تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سفر به آمريکا گران می‌شود

از روز، چهارشنبه هشتم سپتامبر، مسافران اروپايی عازم آمريکا برای اجازه ورود به اين کشور بايد معادل ۱۴ دلار اين کشور (۱۱ يورو) بپردازند. اتحاديه اروپا اين اقدام دولت آمريکا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۱۴ دلار ورودی تعيين شده، از طريق درخواست الکترونيکی اجازه سفر به اين کشور پرداخت می‌شود.


پرداخت اين مبلغ برای تمام شهروندان کشورهای اتحاديه اروپا که به رواديد سفر به آمريکا نيازی ندارند و اجازه سه ماه اقامت در اين کشور را دارند؛ اجباری خواهد بود.

بدون پرداخت اين مبلغ از مسافرت افراد جلوگيری خواهد شد.

پارلمان اروپا احتمال تعيين مبلغ مشابهی برای شهروندان آمريکايی را منتفی ندانست

سسيليا مالمستروم کميسر داخلی اتحاديه اروپا در بروکسل اين اقدام را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «افزايش اين مبلغ بر خلاف نظر آمريکا موجب گسترش توريسم دو جانبه نخواهد شد.»

وی افزود: «واشنگتن اعلام کرده که با اين پول در نظر دارد به بازاريابی توريستی بپردازد اما تنها ده دلار از اين ۱۴ دلار خرج اين کار می‌شود. چهار دلار باقی هزينه اداری برای اجازه سفر است که افزايش پيدا کرده است.»

کميسيون داخلی اتحاديه اروپا در حال بررسی اين موضوع است که آيا اين اقدام مقدمه‌ای برای دوباره به اجرا گذاردن رواديد سفر به آمريکا نيست.

همزمان اتحاديه اروپا نيز در نظر دارد تا برای شهروندان آمريکايی‌ای که قصد سفر به اروپا را دارند درخواست الکترونيکی اجازه سفر را ساماندهی کند.

از سوی ديگر پارلمان اروپا نيز به اين اقدام آمريکا شديدأ اعتراض کرد. اين پارلمان احتمال تعيين مبلغ مشابهی برای شهروندان آمريکايی را که قصد سفر به اروپا را دارند، منتفی ندانست.

با قانون جديد ميليون‌ها نفر که هر سال به آمريکا سفر می‌کنند بايد اين مبلغ را بپردازند.

از سال ۲۰۰۹ ميلادی در اروپا درخواست سفر به آمريکا به طريق اينترنتی صورت می‌گيرد اما تاکنون اين درخواست بدون پرداخت پول بود. از اين پس قانون جديد شامل حال کودکان نيز خواهد بود.

کسانی که اجازه سفر الکترونيکی ندارند هم بايد پول بيشتری پرداخت کنند و هم در گذرنامه خود رواديد سفر داشته باشند که به لحاظ اداری با مشکلاتی همراه است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سرمایه داری به هر عنوانی باید مردم را بدوشد . این هم بهانه ای است برای دوشیدن مردم . طی سالها مردم کشورهای دیگر را غارت کرده اند این هم اضافه بر آن....

-- مسعود ، Sep 8, 2010

کاملاً با مسعود موافقم. واقعاً این کار اصلاً دلیل منطقی نداره!

-- بهرام ، Sep 8, 2010

عجب بدیه این سرمایه داری! واقعن از دوستان عزیز نهایت تشکر را دارم که روشن فرمودند بنده را

-- ناد ، Sep 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)