تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

معدنچیان محبوس وضعیت روانی بهتری دارند

بيش از سه هفته است که کارگران يک معدن طلا در شيلی در عمق ۷۰۰ متری محبوس شده‌اند، اما امروز با شروع طرح عمليات حفاری و ارسال غذا به آن‌ها وضعيت روانی آن‌ها بهتر گزارش شد.

به گزارش سی‌ان‌ان، امروز مقامات شيليائی موفق به ارسال مواد غذايی به ۳۳ معدنچی اسير در يکی از معدن‌های طلا شدند.


اين کارگران از سه هفته پيش با ريزش معدن به يک اتاقک پناه بردند و از آن زمان در عمق ۷۰۰ متری اسير شده و مبارزه برای زنده ماندن را آغاز کرده‌اند.

عملیات نجات این معدنچیان ممکن است تا چهار ماه به طول بینجامد

هفته پيش مقامات، موفق به ارسال يک دوربين مداربسته به درون اين اتاقک شدند و دريافتند که همه معدنچيان زنده و سالم هستند اما در شرايط روانی مساعدی به سر نمی‌برند. مقامات دولتی تخمين می‌زنند که حفر يک تونل برای نجات اين معدنچيان تا چهار ماه به طول بينجامد ولی برخی تمهيدات ممکن است اين زمان را کاهش دهد.

در حالی که مردم در سراسر جهان با نگرانی اخبار اين معدنچيان را دنبال می‌کنند، پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر مسيحيان جهان، روز گذشته برای آن‌ها دست به دعا برداشت و ناسا نيز يک گروه ويژه پزشکی شامل روانشناس بالينی برای کمک به تيم‌های امداد شيليايی را به اين منطقه اعزام کرده است، اين گروه پزشکی تجارب مربوط به حفظ بقای فضانوردان در فضاهای بسته را در اختيار مقامات شيليايی قرار می‌دهد.

تاکنون معدنچيان تنها با کنسرو و آب خود را زنده نگه داشته بودند اما امروز که مواد غذايی و دارويی به آن‌ها رسيده از وضعيت روانی بهتری برخوردار هستند، خانواده‌های معدنچيان که بالای سر آن‌ها چادر زده‌اند از طريق دوربين مداربسته می توانند آن‌ها را ببينند.

مقامات شيليايی همچنين قصد دارند از طريق هواکش به معدنچيان پخش‌کننده موسيقی، فيلم و مسابقات ضبط شده فوتبال و ويدئوپروجکشن برسانند تا آن‌ها بتوانند خود را سرگرم کنند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)