تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حمايت از تغيير رئيس دانشگاه‌ها

نمايندگان عضو فراکسيون دانشگاهيان مجلس ايران در ملاقات با کامران دانشجو، وزير علوم خواستار پيگيری بيشتر برای «اسلامی کردن دانشگاه‌ها» شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدعلی مقيمی، يکی از اعضای اين فراکسيون در اين ديدار گفت: «مجلس حزب‌اللهی از اقدامات شايسته وزير علوم حمايت می‌کند و انتظار دارد وزارت علوم اسلامی شدن دانشگاه‌ها را با قدرت پيگيری کند و تحت تاثير جوسازی‌های کاذب قرار نگيرد.»


کامران دانشجو، وزير علوم

وی ضمن گله از وزير علوم به دليل «تأخير» در تغيير رئيس پيشين «يکی از دانشگاه‌های کشور» افزود: «اسلامی شدن دانشگاه‌ها بايد نهادينه شده و به صورت مشخص نيز تعريف شود.»

ستار هدايت‌خواه، يکی ديگر ديدارکنندگان نيز گفت: «هنوز تعريف روشنی از اسلامی شدن دانشگاه ميان نخبگان وجود ندارد و عناصر متعددی نظير استاد، دانشجو، متون درسی و برنامه آموزشی را در اسلامی شدن دانشگاهها دخيل می دانند که بحث استاد خيلی مهم است.»

«مجلس حزب‌اللهی انتظار دارد وزارت علوم اسلامی شدن دانشگاه‌ها را با قدرت پيگيری کند»

وی «جذب اساتيد متعهد و معتقد به اسلام را از طريق فراخوان متمرکز توسط وزارت علوم» مهم و ضروری دانست.

هدايت‌خواه گفت: « سلوک علمی بايد برمبنای دين استوار باشد وگرنه بدون اسلامی شدن سلوک علمی، اسلامی شدن دانشگاهها نتيجه نخواهد داد.»

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نيز ضمن اعلام حمايت از وزير علوم «به علت پيگيری موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها» گفت: «از تغيير برخی روسای دانشگاه‌ها اعلام حمايت می‌کنيم و اميدواريم وزير علوم با همين صراحت و جديت در مسير افزايش توان علمی و نيز ايجاد فضای اسلامی در دانشگاه‌ها به حرکت خودش ادامه دهد.»

وی افزود: «بايد جوانان خودمان را به دست نيروهای متعهد و انقلابی بسپاريم.»

علی کريمی فيروزجانی عضو ديگر اين فراکسيون در مجلس از تصميم وزير علوم برای «تغيير رئيس هر دانشگاهی که فضای غير اسلامی دارد» حمايت کرد و بحث «فراخوان جذب متمرکز اعضای هيئت علمی» و ساماندهی آن را «اقدامی مثبت» دانست.

در چند ماه اخير رؤسای بيش از ۲۰ دانشگاه و مرکز آموزشی ايران نيز تغيير کرده‌اند. وزارت علوم هدف اين جايگزينی‌ها را تقويت آموزش عالی عنوان می‌کند اما منتقدان از آن به عنوان «تصفيه» ياد می‌کنند.

در پی حوادث پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، مقامات ايران دانشگاه‌ها را به عنوان يکی از مهم‌ترين بسترهای شکل‌گيری نيروهای مخالف دانستند و آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران بر لزوم تغييرات اساسی در دانشگاه‌ها تأکيد کرد.

پس از آن سايت‌های مخالف دولت، در آذرماه سال گذشته خبر از تشکيل «کميته‌های ويژه‌ با همکاری وزارت علوم و مسئولان دولت در همه دانشگاه‏ها» دادند که بازنشسته کردن اجباری و اخراج شماری از استادان را در برنامه‌ کاری خود دارد.

به دنبال آن کامران دانشجو، وزير علوم نيز از اخراج استادانی سخن گفت که «با نظام همسو» نيستند و «التزام عملی به ولايت فقيه» ندارند.

کامران دانشجو شاخص‌های مورد نظر خود برای گزينش اعضای جديد هیأت‌علمی دانشگاه‌ها را «فطرت و کمال انسانی، تفکر مهدويت، مقابله با ليبرال‌دمکراسی غربی و تربيت سرباز برای امام زمان» اعلام کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دراينجا - کانادا - دانشگاهها درپی افزايش پذيرش دانشجو و ساختن مراکز آموزشی و پژوهشی جديد وجذب نيروهاي متخصص هستند - صرفنظر از عقايد شخصی و مذهبی و نژادی - و در ايران در فکر بگير وببندو بستن ومحدود کردن و تفصيه!...هستند!

-- ali ، Sep 9, 2010

اين وزير ازعهده اداره يک مدرسه ابتدايی بر ميايد؟

-- hashem ، Sep 9, 2010

وزير علوم نيز از اخراج استادانی سخن گفت که «با نظام همسو» نيستند و «التزام عملی به ولايت فقيه» ندارند.
راست است که تاریخ ۲ بار اتفاق میافته، اولین بار دراماتیک و دومین بار کمدی! اینها دارند ادای سالهای ۶۰ را در ایران و بطور کلی اداهای انقلابهای چین و روسیه را در میارند، غافل از اینکه اول ملت ایران بعد هم همه دنیا داره به ریششون میخنده. متاسفانه چه استعدادها و زندگی هایی را که این بی خردان نابود نکردند. واقعا که حیف.

-- sara198133@yahoo.com ، Sep 10, 2010

ايشان مسول مدرسه مذهبی است ؟

-- Iman ، Sep 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)