تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ادامه اعتصاب در بازار طلافروشان تهران و شهرهای دیگر

در حالی که اعتصاب طلافروشان در تهران و برخی شهرهای دیگر ایران ادامه دارد، محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کشور به اعضای این صنف هشدار داد که در صورت بازنکردن مغازه‌های‌شان با آنها «برخورد قانونی» خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، اتحادیه طلا و جواهرفروشان روز گذشته، سه‌شنبه از طلافروشان خواسته بود که برای «جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌های احتمالی دشمنان» از امروز به اعتصاب پایان داده و مغازه‌هایشان را باز کنند.


بازار طلا فروشان تهران از روز شنبه، سوم مهر ماه در اعتراض به اجرای «قانون مالیات بر ارزش افزوده» تعطیل است.

گزارش‌های رسیده از شیراز نیز حاکی از اعتصاب بازار طلای این شهر از روز چهارشنبه هفته گذشته‌ است. گفته می‌شود در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان و قم نیز طلافروشان دست به اعتصاب زده و مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

این اعتراضات در حالی است که محمدقاسم پناهی، معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور طلافروشان را تهدید به جریمه قانونی کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدقاسم پناهی اعلام کرده‌ است «مودیانی» که تا پایان مهر ماه برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام نکنند، «جریمه» خواهند شد.

وی با بیان اینکه طلا فروشان باید سه درصد اضافی مالیات را از مشتری بگیرند، گفت: «اگر تا پیش از مهرماه و با فرض ثابت بودن قیمت طلا در این چند روز، قطعه طلایی با محاسبه سود خودشان ۲۰۰ هزار تومان می‌فروختند، حالا باید ۲۰۶ هزار تومان بفروشند و آن شش هزار تومان (سه درصد) را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند.»

محمدقاسم پناهی، معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور، طلافروشان را تهدید به جریمه قانونی کرده‌ است

محمدعلی ضیغمی، معاون وزیر بازرگانی نیز با اشاره به اینکه «هیچ رفتار غیرمنطقی» در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مورد تایید نیست، گفت: «از مجموع ۱۲ گروه مشمول بند ب مودیان مالیاتی، تنها صنف طلافروشان نسبت به نحوه اجرای قانون انتقاد دارند و سایر گروه‌ها در حال انجام کارهای اجرایی خود هستند.»

گزارشات منتشر شده در خبرگزاری‌های رسمی ایران اما حاکی از آن است که بازار آهن تهران نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه جاری شاهد اعتصاب بازاریان به «نحوه اجرای چگونگی مالیات بر ارزش افزوده» بود.

گفته می‌شود ۵۰۰ نفر از اعضای اتحادیه آهن‌فروشان اعلام کرده‌اند که خواهان تعویق شش ماهه اجرای این قانون هستند.

بازاریان تهران و چندین شهر دیگر در تیرماه گذشته نیز برای چندین روز متوالی در اعتراض به سیاست‌های مالیاتی جدید دولت دست به اعتصاب زدند. این اعتصابات که از بازار طلا و پارچه تهران آغاز شده‌بود به شهرهایی همچون تبریز و اصفهان نیز کشیده شد.

این اعتصاب که بیش از یک هفته به طول انجامید، سرانجام با توافق بازاریان تهران و سازمان امور مالیاتی کشور درباره تعیین و نحوه دریافت مالیات به پایان رسید.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:

نظرهای خوانندگان

آقای مهدی هاشمی بهرمانی امروز در خانه مجردی خود در منطقه ً های گيت ً لندن به دوستان خود گفت ابوی ايشان آيت الله هاشمی رفسنجانی، تدابيری اتخاذ کرده است که تا زمانيکه مسئله دانشگاه آزاد به نفع خانواده ايشان حل نشود اعتصاب طلا فروشان، آهن فروشان و ديگر اصناف، هرچند يکبار تکرار شود

-- بدون نام ، Sep 29, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)