تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تصمیم‌گیری مجلس درباره سخنان احمدی‌نژاد

غلامعلی حدادعادل، نماینده مجلس ایران از تصمیم‌گیری مجلس درباره سخنان محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، حدادعادل، رئیس مجلس هفتم و از نمایندگان فعلی مجلس هشتم، همچنین واکنش علی لاریجانی، رئیس مجلس و محمدرضا باهنر یکی دیگر از نمایندگان مجلس را در برابر سخنان احمدی‌نژاد، «در جهت از کیان مجلس» خواند.


اما وی در عین حال ادامه موضع‌گیری در برابر سخنان احمدی‌نژاد را «مدبرانه» ندانست و گفت که باید درباره سخنان رئیس‌جمهور در مجلس تصمیم‌گیری شود.

محمود احمدی‌نژاد چند روز پیش در گفت‌وگو با روزنامه ايران (روزنامه متعلق به دولت) گفته بود: «بعضی‌ها استقلال قوا را فقط برای قوه مقننه و قوه قضائيه می‌خواهند. اتفاقاً قوه مجريه، قوه اول کشور است.»

لاریجانی: مجلس بايد نظارت کند تا مبادا دولت از مسير اصلی منحرف شود

احمدی‌نژاد، کسانی را که به سخنان آيت‌الله خمينی درباره «در رأس بودن مجلس» استناد می‌کنند، مورد نقد قرار داد و گفت: «آن‌ زمان رئيس‌جمهور مسئول اداره کشور نبوده بلکه نخست‌وزير مسئول اداره کشور بوده که از طريق مجلس انتخاب می‌شده است. آن موقع مجلس بالا‌ترين بود. اکنون در قانون اساسی قوه مجريه بار اصلی اداره کشور را بر دوش دارد و قوای ديگر بايد کمک‌اش کنند.»

علی لاریجانی ٢٨ شهریور در واکنش به سخنان احمدی‌نژاد گفت که «اگر امام تأکید می‌کرد مجلس در رأس امور است، برای این بود که دیگر در ایران دیکتاتوری تکرار نشود.»

رئيس مجلس ايران گفت: «اگر رئيس جمهور را مردم انتخاب کردند، مجلس را هم مردم انتخاب کردند يعنی دو رکن وجود دارد که هر دو محترم هستند.»

وی تأکيد کرد: «مجلس بايد نظارت کند تا مبادا دولت از مسير اصلی منحرف شود.»

محمدرضا باهنر نیز گفته است: «مجلس می‌تواند طرح عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور را مطرح کند، چون مجلس در رأس امور است.»

در همین حال امروز علی عزتی یکی دیگر از نمایندگان مجلس با اعلام خبر استیضاح مجید نامجو، وزیر نیرو به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «به مردم کشورمان اطمینان می‌دهم که مجلس همچنان در رأس امور است و قطعأ با استیضاح وزیر نیرو این عمل بیش از پیش به اثبات خواهد رسید.»

از سویی دیگر برخی از نمایندگان حامی دولت در مجلس از سخنان لاریجانی انتقاد کردند و آن را سبب «ناراحتی دوستداران نظام و خوراک تبليغاتی دشمنان» نامیدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فعلا که احمدی با يک هواپيما همراهان وهمسرانشان ازجمله آشپزباشی مخصوصش در تعطيلات امريکا بسر ميبرد!!!

-- omid ، Sep 22, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)