تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«مقابله با اتاق توطئه عليه هدفمندی يارانه‌ها»

مرتضی تمدن، استاندار تهران گفت: «تمهيدات لازم برای مقابله با اقدامات اتاق توطئه عليه هدفمندی يارانه‌ها انديشيده شده است.»

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، مرتضی تمدن ضمن بيان اين‌که «هيچ نگرانی بابت هدفمندی يارانه‌ها وجود ندارد» گفت: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد مردم از اجرای طرح هدفمندی يارانه‌ها راضی هستند.»


وی «اقليت شکست خورده سياسی» را در «توطئه» عليه اين طرح سهيم دانست.

تمدن پيش از اين گفته بود «کسانی که از وضعيت فعلی بهره برده و ثروت‌های ميلياردی اندوخته‌اند با هدفمندی يارانه‌ها مخالف‌اند.»

«۱۴درصد مردم از دريافت يارانه انصراف داده‌اند»

استاندار تهران گفت: «ما کارهای فرهنگی و اطلاع‌رسانی دقيق را در دستور کار قرار داده‌ايم و با همين کارهای فرهنگی اقدامات منفی آن‌ها که می‌خواهند طرح هدفمندی يارانه‌ها اجرا نشود را خنثی می‌کنيم.»

همچنين بنا به گزارش ايلنا حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران در جلسه عصر ديروز کميسيون امنيت ‌ملی مجلس به سئوالات برخی از نمايندگان در مورد طرح هدفمند کردن يارانه‌ها پاسخ گفت.

مصلحی در پاسخ به اين‌که چه کسی قصد ايجاد مانع بر سر راه اين طرح را دارد و چه کسی ستادی در اين راستا تشکيل داده و وزارت اطلاعات چه اقدامی کرده است، تشديد برنامه‌ريزی در برابر هدفمندکردن يارانه‌ها را همزمان با تحريم‌ها دانست و از «ستادی» در اين‌باره سخن گفت که تلاش‌هايی را برای ناکارآمد نشان دادن نظام انجام داده‌ است.

مصلحی افزود: «آن‌ها برای شکست اجرای اين قانون به انحاء مختلف کار می‌کنند و برخی موارد در داخل و خارج در اين زمينه وجود دارد.»

موضوع «اتاق توطئه عليه هدفمند کردن يارانه‌ها» بارها از سوی اعضای دولت دهم محمود احمدی‌نژاد در رابطه با مخالفت‌ها عليه اين طرح، مطرح گرديده است.

مخالفان، «اتاق توطئه» را بهانه دولت برای توجيه مشکلات اين طرح در اجرا می‌دانند تا در آينده اگر نتوانست آن را به صورت کامل اجرا کند، مشکل را به گردن «اتاق توطئه» بيندازد.

در همين حال خبرگزاری فارس به نقل از بهروز مرادی، مدير عامل سازمان هدفمندسازی يارانه‌ها امروز اعلام کرد که ۱۴درصد مردم از دريافت يارانه انصراف داده‌اند.

وی از «آمادگی همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها» خبر داد و گفت: «جلسات مختلفی جهت هماهنگی بين دستگاه‌ها انجام شده است و خوشبختانه در بهترين شرايط برای اجرای قانون هستيم.»

مدير عامل سازمان هدفمندسازی يارانه‌ها افزود: «تا به امروز ۱۷ ميليون و ۱۵۰ هزار خانوار برای دريافت يارانه نقدی شماره حساب بانکی خود را ثبت کرده‌اند.»

۳۰ شهريورماه گذشته محمدحسين فرهنگی، عضو هيئت رئيسه مجلس ايران اعلام کرد اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها «به دليل عدم واريز مبالغ خانوارها‏» يک ماه به تأخير افتاده است.

قانون هدفمند کردن يارانه‌ها قرار بود از فروردين امسال به اجرا درآيد اما پس از انجام مذاکرات ميان دولت و مجلس قرار شد مهرماه آغاز اجرای اين قانون باشد.

طرح هدفمند کردن يارانه‌ها ارديبهشت‌ماه گذشته از سه استان خراسان شمالی، گيلان و ايلام با افتتاح حساب‌ها آغاز شد.

اجرای اين طرح مدت‌هاست که بحث‌ها و تنش‌هايی را با خود به همراه داشته است. برخی نتيجه اجرای اين طرح را فشار سنگين بر مردم و افزايش نرخ تورم می‌دانند و برخی ديگر آن را به سود مردم و اقشار کم درآمد ارزيابی می‌کنند.

محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران معتقد است: «اگر قانون هدفمند کردن يارانه‌ها اجرا شود، فقيری در کشور باقی نخواهد ماند.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)