تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با ان‌بی‌اس:

«ايران جامعه‌ای آزاد و چندصدائی است»

محمود احمدی‌نژاد در نيويورک به شبکه ان‌بی‌‌اس آمريکا گفت خبر مربوط به سنگسار سکينه محمدی آشتيانی کاملاً جعلی است و حکمی در اين زمينه صادر نشده است. وی در مورد برنامه هسته‌ای ايران و تحريم‌ها نيز صحبت کرد.

به گزارش شبکه ان‌بی‌اس آمريکا محمود احمدی‌نژاد روز يکشنبه به هنگام ورود به نيويورک برای شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد، در گفت‌وگويی با اين شبکه شرکت کرد.


در اين گفت‌وگو محمود احمدی‌نژاد به موضوعاتی درباره برنامه هسته‌ای ايران، تحريم‌ها و حکم سنگسار سکينه محمدی آشتيانی و آزادی در ايران پاسخ گفت.

رئيس دولت دهم گفت: «ايران جامعه‌ای آزاد است و هرکس حق اظهار‌نظر دارد، بنابراين جامعه‌ای چند صدايی است، برخلاف جامعه آمريکا که به تک‌صدايی عادت کرده است.»

احمدی‌نژاد: ما در دولت حتی علاقه‌مند نيستيم که يک نفر مجازات و حتی تنبيه شود

وی افزود: «ما در دولت حتی علاقه‌مند نيستيم که يک نفر مجازات و حتی تنبيه شود، ولی در آمريکا افراد به راحتی با سم و وسايل الکترويکی مجازات و کشته می‌شوند.»

از احمدی‌نژاد درباره پرونده سکينه محمدی آشتيانی که در ايران حکم سنگسار برای او صادر شده بود سئوال شد که در پاسخ گفت: «چرا موضوع يک ايرانی به اين ميزان برای مسئولان آمريکائی مهم می‌شود؟ اين خانم به هيچ‌وجه به سنگسار محکوم نشده است، خبری که در رسانه‌های آمريکايی منتشر شده کاملاً جعلی است و اين تاثير همان چيزی است که متأسفانه دولتمردان آمريکائی به دنبال خبر منفی و غير‌واقعی از ايران هستند.»

وی گفت پرونده سکينه محمدی آشتيانی در دستگاه قضائی کشور در حال پيگيری است و تأکيد ‌کرد: «اگر اين فرد محکوم هم شده باشد، می‌تواند با اعتراض، مراحل چهارگانه تجديد نظر‌خواهی را طی کند، بنابراين وقتی حکمی صادر نشده است، چطور می‌تواند، انتشار خبر سنگسار واقعی باشد.»

احمدی‌نژاد اين برخوردها را «غير واقعی، غلط و حساسيت نابجا» خواند و گفت: «کسانی که در عراق يک ميليون نفر و در افغانستان بيش از يک‌صد هزار نفر را کشتند، امروز طرفدار خانمی شده‌اند که بر اساس خبر جعلی، طرفدار حقوق بشر می‌شود.»

وی اين روش‌ها را «شکست خورده» دانست و افزود‌: «در ايران قوه قضائيه مستقل و زير‌نظر دولت نيست.»

احمدی‌نژاد: در انتخابات اخير حدود ۸۵ درصد واجدان شرايط مشارکت داشتند. آيا همه اين افراد نظامی هستند؟

محمود احمدی‌نژاد در بخش ديگری از اين گفت‌وگو درباره مسائل هسته‌ای ايران صحبت کرد و با بيان اين‌که مأموران آژانس بين‌المللی انرژی اتمی با انتشار اطلاعات هسته‌ای ايران «تخلف» کردند، گفت: «مأموران گزارش‌های خلاف واقع منتشر کردند تا جايی که موجب سياسی‌شدن پرونده ايران شد.»

احمدی‌نژاد گفت: «آژانس در گزارش اخير خود به هيچ بندی استناد نمی‌کند و فقط به دنبال کلی‌گويی است.»

وی افزود: «آژانس اعتبار خود را با اعمال نفوذها و گزارش‌های ناعادلانه مخدوش کرده است.»

محمود احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود تحريم‌ها عليه ايران را کارساز ندانست و ضرر تحريم‌کنندگان را در اين تحريم‌ها بيشتر دانست.

وی همچنين تأکيد کرد: «يقين داريم که با اين تصميم غلط آنان، پيشرفت اقتصادی ايران بيشتر خواهد شد.»

محمود احمدی‌نژاد همچنين در مورد اظهارات اخير فيدل کاسترو، رهبر سابق کوبا که درباره نظرات وی پيرامون هولوکاست گفته بود «احمدی‌نژاد تاريخ نمی‌داند» گفت: «ما هيچ ديدگاه ضد يهود نداريم زيرا افراد بسياری از اين اقليت‌ها در ايران زندگی می‌کنند. ما فقط در مورد هولوکاست دو سوال مطرح کرديم و هيچ‌گاه از کسی پاسخی نشنيديم.»

وی در اين‌باره افزود: «اين‌که کسی اظهارنظری کرده برای ما مهم نيست زيرا مردم ايران ديدگاه نژادی هيچ زمانی نداشته و امروز بدترين نژادپرستی در فلسطين اتفاق افتاده تا جايی که رسمأ اعلام می‌کنند ما نژاد برتريم.»

احمدی‌نژاد در واکنش به اظهارات اخير هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا در مورد اين‌که حکومت ايران يک حکومت نظامی است گفت: «ما به اين خانم توصيه می‌کنيم قبل از هر صحبت درباره هر موضوع ابتدا مطالعه کند و پس از فکر کردن اظهارنظر کند.»

وی افزود: «بودجه نظامی آمريکا با کل بودجه نظامی جهان برابری می‌‌کند و اين به اين معناست که ادعای آمريکايی‌ها از نظامی بودن ايران درست نيست.»

احمدی‌نژاد گفت: «چگونه می‌شود ادعا کرد که در ايران نظامی‌ها حاکم شده‌اند درحالی که در انتخابات اخير حدود ۸۵ درصد واجدان شرايط مشارکت داشتند. آيا همه اين افراد نظامی هستند؟»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دروغگو دشمن خدانيست،دشمن انسانهاست.

-- بدون نام ، Sep 19, 2010

مقامات امريکائی احمدی نژاد را دوست دارند و از انعکاس سخنان او در سطح جهان لذت می برند، زيرا احمدی نژاد مرغ تخم طلای امريکاست ؛ آيا بدون وجود امثال او در ايران، عربستان سعودی روز گذشته شصت ميليارد دلار طياره جنگی از امريکا می خريد !؟ ء

-- بدون نام ، Sep 19, 2010

بله! آزادی مطلق برای حاکمان! چندصدای یزدی،
خامنه ای،مکارم،مصباح،احمدی نژادوماننداینها!

-- شهروند درجه سه ، Sep 20, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)