تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

يک استاد دانشگاه در تهران کشته شد

دکتر عبدالرضا سودبخش، عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران شب گذشته در مقابل مطب شخصی خود از طرف افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا سودبخش، استاد بيماری‌های عفونی و عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ساعت ۲۱ شب گذشته در مقابل مطب شخصی خود از طرف موتورسواران مورد سوء‌ قصد قرار گرفت.


دکتر عبدالرضا سودبخش

اين گزارش می‌افزايد که تاکنون هويت عاملان اين جنايت مشخص نشده است.

در پی اين واقعه مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران طی نامه‌ای از سردار اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران خواست تا عاملان اين حادثه سريعاً شناسايی و مجازات شوند.

اين نخستين بار نيست که يک استاد دانشگاه مورد سوء قصد قرار می‌گيرد

به گزارش مهر، عبدالرضا سودبخش متولد ۱۳۲۸ در بندرانزلی، پس از دريافت مدرک ديپلم در سال ۱۳۴۶ تحصيلات عالی خود را در رشته پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه فرودسی مشهد آغاز و در سال ۱۳۵۴ فارغ‌التحصيل شد.


دکتر سودبخش در سال ۶۹ موفق به اخذ درجه تخصصی در رشته عفونی از دانشگاه علوم پزشکی تهران شد و به عنوان عضو هيئت علمی و استاديار گروه عفونی در بخش عفونی بيمارستان امام خمينی مشغول به کار شد.

وی به تازگی به عنوان عضو کميته آموزش و پژوهش فدراسيون پزشکی ورزشی و رئيس کميته کنترل عفونت درمانگاهی و اورژانس مجتمع بيمارستان امام منصوب شده بود.

اين نخستين بار نيست که يک استاد دانشگاه مورد سوء قصد قرار می‌گيرد.

صبح روز ۲۲ دی‌ماه سال گذشته مسعود علی‌محمدی، استاد فيزيک دانشگاه تهران که برخی خبرگزاری‌های ايران از او به‌عنوان «دانشمند ارشد هسته‌ای» نام بردند در اثر انفجار بمبی در حوالی خانه‌اش در قيطريه تهران کشته شد.

مقامات دولتی ايران، از جمله دادستان تهران، رئيس مجلس و سخنگوی وزارت امور خارجه ايران و همچنين رسانه‌های جمهوری اسلامی، عاملان اين ترور را آمريکا، اسرائيل و «دشمنان و منافقين» اعلام کردند.

با اين حال نيروهای مخالف دولت ايران مسعود علی‌محمدی را از هواداران «جنبش سبز» و از پشتيبانان ميرحسين موسوی، نامزد انتخاباتی دهمين دوره رياست جمهوری در ايران می‌خواندند و عاملان ترور او را طرفداران دولت می‌دانند.

مقامات قضائی ايران می‌گويند هنوز تحقيقات در مورد اين ترور نتيجه‌ای نداده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در آخرين اظهارنظر در اين‌باره روز ۲۴ شهريورماه جاری گفت: «چون سوی ديگر اين پرونده به سيستم‌های امنيتی خارج از کشور مرتبط می‌شود هنوز مورد جديدی در اين پرونده کشف نشده و همچنان در حال بررسی و تحقيقات قرار دارد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در این خاک دانایان در خطرند و اوباشان مسلط

-- اکبر ، Sep 22, 2010

این رژیم نمی تواند حتا یک روز بدون بحران زندگی کند . و حالا کشتار پزشکان را آغاز کرده است. به چه زبانی باید با این رژیم خونریز گفتگو کرد؟ با زبان مماشات و اصلاحات یا با زبان ساختار شکنانه ؟ من نمیدانم چرا امریکا به احمدی نژاد اجازه میدهد هر سال پا به خاکش بگذارد و با ادبیاتی لمپنی به ان خاک و ان مردم و ان فرهنگ توهین کند. به جای اینکه او را به جرم نقض حقوق بشر و کشتار مردم بیگناه دستگیر کنند به او اجازه میدهد وارد کشور شود و با او به گفتگو مینشیند.اگر کسی پاسخی برای این پرسش دارد خوشحال میشوم بنویسد.

-- binam ، Sep 23, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)