تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نگرانی‌های مجلس خبرگان

هشتمين جلسه دور چهارم مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی ايران با انتشار بيانيه‌ای به کار خود پايان داد. در اين بيانيه ضمن دفاع از «رهبری» نسبت به «دميدن در جريان ملی‌گرائی» ابراز نگرانی شده است.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران بيانيه مجلس خبرگان ضمن درخواست از دولت ايران برای اتخاذ تدابيری نسبت به اجرای طرح هدفمندکردن يارانه‌ها از «نگرانی‌های» اين مجلس نيز سخن گفته است.


اعضای مجلس خبرگان در بيانيه خود ولايت فقيه را «ستون فقرات نظام اسلامی» خواندند و آيت‌الله خامنه‌ای را تنها شخصيتی دانستند که «لباس رهبری» زيبنده اوست.

اين بيانيه «صراط مستقيم سعادت» را «پيروی راه ولايت فقيه» دانسته و از «فريب خوردگان و آنان که خود را از برکات اين کشتی نجات محروم کرده‌اند» خواسته است «هر چه زودتر به دامان ملت بازگردند.»

بيانيه آيت‌الله خامنه‌ای را تنها شخصيتی دانست که «لباس رهبری» زيبنده اوست

بيانيه مجلس خبرگان از مسئولان جمهوری اسلامی ايران خواسته است که «با ولايت‌مداری و رفتار قانون‌مدارانه، الگوی وحدت باشند.»


اين بيانيه با اشاره به آغاز سال تحصيلی توجه به مراکز آموزشی را مهم ارزيابی کرده و از دست‌اندرکاران اين مراکز خواسته است تا مطالبات رهبر جمهوری اسلامی ايران در اين حوزه را تحقق بخشند.



مجلس خبرگان از «تساهل و تسامح فرهنگی، دميدن در جريان ملی‌گرايی،‌ عدم توجه شايسته به مسئله‌ عفاف و حجاب» به‌عنوان «دغدغه‌ها و نگرانی‌های اعضای اين مجلس» ياد کرده است.

بيانيه اين نگرانی‌ها را دام‌هايی دانسته که «آسيب جدی» بر نظام وارد می‌کنند و ضمن هشدار به همه نهادهای فرهنگی کشور از دولت خواسته است که با اين «خطر جدی» مقابله نمايد.

اعضای مجلس خبرگان طرح هدفمندکردن يارانه‌ها را «طرحی سازنده و مفيد» خوانده اما دولت را فراخوانده‌اند تا با تدابيری در اجرای اين طرح، مانع از «فشار مضاعف بر قشر آسيب‌پذير جامعه» شود.


علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجلس خبرگان چهارشنبه‌شب در پايان هشتمين اجلاس رسمی مجلس خبرگان، گفت:‌ «اجلاس خوب و آرامی داشتيم و مطالب قابل توجهی در آن مطرح شد.»

وی اعلام کرد که در اين اجلاس تصميم گرفته شد ۱۰ ميليون تومان برای سيل زدگان پاکستان به عنوان کمک ارسال شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

.و بزودي رفسنجانی دوباره امام جمعه ميشود!!!!!

-- nima ، Sep 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)