تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«برخورد با حمله‌کنندگان به خانواده‌های باکری و همت»

میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت در ایران و محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران، خواهان برخورد با «حمله‌کنندگان به خانواده‌های حمید باکری و محمدابراهیم همت» شدند.

به گزارش تارنمای کلمه، موسوی و خاتمی طی یک دیدار با یکدیگر، همچنین «ایجاد محدودیت برای شخصیت‌ها و جریان‌های منتقد» را محکوم کردند.


٣١ شهریورماه گذشته، مأموران امنیتی ایران از دیدار خانواده‌های حمید باکری و محمدابراهیم همت دو تن از سرداران کشته شده در جنگ ایران و عراق با میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت جلوگیری کردند.

به گزارش تارنمای کلمه، خانواده‌های باکری و همت که قصد دیدار با موسوی را داشتند، پس از ممانعت نهادهای امنیتی «مجبور» به بازگشت شدند.

خاتمی و موسوی القای اختلاف و تقابل بین شخصیت‌های اصلاح‌طلب را تلاش نافرجام خواندند

با این حال این دو خانواده پس از آنکه نتوانستند با موسوی دیدار کنند، به منزل کروبی مراجعه کردند اما به گفته تارنمای کلمه با «اسپری گاز اشک‌آور» مورد حمله لباس شخصی‌ها قرار گرفتند و احسان باکری فرزند حمید باکری نیز بازداشت و پس از چند ساعت آزاد شد.

از میانه‌های شهریورماه جاری مأموران امنیتی از ملاقات برخی از مراجعه‌کنندگان و دیدار آن‌ها با موسوی و همچنین مهدی کروبی جلوگیری می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، دادستانی تهران برای جلوگیری از دیدار مراجعه‌کنندگان با میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دستور قضایی صادر کرده است.

موسوی شهریوزماه گذشته با تأييد اخبار مربوط به تشديد محدوديت‌های امنيتی به کلمه گفت: «جنبش ريشه‌دارتر از آن شده است که با محدويت و يا حذف امثال بنده متوقف شود. بنده و کروبی و دیگران همراهان کوچکی با مردم هستیم. آن‌ها (حکومت ایران) جا دارد از خشم روزافزون مردم بترسند نه از ما.»

خاتمی و موسوی در جریان این دیدار با بیان اینکه میان اصلاح‌طلبان «هماهنگی» وجود دارد، «القای اختلاف و تقابل بین شخصیت‌های اصلاح‌طلب» را «تلاش نافرجام خواندند.»

آن‌ها گفتند که برخی در ایران «ابزاری جز دورغ، توهین و افترا را نمی‌شناسند.»

رسانه‌های حامی دولت در ایران در هفته‌های گذشته خبر داده بودند که محمد خاتمی از جنبش سبز انتقاد کرده و خواهان جدایی میان گروه‌های اصلاح‌طلب با جنبش سبز شده است.

این دو مخالف دولت همچنین خواهان آزادی زندانیان سیاسی و حاکم شدن «امنیت و فضای باز سیاسی» بر جامعه شدند.

پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال گذشته ایران، ده‌ها نفر از اعضای احزاب، روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و دانشجویان بازداشت شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

گویا این برادران در سویس هستند واز دادگستری آن کشور در خواست رسیدگی دارند .بیدادگستری ج..ا . از روز 23 بهمن 1357 یک دادگاه اسلامی بر پا کردند که جز کشتن مردم کاری دیگری نداشتند

-- بهنام ، Sep 28, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)