تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

همایش دانشجویان ایرانی مقیم اروپا در برلین

گروه‌هایی از جوانان و دانشجویان ایرانی مقیم اروپا از کشورهای گوناگون در دانشگاه آزاد برلین گردهم می‌آیند.

این همایش با عنوان «دیالوگ» در روزهای یکم، دوم و سوم اکتبر ۲۰۱۰ در پایتخت آلمان برگزار خواهد شد.

تعدادی از شبکه‌های محلی جوانان و فعالان مدنی و حقوق بشر در فراخوانی که در وبلاگ همایش منتشر کرده‌اند،«ضرورت­ سازمان­‌یابی مستقل و فرامحلی جوانان و دانشجویان خارج از کشور»، «بازخوانی تجارب فعالیت شبکه­‌های جوانان خارج کشور» و «نگاهی به تجربیات بین‌المللی در زمینه­ سازمان­‌یابی جوانان و دانشجویان» را از جمله محورهای این همایش عنوان کرده اند.


بنا به فراخوان این همایش،نشست­‌ها در قالب میزگردهای گفتگو و همچنین جلسات بحث آزاد برگزار می­‌شود و محتوای میزگردهای گفتگو بر پایه مقاله‌های ارائه شده توسط شرکت­‌کنندگان شکل خواهد گرفت.

برگزارکنندگان این همایش اعلام کرده اند که برای حضور در همایش یا شرکت در مباحثات، الزامی به ارائه­ مقاله نیست.

در فراخوان این همایش، همچنین به سازماندهی میزگردهایی به زبان‌های آلمانی و انگلیسی برای حضور کنشگران بین المللی اشاره شده است.


دانشگاه آزاد برلین، محل برگزاری همایش «دیالوگ» - اکتبر ۲۰۱۰

این گروه‌ از جوانان دانشجو و فعالان حقوق بشر، خاطرنشان کرده‌اند: «اینک جنبش اعتراضی به مرحله­ای از حیات خود رسیده است که نیاز به بازنگری دقیق گذشته و ترسیم چشم­‌انداز نوین برای هستی و کنش خود در آینده دارد.»

در ادامه این فراخوان آمده است: «تجربه­ فراز و فرودهای همین جنبش نیز به روشنی گواه آن است که سازمان­‌یابی از پایین، ضرورتی است گریزناپذیر در مبارزات مردمی برای پایان دادن به بازتولید چرخه­‌های سلطه. همگرایی این دغدغه­‌ها، آغازگر سلسله جلسات و گفتگوهایی میان جمع­‌هایی از دانشجویان و فعالان سیاسی جوان خارج از کشور بوده است.»

گروه‌های دانشجویی از کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئد، سوییس، فرانسه و هلند به شکل مشترک، برگزار کننده این همایش سراسری در برلین هستند. این گروه‌ها که بستگی به گرایش سیاسی ویژه‌ای را مطرح نکرده‌اند، در اوایل ماه اوت در یک نشست تدارکاتی در کوبلنتس (آلمان) بر سر جزییات برنامه به توافق رسیدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

پیش به سوی سازمان یابی از پایین
پیش به سوی تاثیر گزاری نسلی که از زیر سایه پدر خوانده ها به در آمده و فرم سازمان یابی خود را میسازد

-- مهدی سامانی ، Aug 28, 2010

من چطور می توانم با بخش سوییس دانشجویان ارتباط بگیرم؟

-- بدون نام ، Aug 28, 2010

زنده باد تمامی ما که به فاجعه خو نکرده ایم ....

-- سپندار ، Aug 28, 2010

خونها را از خیابانها شسته اند اما آب در آسیابها در جریان است....زنده باد آنانی که به فاجعه خو نکرده اند

-- سیامک ، Aug 29, 2010

هیچ هزینه ای برای شرکت کنندهها نیست؟ خدمات و سرویسها در دانشگاه رایگانه؟سایر سرویسها مثل هتل و... هرکس باید خود ش هماهنگ کنه؟

-- Hossein ، Aug 29, 2010

تجربه کنفدراسیون ....تجربه بزرگی بود .... تفاوت اینجاست که گروهی از دانشجویان امروز .... در اپوزیسیون نیستند .... موافق رژیم هستند حتی اگر بر زبان نیاورند.....

-- بدون نام ، Aug 29, 2010

دوستانی که در رابطه با ارتباط گیری با شبکه های جوانان و دانشجویان محل اقامتشان سوال کرده اند و یا در زمینه تسهیلات دانشگاه سوال دارند لطفا با ایمیل دیالوگ تماس بگیرند
youthdialog@gmail.com

-- علیرضا ، Aug 29, 2010

مشکل این جنبش در اینستکه در واقع در جهت رفو کردن و پاک کردن صورت مسئله یعنی فرار از این واقعیت که این رژیم تخت هیچ شرایطی نه می خواهد و نه میتواند به رفرم تن در دهد. ما در اینجا با اپوزیسیون سر و کار نداریم, بلکه با کنشگرانی که اکثراً با امید به رفرم و به اصطلاح سر عقل آوردن رژیم به این امر محال امید واهی بستند. چهره های به اصطلاح رهبری کننده این جنبش اکثراً کسانی هستند که از مزایایی که نظام در اختیار آنها و خانواده هایشان گذاشته, بهره برده و بعضاً حتّی بورسیه رژیم در دوره های تحصیلات تکمیلی بوده و در خارج کشور جو گیر شده و ادای اپوزیسیون را در می آورند و شعار های مخالف میدهند! که این مسئله البته نیروهای اپوزیسیون واقعی رژیم را که عمدتاً سابفه 31 سال مبارزه طاقت فرسا بر علیه نظام را دارند, نمی فریبد و تحت تاثیر قرار نمی دهد. در یک کلام جنبش سبز حتی اگر قسمتی از آن به این نتیجه رسیده باشد که این نظام ابتر و عقب افتاده در تمامیتش و با همه جناحهایش که همگی مسئول تبهکاریها و جنایات بی شمار در دوران مسئولیت خود بودند, باید سرنگون شود, پذیرش این امر و بیان آن سختشان است.

-- نادر جهانبانی ، Aug 29, 2010

دوستی‌ که گفته که گروهی از دانشجویان موافق رژیمند؛ این جمله یعنی‌ چی‌؟ یعنی‌ موافق عملکرد فعلی‌ نظامند یا صرفاً مخالف براندازی اند؟ اگه اولی‌ است که حرفی‌ نیست، تعداد این دسته کمند و با وجود کمی‌ محترمند! ولی‌ در مورد گروه دوم که به هر دلیلی‌ سقوط نظام رو در شرایط فعلی‌ مفید نمیدونند؛ بله عزیز، این جمعیت تقریبا اکثریت رو دارند و دلیل بسیار محکمی دارند که مبتنی‌ بر حوادث تاریخی‌ و واقعیت‌های روز فعلی‌ جامعه است. از لزوم پایبندی تشکیلاتی به جنبشی که هنوز رهبران آن فرمان عبور از نظام را صادر نکرده اند تا بررسی تحلیلی آنچه که ممکن است پس از سقوط حادث شود. من هم یکی‌ از اونها، مشکل کار چیه؟

-- فرشاد ، Sep 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)