تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت دو نفر از حمله‌کنندگان به خانه کروبی

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران و دادستان کل این کشور از بازداشت دو نفر از حمله‌کنندگان به خانه مهدی کروبی یکی از رهبران مخالفت دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دادستان کل ایران در حاشیه مراسم هفته نیروی انتظامی در ایران بدون اشاره به هویت بازداشت‌شدگان گفت که پرونده آن‌ها برای رسیدگی بیش‌تر به دادسرا فرستاده شده است.


خانه کروبی پس از حمله

شهریورماه گذشته نیز سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران، اعلام کرده بود که نزدیک به ۱۰۰ نفر از تجمع‌کنندگان مقابل خانه مهدی کروبی، یکی از رهبران مخالفان دولت ایران، شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

پیش از این سپاه محمد رسول‌الله تهران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای حمله به خانه مهدی کروبی در روز قدس را محکوم کرده بود.

در شهریورماه گذشته، در پنج شب پی‌درپی منزل مهدی کروبی مورد حمله لباس شخصی‌ها قرار گرفت

سپاه تهران در اطلاعیه خود اعلام کرد که «مسببان تجمع و تیرانداری مقابل منزل کروبی افرادی خودسر و کاملاً بی‌ارتباط با بسیج و سپاه هستند.»

سپاه پاسداران تهران در حالی از «عوامل خودسر» سخن گفته که مخالفان حکومت ایران این نیروها را یا «نیروهای رسمی» و یا «مورد حمایت» نهادهای رسمی می‌دانند.

در شهریورماه گذشته، در پنج شب پی‌درپی منزل مهدی کروبی مورد حمله لباس شخصی‌ها قرار گرفت.

مهدی کروبی پس از این حملات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ «این عده قلیل (حمله‌کنندگان) روی شعبان بی‌مخ‌ها و اوباش درباری را سفید کردند و ورقی زرین بر کارنامه ننگین آن‌ها افزودند.»

محسنی‌اژه‌ای همچنین گفت که «اگر فتنه‌گران دست از ادامه كار برندارند و از اقدامات گذشته‌ خود و ظلمی كه بر مردم روا داشته‌اند توبه نكرده و كارهای گذشته خود را جبران نكنند با آنان برخورد خواهد شد.»

مقامات حکومت ایران از میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالف دولت به عنوان «سران فتنه» یاد می‌کنند.

٢٤ شهریورماه گذشته نیز عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرد که «سران فتنه» باید منتظر محاکمه باشند. وی گفت به «جریان فتنه» اجازه بازگشت نمی‌دهیم.

دادستان تهران با تأکید بر این‌که «سران فتنه متنبه نشده‌اند» افزود: «یقیناً محاکمه‌ آن‌ها یک مطالبه‌ عمومی است و ما در عین حال که عادلانه برخورد می‌کنیم، مسامحه نخواهیم کرد.»

در یک سال گذشته، بارها حامیان دولت و برخی از نمایندگان مجلس خواهان محاکمه رهبران مخالف دولت شده‌اند اما مقامات قوه قضاییه این کشور می‌گویند که محاکمه موسوی و کروبی به دلیل «مصالح نظام» به تأخیر افتاده است.

با این حال در یک ماه اخیر مقامات قضایی ایران با صراحت بیش‌تری از احتمال محاکمه رهبران مخالف دولت سخن‌ گفته‌اند.

همچنین در چند هفته گذشته مأموران امنیتی مانع دیدار برخی از مخالفان با موسوی و کروبی شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)