تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ناتو برای کمک به پاکستان پل هوايی می‌زند

ناتو تصميم گرفته است برای کمک به سيل‌زدگان پاکستان پل هوايی ايجاد کرده و از طريق آن در مدت يک هفته تا ۵۰۰ تن مواد غذايی را از اروپا به اين کشور حمل کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اگون رامس، ژنرال آلمانی ناتو با بيان اين خبر افزود: «اين برای يک حمل و نقل هوايی حجم بسياری است.»


از سوی ديگر نهاد «برنامه جهانی غذا» در سازمان ملل متحد نيز اعلام کرد هلی‌کوپترهای بيش‌تری به منظور تقسيم کمک‌ها به پاکستان خواهد فرستاد.

ژنرال رامس گفت: «ما کمک‌های انسانی را تا پاکستان حمل خواهيم کرد و تقسيم آن‌ها به سيل‌زدگان را دولت و ارتش پاکستان به‌عهده خواهند گرفت.»

۲۰ ميليون نفر از سيل‌های اخير اين کشور آسيب جانی و مالی ديده‌اند.

يک سخنگوی «برنامه جهانی غذا» در ژنو گفت در منطقه سيل‌زده، نياز شديدی به هلی‌کوپتر وجود دارد تا بتوان کمک‌ها را به سيل‌زدگانی که ارتباطشان با جهان پيرامون قطع شده، رساند.

اين نهاد هم‌اکنون ۱۵ هلی‌کوپتر در اين منطقه در اختيار دارد اما سخنگوی «برنامه جهانی غذا» نگفت که به چه تعداد ديگر نياز دارند. وی با اين همه تاکيد کرد «هلی‌کوپترهای بيش‌تر کمک بسياری به ما خواهد کرد و ما از آن‌ها استفاده لازم را خواهيم برد.»

اين سخنگو اعلام کرد که «برنامه جهانی غذا» يک ماه جيره مواد غذايی برای ۲/۱ ميليون سيل‌زده در اختيار دارد. وی گفت با اين حال شش ميليون نفر به مواد غذايی نياز دارند.

بر اساس آمار دولت پاکستان ۲۰ ميليون نفر از سيل‌های اخير اين کشور آسيب جانی و مالی ديده‌اند. بر اثر اين فاجعه، از پايان ماه ژوئيه تا کنون نزديک به ۱۵۰۰ نفر کشته شده‌اند.

سازمان جهانی خواربار و کشاورزی وابسته به سازمان ملل، خواستار کمک به حيوانات اهلی منطقه سيل‌زده شد که در معرض نابودی قرار دارند.

دفتر اين سازمان در رم اعلام کرد تا کنون نزديک به ۲۰۰ هزار گاو، گوسفند، بز و الاغ کشته شده‌اند و در مجموع ميليون‌ها حيوان در معرض خطر قرار دارند. اين حيوانات به غذا و دارو نيازمند هستند.

سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه جلسه اضطراری مجمع عمومی خود را در رابطه با وضعيت پاکستان تشکيل داد که در اين جلسه کشورهای بسياری آمادگی خود را برای کمک به پاکستان اعلام کردند.

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا گفت اين کشور کمک‌های خود را از ۹۰ ميليون دلار به ۱۵۰ ميليون دلار افزايش خواهد داد.

اتحاديه اروپا نيز کمک‌های خود را از ۴۰ ميليون يورو به ۷۰ ميليون يورو افزايش داده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)