و از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۲۱ سرباز اين کشور در افغانستان کشته شده‌اند.

استراليا در حدود ۱۵۵۰ سرباز در افغانستان دارد

جوليا گيلارد قبل از ملاقات با حامد کرزی با ژنرال ديويد پتريوس، فرمانده ارشد نظاميان آمريکايی و ناتو در مورد وضعيت افغانستان گفت‌وگو کرد.

نخست‌وزير استراليا در ديداری که با رئيس جمهور افغانستان در کاخ رياست جمهوری اين کشور داشت بر تعهد استراليا نسبت به تأمين صلح و ثبات و ادامه فعاليت‌های بازسازی افغانستان تاکيد کرد.

حامد کرزی نيز با ابراز قدردانی از کمک‌های استراليا گفت که جامعه بين‌المللی می‌بايست بر از بين بردن مراکز حمايتی شورشيان در خارج از مرزهای افغانستان تمرکز کند.

اشاره تلويحی حامد کرزی به حضور طالبان در پاکستان و آمدورفت آنان به افغانستان است.

ناتو و به خصوص نيروی ويژه آمريکايی تاکنون حملات متعددی را بر مناطقی از پاکستان که گفته می‌شود پناهگاه‌های تندروان است، انجام داده‌اند اما دولت افغانستان اين اقدامات را کافی نمی‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)