تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

واکنش‌های شديد به سخنان احمدی‌نژاد

در پی سخنان محمود احمدی‌نژاد در شصت و پنجمين نشست سازمان ملل متحد، آمريکا و اروپا شديدأ به سخنان وی اعتراض کردند. خبرگزاری‌های ايران تنها به بازتاب اين سخنان در رسانه‌ها پرداختند.

بنا به گزارش خبرگزاری‌های جهان، سخنان شب گذشته محمود احمدی‌نژاد در نشست سازمان ملل واکنش‌های تندی در پی داشت.


خروج نمايندگان کشورها از سالن به‌هنگام سخنرانی محمود احمدی‌نژاد

خبرگزاری فرانسه به نقل از يک مقام آمريکايی گزارش می‌دهد که باراک اوباما از سخنان احمدی‌نژاد برآشفته شد و گفته‌های وی را «منزجرکننده» و «توهين‌آميز» خواند.

هيئت نمايندگی آمريکا در سازمان ملل اتهامات محمود احمدی‌نژاد را رد کرد. مارک کرنبلو، سخنگوی اين هيئت سخنان وی را «قابل پيش‌بينی» و «زننده» دانست.

باراک اوباما از سخنان احمدی‌نژاد برآشفته شد و گفته‌های وی را «منزجرکننده» و «توهين‌آميز» خواند

اين هيئت بيانيه‌ای نيز عليه رئيس جمهور ايران منتشر کرد که در آن سخنان احمدی‌نژاد «مشمئزکننده و اهانت‌بار» خوانده شده است.

از سوی ديگر خبرگزاری آلمان گزارش داد کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا نيز در رابطه با اظهارات محمود احمدی‌نژاد بيانيه‌ای منتشر ساخت و سخنان وی را «فاجعه‌بار و غير قابل قبول» ارزيابی کرد.

کاترين اشتون در بيانيه خود نوشته است: «به همين دليل نمايندگان ۲۷ کشور اروپايی سالن نشست را ترک کردند.»

همچنين تاکنون وزرای خارجه کشورهايی چون آلمان و اتريش نيز واکنش‌های شديدی نسبت به سخنان احمدی‌نژاد نشان دادند.

گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان اظهارات احمدی‌نژاد را «تأسف برانگيز» خواند چرا که به نظر وی تنها ساعتی پس از سخنان باراک اوباما که ايران را برای ادامه مذاکرات هسته‌ای فراخوانده بود ايراد شد.

وی نشست سازمان ملل برای ايران را «اقبالی» دانست که «از دست رفت» و با اين حال از ادامه گفت‌وگو با ايران پشتيبانی کرد.

ميشائل اشپيندلگر، وزير امور خارجه اتريش نيز از سخنرانی احمدی‌نژاد به عنوان «تجربه‌ای بد» ياد کرد.

از سوی ديگر خبرگزاری‌های ايران بدون اشاره به واکنش‌های رسمی مقامات کشورهای جهان به سخنان محمود احمدی‌نژاد تنها به بازتاب اين سخنان در رسانه‌های چين و روسيه و برخی از کشورهای آسيای شرقی پرداختند.

در ايران هنوز مقامات رسمی نسبت به سخنان محمود احمدی‌نژاد در سازمان ملل واکنشی نشان نداده‌اند.

با اين حال حجت‌الاسلام کاظم صديقی، امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه امروز گفت: «احمدی‌نژاد با حضور در سازمان ملل توانست پيام ملت قهرمان و عزت و ظلم‌ستيزی و ايستادگی در برابر باج‌گيران را اعلام و مسائل هسته‌ای و به محاکمه کشيدن رژيم آمريکا حتی در حادثه ۱۱ سپتامبر را تبيين کند.»

شب گذشته محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در سازمان ملل، درباره واقعه تروريستی ۱۱ سپتامبر صحبت کرد و طرفداران اين «نظر» که «بخش‌هايی از دولت آمريکا» را سازمان‌دهنده اين ترور می‌داند، «اکثريت مردم آمريکا و ملت‌ها و سياستمداران» دانست و هدف از آن را «ايجاد تغيير در روند نزول اقتصادی آمريکا و سيطره آمريکا بر خاورميانه و همچنين نجات رژيم صهيونيستی»عنوان کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ترجیح می دهم که چیزی ننویسم!چون هر چه به ذهنم می آید،چیزی جز فحش و بد و بیراه نیست...!

-- بدون نام ، Sep 24, 2010

جالب اینجاست که اپوزیسیون چپ و رهبری جنبش سبز که به تمام کارهای احمدی ایراد میگیرند در مورد این اظهارات بی اساس او ساکتند

-- double standard ، Sep 24, 2010

دبل استاندارد، آخر احمدی چاخان ديگر اعتباری ندارد که بحرفهايش حتی توجه شود...

-- Mehdi ، Sep 24, 2010

شاید ما با احمدی نژاد مخالف باشیم ولی به هر حال این یک موضوع به شدت مهم و قابل بررسی است که دولت آمریکا در حادثه یازده سپتامبر دست داشته و تاکنون چندین گزارش و فیلم در کشور آمریکا در باره دخالت آمریکا در این حادثه ساخته شده و به کسی بر نخورده است.نظرات احمدی نژاد چندان هم بی اساس نیست

-- بدون نام ، Sep 25, 2010

همچین هم بیراه نگفته

-- MAN ، Sep 25, 2010

احمدی نژاد که فهمید مذاکره ای در کار نیست ناشیانه خودزنی کرد با ان اظهارات بی اساس و کودکانه که فقط در میان رادیکال های ایرانی مثل لاریجانی ، توکلی ، شریعتمداری ، مطهری ، .... خریدار دارد و جز نفرت از ایران و ایرانی در جهان آزاد چیزی باقی نمیگذارد .
جای بسیار تاسف است که اپوزیسیون نظاره گر ایرانی در این ماجرا ساکت ماند و رهبران جنبش سبز هم که قبلا در جریان گروگان گیری با عملکردی مشابه به نفع جمهوری خواهان و به ضرر دموکرات ها کار کرده بودند سکوت معنی داری کرده و یکبار دیگر در آستانه انتخابات در امریکا اوباما را تحت فشار مضاعف قرار دادند . ظاهرا الیگارشی ج ا از چپ تا راست با محافظه کاران بهتر کنار می اید . آنها از سرنوشت شاه بسیار ترسید ه اند . اپوزیسیون چپ خصو صا چپ روسی از اینکه معامله ای صورت نگرفت و چشم انداز معامله در آینده نیز از بین رفت خوشحال است ( سکوت اینها در مقابل اظهارات احمدی نژاد نشانه این حقیقت است ، چون اینها خود را موظف میدانند به هر اظهار نظر احمدی نژاد خصو صا اگر در جهت مصالحه با امریکا باشد صد ها مقاله بنویسند ).
احمدی با آغوش باز توسط لاریجانی و توکلی پذیرفته شد . روسیه ( لاوروف ) بار دیگر در مرکز مذاکرات قرار گرفت که معنی ان شکست مذاکرات ۵+۱ خواهد بود و سود جویی همان کشور ها که با کارت ایران بازی میکنند .
این بازی ولی زیاد دوام نخواهد داشت. تحریم ها از همین حالا معلوم است که مشکل را حل نخواهند کرد . کیست که نداند عاقبت این بازی چیست ؟ چریک های فدایی از همین حالا شروع کرده اند که همش تقصیر ج ا است ! موسوی دلش را به اسباب بازی سبزش خوش کرده (هر از گاهی در مورد اینکه خود جوش است و خود رقص و مغز و فرمان لازم ندارد و اتوماتیک پیروز تاریخ است) توهماتش را در دنیای سیاست امروز که در ان دشمنان خونین سابق ( از ویتنام تا کوبا و از روسیه تا چین ) برای نصیب بردن از دلارهای آمریکایی در کنار امریکا جایی نزدیکتر می جویند تکرار میکند .
حالا زمانیست که میفهمیم چرا سروش گفت مملکت ما سیاستمدار می خواهد نه روشنفکر ! اما دولت آبادی باقی مانده از جنگ سرد و عمویی و دیگر کار پردازان سیاست روس محور بر سرش فریاد زدند و گذشته او را جلوی چشمش گذاشتند تا عبرت سایرین شود . یک روش کاملا استالینیستی .

-- sarmadi ، Sep 25, 2010

اگر آمريكاييها ريگي به كفششان نيست اجازه دهند هيئتي بيطرف در مورد حادثه 11 سپتامبر تحقيق و تفحص كند.

-- بدون نام ، Sep 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)