تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«دخالت نهادهای امنیتی در محدودسازی دیدار با موسوی»

مأموران امنیتی ایران از دیدار خانواده‌های حمید باکری و محمدابراهیم همت دو تن از سرداران کشته شده در جنگ ایران و عراق با میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت جلوگیری کردند.

به گزارش تارنمای کلمه، خانواده‌های باکری و همت که صبح امروز قصد دیدار با موسوی را داشتند، پس از ممانعت نهادهای امنیتی «مجبور» به بازگشت شدند.


خانواده‌های باکری و همت روز گذشته توانسته بودند به دیدار مهدی کروبی یکی دیگر از رهبران مخالف دولت بروند.

با این حال این دو خانواده پس از آنکه امروز نتوانستند با موسوی دیدار کنند، به منزل کروبی مراجعه کردند اما به گفته تارنمای کلمه با «اسپری گاز اشک‌آور» مورد حمله لباس شخصی‌ها قرار گرفتند و احسان باکری فرزند حمید باکری نیز بازداشت و پس از چند ساعت آزاد شد.

از میانه‌های شهریورماه جاری مأموران امنیتی از ملاقات برخی از مراجعه‌کنندگان و دیدار آن‌ها با موسوی و همچنین مهدی کروبی جلوگیری می‌کنند.

هفته گذشته نیز نیروهای امنیتی ایران، از دیدار حوانان حزب اعتماد ملی با مهدی کروبی، دبیر کل این حزب جلوگیری کردند.

از میانه‌های شهریورماه جاری مأموران امنیتی از ملاقات برخی از مراجعه‌کنندگان و دیدار آن‌ها با موسوی و همچنین مهدی کروبی جلوگیری می‌کنند

مخالفان دولت می‌گویند که نیروهای امنیتی کسانی را که قصد دیدار با زهبران مخالف دولت داشته باشند، به طور موقت بازداشت می‌کنند و از آن‌ها برای جلوگیری از مراجعه مجدد، «تعهد کتبی» می‌گیرند.

بر اساس گزارش‌ها، دادستانی تهران برای جلوگیری از دیدار مراجعه‌کنندگان با میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دستور قضایی صادر کرده است.

٢١ شهریور جاری نیز محمدرضا خاتمی، دبیرکل پیشین جبهه مشارکت هنگامی که قصد دیدار با موسوی را داشت، بازداشت شد.

خاتمی که به صورت موقت بازداشت شده بود، پس از مدتی آزاد شد و بدون آنکه اجازه دیدار با موسوی را داشته باشد، مجبور به بازگشت شد.

ميرحسين موسوی ٢٢ شهریور در باره این محدودیت‌ها گفت: «تاريخ اين نوع مزاحمت‌ها به قدمت انتخابات (دهم) است. حمله به ستادهای انتخاباتی اين جانب که از همان عصر روز ۲۲خرداد شروع شد، مقدمه محدوديت‌های غير قانونی عليه بنده بود.»

وی با تأييد اخبار مربوط به تشديد محدوديت‌های امنيتی افزود: «جنبش ريشه‌دارتر از آن شده است که با محدويت و يا حذف امثال بنده متوقف شود. ريزش مدام مشروعيت و نارضايتی‌های در حال انباشت وضعيت ويژه‌ای را در کشور ايجاد کرده است. اگر سال گذشته شعار رأی من کجاست، توانست میلیون‌ها شهروند مسالمت‌جو را در روزهای ٢٥ و ٢٨ و ٣٠ خرداد دور هم جمع کند، اکنون با سیاست‌های سرکوب یک سال گذشته و اوضاع معیشتی مردم و فشار های بین‌المللی ناشی از ماجراجویی‌ها، احتمال حرکت‌های غیر مترقبه بیش‌تر شده است. بنده و کروبی و دیگران همراهان کوچکی با مردم هستیم. آن‌ها جا دارد از خشم روزافزون مردم بترسند نه از ما.»

هم‌زمان با گسترده شدن فشارهای امنیتی بر رهبران مخالف دولت، چهارشنبه ٢٤ شهریور عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرد که «سران فتنه» بايد منتظر محاکمه باشند.

پس از وقايع انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، مقامات دولتی اين کشور و طرفداران دولت از اين وقايع به‌عنوان «فتنه» و از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به‌عنوان «سران فتنه» ياد می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)