تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«دولت، قانونی را که قبول ندارد اجرا نمی کند»

محمدرضا باهنر، عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس می‌گوید: «دولت اگر قانونی را قبول نداشته باشد به انواع و اقسام راه‌ها متوسل می‌شود که این قانون را اجرا نکند و گاهی نیز رئیس دولت این موضوع را به زبان آورده‌ است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، وی شب گذشته، شنبه در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین گفت که دولت با تغییر دادن شاخص‌های بین‌المللی و استفاده از شاخص‌های بین‌المللی دیگری نرخ بیکاری و تورم را کاهش داده‌ است.

به گفته این نماینده مجلس: «تا سال ۸۴ و ۸۵ نرخ بیکاری بر مبنای شاخص‌های بین‌المللی ارزیابی می‌شد که بر اساس آن هر فردی که دو روز در هفته شاغل می‌بود عنوان شاغل می‌گرفت ولی در سال‌های بعد دولت با تغییر دادن این شاخص‌ها و استفاده از شاخص‌های بین‌المللی دیگری مبنی بر اینکه هر فرد در هفته یک ساعت کار کند شاغل است نرخ بیکاری در کشور را کاهش داده‌ است.»

محمدرضا باهنر با اشاره به اینکه دولت اجازه تصویب قانون ندارد، پس گرفتن لایحه پنجم توسعه از سوی دولت را اقدامی «ابتر» برشمرد.

وی در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت که در رابطه با سخنان رئیس دولت دهم درباره اینکه مجلس در راس امور است یا دولت، باید صحبت شود و این موضوع مورد اصلاح قرار گیرد.

باهنر: دولت با تغییر دادن شاخص‌های بین المللی و استفاده از شاخص‌های بین المللی دیگری نرخ بیکاری و تورم را کاهش داده‌ است

محمود احمدی‌نژاد، پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در یک مصاحبه، گفته بود: «بعضی‌ها یک جمله حضرت امام متعلق به زمانی که نظام ما پارلمانی بوده را برجسته می‌کنند، آن زمان رئیس جمهوری مسئول اداره کشور نبوده بلکه نخست وزیر مسئول اداره کشور بوده که از طریق مجلس انتخاب می‌شده‌است. آن موقع مجلس بالاترین بود. اکنون در قانون اساسی قوه مجریه بار اصلی اداره کشور را بر دوش دارد و قوای دیگر باید کمکش کنند.»

این سخنان اعتراض‌ علی لاریجانی، رئیس مجلس، احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و برخی نمایندگان مجلس را در پی داشت.

شهاب الدین صدر، نایب رئیس مجلس، نیز روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، گفت که «سکوت مجلس» در برابر سخنان رئیس جمهور به دلیل حضور وی در آمریکا است و مجلس این سخنان را بررسی خواهد کرد.

مجلس شورای اسلامی و دولت محمود احمدی‎نژاد در سال‌های اخیر بر سر برخی مباحث و نحوه اجرای مصوبات مجلس با هم اختلاف داشته‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خجالت اور است که نوشته های این مجلس را قانون بدانیم بفرمائید چند تا از این قانون ها :
مجلس تصویب کرده که باتفاق اراء حق تحقیق وتفحص در سه نهاد شورای نگهبان - مجلس خبرگان و.. از خود سلب کند !!
مجلس تصویب کرده که زمانی که مردم خودرو خود را میفروشند جند صد هزار تومان به محضر ثبت اسناد بپردازند !!
مجلس تصویب کردذه که وقتی کسی پروانه ساختمان میگیرد برای حق بیمه کارگر ساختمانی که جند صباحی توی ان ساختمان کار میکند بعد دنبال کار خود میرود وتامین اجتماعی کوچکترین سرویس برای او ندارد بجای متری 300 تومان 10000 تومان بپردازد !! یعنی مثلا کسی که یک سرپناه صد متری برای خود میسازد به مهندس نقشه کش بدهد 200000 تومان ولی به بیمه کارگر ساختمان بدهد یک میلیون تومان !!
مجلس طی 7 ماه امسال 3 بار حق بیمه خدمات در مانی را برای کارکنان دولت افزایش داده و با کمال وقاحت اجرای انرا از سال گذشته یا افزایش مهرماه را از اول سال کسر قرار داده است !!
وقتی مجلس دکان بشود دیگران هم برای مصوبلاتش تره خرد نمیکنند

-- احمدی ، Oct 28, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)