تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ال پاچينو و جرج کلونی برندگان «امی» امسال

شصت و دومين دوره اهدای جوايز تلويزيونی «امی» شب گذشته در لس آنجلس برگزار شد. در اين دوره سريال «مردان ديوانه» جايزه بهترين سريال درام تلويزيونی را از آن خود کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری آلمان، سريال «مردان ديوانه» که از ماه ژوئيه ۲۰۰۷ ميلادی از شبکه ای‌ام‌سی آمريکا پخش می‌شود برای سومين بار پياپی اين جايزه را دريافت کرد. «مردان ديوانه» داستان «دون دراپرز»، ستاره يک آژانس تبليغاتی نيويورکی در دهه ۶۰ ميلادی است.


ال پاچينو پس از دريافت جايزه امی

در بخش کمدی، سريال‌هايی چون «30 Rock» و «دفتر» که در دوره‌های گذشته موفق به دريافت جايزه شده بودند در اين دوره کنار گذاشته شدند و جايزه اصلی را برای نخستين بار سريال «خانواده امروزی» دريافت کرد.

«خانواده امروزی» در باره سه خانواده با سه روش زندگی متفاوت است. اريک استون‌ستريت، بازيگر نقش پدر همجنس‌گرا در اين سريال برنده جايزه بهترين بازيگر مرد نقش جنبی شد و فيلم‌نامه آن نيز جايزه بهترين فيلم‌نامه را دريافت کرد.

ال پاچينو، ستاره ۷۰ ساله هاليوود با بازی در نقش اصلی سريال «جک را نمی‌شناسی؟» دومين جايزه امی خود را دريافت کرد

در بخش برنامه «واقعيت ـ مسابقه»، «رئيس برتر» برنده اصلی شد و جف پرابست، گوينده و شومن ۴۸ ساله برنامه «بازمانده»، برای سومين سال پياپی جايزه بهترين مجری را از آن خود کرد.

سريال تلويزيونی «The Pacific» که در ده قسمت، داستانی از جنگ دوم جهانی را نقل می‌کند، برنده جايزه سريال‌های کوتاه شد. تهيه‌کنندگان اين سريال تام هنکس و استيون اسپيلبرگ، دو ستاره نامی هاليوود هستند.

پنج جايزه اين دوره به فيلم تلويزيونی «تمپل گرندين» تعلق گرفت. کلير دينس، کارگردان فيلم و بازيگران آن جوليا اورمند و ديويد استرادهين، از جمله برندگان اين جوايز بودند. اين فيلم در باره زندگی زن اوتيستی به نام تمپل گرندين است که يکی از حيوان‌شناسان با استعداد آمريکاست.

ال پاچينو، ستاره ۷۰ ساله هاليوود با بازی در نقش اصلی سريال «جک را نمی‌شناسی؟» دومين جايزه امی خود را دريافت کرد. در اين فيلم به کارگردانی بری لوينسون، از فيلم‌سازان نامی هاليوود، پاچينو در نقش پزشکی بازی می‌کند که در راه مردن بيماران متقاضی مرگ کمک می‌کند. اين پزشک که نام او جک کورکيان است در دهه ۷۰ ميلادی در آمريکا به «دکتر مرگ» معروف گرديد و پس از ۸ سال زندان آزاد شد. جک کورکيان در مراسم شب گذشته امی نيز حضور داشت.

در بخش جايزه بهترين بازيگر زن نقش کمدی، ادی فالکو، بازيگر زنی که پيش از اين سه جايزه امی دريافت کرده بود اين بار نيز چهارمين موفقيت خود را با بازی در «پرستار جکی» جشن گرفت. او در نقش کمدی جکی پيتون، پرستاری در بخش اورژانس يک بيمارستان بازی می‌کند.

جيم پارسونز با بازی در سريال «نظريه انفجار بزرگ» توانست برنده جايزه بهترين بازيگر نقش کمدی شود. او در رقابت شب گذشته دو نامزد ديگر اين جايزه، آلک بالدوين، برنده چندين جايزه امی و استيو کارل را پشت سر گذاشت.

جين لينچ و ريان مارفی، بازيگر نقش جنبی و کارگردان کمدی دبيرستانی «Glee» جوايز ديگر اين دوره را از آن خود کردند.

جرج کلونی، بازيگر و فيلم‌ساز مشهور هاليوود و برنده جايزه اسکار نيز جايزه انسان‌دوستانه باب هوپ را به‌خاطر کمک‌های انسانی خود به فجايع طبيعی کره زمين در چند سال گذشته، دريافت کرد.

جايزه امی در ۱۰۴ بخش تلويزيونی آمريکا، شصت و دومين دوره خود را پشت سر گذاشت. در طول سه ساعت مراسم امسال ۲۶ جايزه اصلی به برندگان اهدا گرديد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)