تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
زهرا رهنورد خطاب به آیت‌‌الله لاریجانی:

«لکه ننگ شعبان بی‌مخی را پاک کنید»

زهرا رهنورد در نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران از او خواست تا «لکه ننگ شعبان بی‌مخی، قانون‌شکنی، تجاوزگری و سرکوب را که به فرهنگ رفتاری در برابر مخالفان حکومت ایران تبدیل شده»، پاک کند.

به گزارش تارنمای کلمه، همسر میرحسین موسوی، حمله به خانه مهدی کروبی یکی از رهبران مخالف دولت و آیت‌الله علی محمد دستغیب از مراجع تقلید منتقد حکومت را «یورش کینه‌توزانه و وحشیانه» نامید و آن را روش «شعبان بی‌مخیسم» نهادهای امنیتی و قضایی در برخورد با مخالفان دانست.


این استاد دانشگاه تهران در نامه‌اش به رئیس قوه قضاییه، خود را «مدعی‌العموم» کسانی معرفی کرده که «در یک سال گذشته در معرض تهاجم وحشیانه قرار گرفته‌اند.»

رهنورد افزود:‌ «به جرم اینکه فردی اعتراضی به حاکمیت دارد یا فردی از خانواده با حاکمیت مخالف است، خانه را زیر و رو و کتابخانه و وسایل شخصی را برای به دست آوردن مدرکی، نشانی، علامتی و عکسی ویران و به گنجه‌ها و لباس‌های خصوصی زنان و جوانان دست یافته و به حریم خصوصی آنان تجاوز می‌کنند.»

به گفته همسر میرحسین موسوی «در زندان مدام زندانیان را به گروگان گرفتن و تجاوز به همسر و فرزند تهدید می‌کنند.»

به گفته همسر میرحسین موسوی «در زندان مدام زندانیان را به گروگان گرفتن و تجاوز به همسر و فرزند تهدید می‌کنند.»

رهنورد با بیان اینکه «کجای این اقدامات اسلامی و انسانی است؟»، نوشته است: «در چنین شرایطی چه انتظاری دارید که جامعه راست و سالم بماند، وقتی اراذل و اوباش سينه‌زنان و با ذکر حسین و زهرا و حیدر در خوابگاه‌ها به دانشجویان حمله کرده، فرزندان ملت را می‌زنند و از طبقات بالا به حیاط پرتاب می‌کنند یا به روی مردم بی‌دفاع و اهالی خانواده روحانیت تیراندازی می‌کنند اما آزادگان و مومنان حقیقی در زندان‌های مخوف و بی‌بهداشت و بی‌قانون، از تمامی حقوق خود محروم و در دخمه‌های انفرادی به گناه راستی و پاکی و صداقت می‌پوسند؟»

او در پایان این نامه از آیت‌الله لاریجانی خواسته که «یک بار برای همیشه زخم‌های ملت را مرهم نهد و داد مردم را بستاند.»

در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته ایران، به گفته مقامات نیروی انتظامی دست‌کم چهار هزار نفر از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات بازداشت شدند. در همین حال ده‌ها روزنامه‌نگار و فعال سیاسی نیز بازداشت و به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند.

همچنین هفته گذشته در پنج شب پی‌درپی منزل مهدی کروبی یکی از رهبران مخالفان دولت ایران مورد حمله لباس شخصی‌ها قرار گرفت. در شیراز نیز لباس شخصی‌ها به مسجد قبا که محل برگزاری نماز و سخنرانی آیت‌الله علی محمد دستغیب از مراجع تقلید مخالف دولت است، حمله کردند.

میرحسین موسوی یکی از رهبران مخالفان دولت، حملات پی‌درپی به منزل مهدی کروبی را «بهترين نشان خوف اقتدارگرايان از جنبش مردمی و نيز بهترين دليل برای ابزاری شدن همه شعارها و مراسم و مناسک اسلامی و انقلاب» خواند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران نیز ١٢ شهریور اعلام کرد که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران مسئول «حمله و خشونت علیه مخالفان حکومت» است.

همچنین سپاه محمد رسول‌الله تهران ١٤ شهریور در اطلاعيه‌ای اعلام کرد که «مسببان تجمع و تيرانداری مقابل منزل کروبی افرادی خودسر و کاملأ بی‌ارتباط با بسيج و سپاه هستند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خانم رهنورد اشتباه نکن این فرهنگ ناب اسلامی خمینی است.

-- حامد ، Sep 8, 2010

چگونه ممکن است انسانی مدعی آزادی؛ دموکراسی؛ حق وحقوق انسان ووو باشد و به یک انسان ـ با هزاندیشه و تفکرسیاسی وباهرکارنامه سیاسی ـ لقب ضدانسانی « بی مخ » رابدهد؟
برای انسان حق وحقوق قائل باشیم چه دوست و چه دشمن . انشاالله!!

-- ایرج ، Sep 8, 2010

شعبان بی مخیسم!
چه اصطلاحاتی.از کجاشون در میارن؟

-- نریمان ، Sep 8, 2010

من واقعا از شما استاد دانشگاه متعجبم خانوم رهنورد به چه کسی دارین شکایت میکنین ا ینا همشون دستشون تو یک کاسه است. لاریجانی کاسه لیس خامنه ایه. بهتره از خواب خرگوشی بیدار شین و از این بازیها دست بردارین.

-- کامبیز ، Sep 9, 2010

ایشان از گرگ در خواست مینماید که / خواهش مینمایم که از پاره کردن آدمیان خودداری فرمائید /31 سال است که آدمکشان به همه ی گردهمائیهای سیاسی ادبی دینی خانوادگی به دستور آخوندان یورش برده و هر جنایتی که نباید انجام داده اند اکنون نوبت به یاران همان امامی رسیده که دستور کشتار 1367 را به نوکرانش داد . چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید...

-- بهنام ، Sep 9, 2010

خانم رهنورد نگو شعبان بی‌مخ سلطنت طلبان بدشون میاد

-- زمان ، Sep 9, 2010

...بايد ديد اين اراذل که از همه چيز مصون هستند را چه کسی حمايت مالی ميکند؟

-- ali ، Sep 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)