تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
فرمانده سپاه تهران:

«سپاه اگر سیاسی نباشد، سپاه نیست»

سردار حسین همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران می‌گوید که «اگر سپاه وارد کار سیاسی نشود، اصلاً سپاه نیست.»

سردار همدانی که با روزنامه خبر، چاپ تهران گفت‌وگو کرده، خبر داده که در اولین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از حامیان ابوالحسن بنی‌صدر، کاندیدای پیروز این انتخابات بوده است.


وی حمایت خودش و سپاه را از بنی‌صدر، دلیل «سیاسی بودن» سپاه از ابتدای تشکیل آن دانسته است.

احزاب اصلاح‌طلب و همچنین اکثر احزاب اصولگرا در ایران می‌گویند که بنا به دستور آیت‌الله خمینی، رهبر پیشین ایران، سپاه از دخالت در فعالیت‌های سیاسی منع شده است.

سردار همدانی گفته که حوادث سال ٨٨ به اعتبار بین‌المللی ایران «خسارت» زده است

سردار همدانی همچنین با بیان اینکه سپاه با همه دولت‌های ایران همکاری کرده، درباره «گرایش سپاه به دولت احمدی‌نژاد» پاسخ روشنی نداده است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران در این گفت‌وگو، «جنگ نرم» را «تهدید اصلی» ایران دانسته و گفته که برای مقابله با این تهدید باید جمعیت هشت میلیون و ٥٠٠ هزار نفری تهران بسیجی شوند.

وی از اعتراضات به نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز دهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران به عنوان «حوادث قابل انتظار بر اساس برآورد اطلاعاتی» یاد کرده و گفته است: «برآورد اطلاعاتی ما می‌گفت که شبکه‌های جاسوسی دشمن با توجه به اختصاص بودجه برای مقابله با انقلاب در کنگره آمریکا برنامه‌هایی دارند. ما انتظار داشتیم که حوادثی داشته باشیم. یکی از آن‌ها بهانه انتخابات بود.»

سردار همدانی گفته که حوادث سال ٨٨ به اعتبار بین‌المللی ایران «خسارت» زده است.

وی همچنین از عملکرد سپاه و بسیج در مقابله با اعتراضات به نتیجه انتخابات دفاع کرده و افزوده است: «ما می‌خواهیم بسیج را چه کارش کنیم، بگذاریم در قوطی کبریت بماند؟ ما بسیجی می‌خواهیم که در زمان خطر آبرو، جان و همه سرمایه‌اش را به میدان بیاورد.»

به گفته فرمانده سپاه محمد رسول‌الله، «فتنه جدید» نیز در راه است تا با «ایجاد نارضایتی در مردم» آن‌ها را علیه حکومت ایران به شورش وادار کند.

سردار همدانی همچنین گفته که سپاه تهران در ماجرای حمله به خانه مهدی کروبی نباید بیانیه می‌داد.

پس از حمله ماه گذشته به خانه مهدی کروبی یکی از رهبران مخالف دولت در ایران، سپاه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «مسببان تجمع و تیرانداری مقابل منزل کروبی افرادی خودسر و کاملاً بی‌ارتباط با بسیج و سپاه هستند.»

این مقام سپاه پاسداران درباره احتمال حمله نظامی به ایران نیز گفته است: «دستور حمله نظامی روی میز اوباما موجود است اما آن‌ها شرایط را می‌بینند. اگر دشمن احساس کند وحدت بین ما نیست، حمله نظامی قطعی است. یکی از اشکالات که ما به دولت داشتیم همین بود. دولت می‌گفت حمله نظامی نیست. در حالی که فرماندهان نظامی ما بر اساس اطلاعات و برآوردها می‌گویند حمله جدی است. لذا نیاز به وحدت داریم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بي نهايت متشكريم كه اقاي همداني ناراحتي ِ خود را از اينكه او را داخل ِ ادم به حساب نياورده اند و در ليست تحريم امريكا گذاشته نشده اند ( كه ان ليست در اسرع وقت توسط كليه كشورهاي متمدن جهان تائيد و بين المللي خواهدشد. گردنم ر ا گرو مي گذارم) اعلام فرمودند. . . ايشان خواستند رسما يادآوري كنند كه جانيان خونخوار و مسئولان اين حكومت محدود به ان 8 ساديسمي خون اشام نيست و صدها نفر امثال اقاي همداني هم زحمات زيادي براي بشريت در اين 15 ماهه كشيده اند. البته زحمت اصلي را حضرت خامنه اي و مجتبي جان تقبل كردند كه دستور كشتار ها و فجايع را صادر و افرادي مثل همداني و احمدي و كشور مقدم و مصباح و جنتي را سر اين ملت تحت اشغال مامور كرده اند.

-- بنده را چرا از قلم اندختيد. ، Oct 2, 2010

یعنی‌ حاج آقا نمیداند که کسانی که قبل از ظهر گفتند زنده باد مصدق و مجسمه شاه را پایین اوردند، بعد از ظهر همان روز گفتند جاوید شاه و مجسه بالا بردند؟ یا اینکه شاه هم ۳۰۰ هزار ساواکی حقوق بگیر داشت؟ به تعدادی مواجب بگیر و آدم فروش نمیشود اطمینان کرد! آنها هم روزی عذاب وجدان خوهند پیدا کرد.

-- ایراندوست ، Oct 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)