تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

روسيه: اس۳۰۰ به ايران نمی‌دهيم

نيکلای ماکاروف، رئيس ستاد کل نيروهای مسلح روسيه اعلام کرد که روسيه سيستم‌های دفاع موشکی اس۳۰۰ را به ايران عرضه نخواهد کرد. وزير دفاع ايران از ساخت سامانه اين موشک در ايران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری نووستی روسيه رئيس ستاد کل نيروهای مسلح روسيه امروز گفت: «مسکو سيستم دفاع موشکی اس۳۰۰ را به دليل اين‌که اين سلاح شامل تحريم‌های شورای امنيت سازمان ملل می‌شود، به ايران تحويل نحواهد داد.»


نيکلای ماکاروف گفت: «اين تصميم رئيس دولت بود که عرضه اين سامانه به ايران متوقف شود و ما نيز از اين تصميم پيروی کرديم.»


وی در پاسخ به اين پرسش که آيا بدين ترتيب قرارداد فوق با ايران لغو خواهد شد يا خير، گفت: «بايد ببينيم. بستگی به رفتار دولت ايران دارد.»

وزير دفاع ايران: تحول جديدی در بحث تحويل سامانه اس۳۰۰ نداشتيم

در آخرين قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد، فروش ادوات سنگين نظامی از جمله سيستم‌های ضد هوايی موشکی مندرج در فهرست سلاح‌های متعارف سازمان ملل، به ايران ممنوع شده است.

از سوی ديگر به گزارش خبرگزاری فارس، سردار احمد وحيدی، وزير دفاع جمهوری اسلامی ايران، امروز در حاشيه جلسه هيئت دولت گفت: «تحول جديدی در بحث تحويل سامانه اس۳۰۰ نداشتيم؛ ولی ساخت آن را در دستور کار داريم».

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح همچنين گفت که موشک‌هايی با برد زياد از ديگر پروژه‌هايی است که وزارت دفاع در حال پيگيری آن است.»

سرتيپ احمد وحيدی، يک ماه پيش به هنگام آزمايش موشک فاتح ١١٠ نيز خبر داده بود که تأمين موشک‌های اس ٣٠٠ در دستور کار است و افزوده بود: «به موقع گزارش آن را می‌دهيم.»

قرارداد سيستم‌های دفاع موشکی اس۳۰۰ با روسيه سه سال پيش به تصويب رسيد که طی آن روسيه با تحويل پنج بخش از اين سامانه ۸۰۰ ميليون دلار دريافت می‌کرد.

اين سيستم دفاعی به‌منظور دفاع از مناطق صنعتی بزرگ به‌کار می‌رود و قادر است اهداف هوايی و زمينی را مورد حمله قرار دهد.

تازه‌ترين نوع اين سيستم توانايی حمله به هواپيماهايی را دارد که در فاصله زمينی ۱۵۰ کيلومتری و فاصله هوايی ۲۷ کيلومتری قرار دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

باز حق الحسابشان پرداخت نشده ؟!!!

-- saman ، Sep 22, 2010

هیچ دقت کرده اید هر وقت امریکا و ج ا برای معامله ( نه حتا مذاکره ) به هم نزدیک میشوند روس های دلال با این کارت سوخته (اس ۳۰۰) بازی میکنند . یکی نیست به این دلال ها که ۳۱ سال است هم ملاها را دوشیدند به کمک فراماسونری مارکسیست روسی و خط امام (عامل آنها در حکومت ) و هم امریکا و غرب را سر کیسه کردند سر قضیه اتمی بگوید :
پوتین عزیز . مدودوف محترم : احمدی نژاد هم دست شما را خونده که حالا هی دنبال امریکا میره . مثل خود شما . دست اون که چلاق نیست . وقتی روسیه و چین و ویتنام و حالا کوبا و ونزوئلا از نزدیک شدن به امریکا سود میبرند چرا او باید دنبال شما و ان موشک های اسقاطی تان (لابد مثل توپولوف هاتون هستند ) موس موس کند ؟

-- dalal haye mozdour ، Sep 22, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)