تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

درخواست از نهادهای بين‌المللی برای آزادی اسانلو

پروانه اسانلو، همسر منصور اسانلو، فعال کارگری که هم‌اکنون در زندان رجايی‌شهر کرج دوران محکوميت خود را طی می‌کند؛ از بابت افزايش يک سال زندان به دوران محکوميت همسرش ابراز شگفتی کرد.

بنا به گزارش تارنمای کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، خانم اسانلو گفته است که «بر اساس قولی که مسئولان کشور، از جمله وزير کار و رييس قوه قضائيه به نهادهای بين‌المللی مبنی بر آزادی منصور اسانلو داده بودند» او و اعضای خانواده منتظر آزادی وی بوده‌اند؛ اما حکم جديد آن‌ها را متعجب کرده‌است.


سازمان بين‌المللی کار دو ماه پيش در گزارش سالانه خود نوشت دولت ايران در روز ۲۲ ماه مه سال جاری به صورت رسمی اعلام کرده که رييس قوه قضاييه با درخواست وزير کار و امور اجتماعی ايران برای انجام اقدامات لازم جهت «عفو» آقای اسانلو موافقت کرده است.

طبق قوانين جمهوری اسلامی، هر زندانی می‌تواند پس از گذراندن نيمی از دوره محکوميت خود، مورد عفو قرار گيرد.

منصور اسانلو گفته است که نسبت به رای صادره اعتراض خواهد کرد

منصور اسانلو، رئيس هيات مديره سنديکای شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه دو هفته پيش با اتهام تازه «همکاری با ضد انقلاب» در دادگاه انقلاب کرج محاکمه شد و مجددا به يک سال حبس محکوم گرديد که اجرای آن از پايان محکوميت فعلی‌اش آغاز می شود.

پروانه اسانلو در باره حکم جديد صادرشده برای آقای اسانلو افزود «وی هم اکنون دوران حبسی را می گذراند که به همين اتهام تبليغ عليه نظام محکوم شده است. مگر می شود چنين چيزی؟»

اسانلو به هنگام محاکمه در دادگاه انقلاب کرج، از داشتن وکيل محروم بود و وکلای او از انتقال موکل‌شان به دادگاه انقلاب بی‌اطلاع بودند.

به گزارش کمپين بين‌المللی حقوق بشر، پروانه اسانلو روز پنجشنبه گذشته به ملاقات همسرش رفت.

به گفته وی، منصور اسانلو در اين ملاقات گفته است که نسبت به رای صادره اعتراض خواهد کرد. آقای اسانلو اعلام کرده که يوسف مولايی و پرويز خورشيدی، وکلای وی به شعبه يک دادگاه انقلاب اسلامی رفتند «اما رييس دادگاه به آن‌ها اجازه مطالعه پرونده را نداد.» اسانلو گفت «قرار است آن‌ها اين هفته مجددا به اين شعبه مراجعه کنند، پرونده را بخوانند و لايحه اعتراضی را برای دادگاه تجديد نظر روی پرونده قرار دهند.»

پروانه اسانلو ادامه داد: «ما واقعا از اين وضعيت ناراحتيم و خواهان تجديد نظر در رای صادره هستيم. » وی خواستار پی‌گيری نهادهای بين‌المللی برای آزادی همسرش شد.

منصور اسانلو در تيرماه سال ۸۶ در خيابان و در نزديکی منزل خود بدون حکم دادگاه و توسط ماموران امنيتی دستگير شد. وی پس از محاکمه به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام، حکم ۵ سال زندان قطعی را دريافت کرد.

رئيس سنديکای اتوبوسرانی تهران و حومه، در زندان دچار ناراحتی‌های حاد مختلفی مانند ناراحتی قلبی، کمر درد و ناراحتی چشم شده است و تا به حال سه بار پزشک قانونی رای به عدم تحمل حبس او را داد‌ه است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اسانلو از فعالترین، شجاعترین و در عین حال مظلوم ترین فعالین مدنی در بند هستش.
از صمیم قلب امیدوارم برای آزادی یا حداقل کاهش محکومیت ایشون از طرف بنیادهای حقوق بشری و کارگری بین المللی و داخلی تلاش و فشار بیشتری صورت بگیره.

-- بهرام ، Aug 18, 2010

در حالیکه تمام روشنفکران و سیاسیون و روزنامه نگاران مشغول بر رسی تاثیر همه چیز بر همه چیز هستند( به جز تاثیر دهشتناک مارکسیسم روسی بر تاریخ و فرهنگ و سیاست در ایران ) و حرفهای تکراری بدون هیچ برنامه و رویکرد سیاسی مشخص فردی گمنام مثل مشایی که از همه طرف کوبیده میشود ( ارزشی ها ، سپاهیان ، اصول گرایان ، اصلاح طلبان ، مارکسیست ها ، ..) توپی به زمین سیاست انداخته که دستها و چهره های پشت نقاب همه را رو میکند :
ظاهرا همیشه تاریخ به دست گمنامان عمل گرا ورق میخورد نه فیلسوفان حراف ،نه سیاستمداران پر مدعا ،نه احزاب درگیر در بحث های مرغ و تخم مرغ و کی ریس تر هست ! (ناپلون که یک ستوان بینام بود در انقلاب فرانسه سر انجام کثافات کاریها و کشتار های دانتن ها و روبسپیر ها را جمع و جور کرد ، رضا خان که یک افسر بیسواد بود تاریخ ایران را که مستوفی الممالک ها و مدرس ها و وثوق الدوله ها نمیتوانستند سر و سامان دهند به نظم و توسعه رساند ، آتاتورک در ترکیه و ... متاسفانه همه اینها دیکتاتور بودند اما عقلشان از آزادیخواهان و کمونیست ها و ... بیشتر بود )
اخبار روز پایگاه توده ایها عصبانی از الاغ پالان ان را چسبیده و فحاشی میکند به بازرگان و لیبرال ها و ملیون و روشنفکران دینی تحت پوشش نظر دهنده ! اما امثال این نظر را نظارت استصوابی ان سانسور میکند ! مانی ان این است که ان نظرها نظر اخبار روز است
اینها که بیش از همه از توپ مشایی صدمه دیده و نقشه موسوی چپانی شان به جنبش مردم با ظهور مشایی بد جوری صدمه دیده و تقریبا نابود شده از نقاب مخالفت صوری با موسوی بیرون آمده و از ترس پیروی محض از جنبش او را توصیه میکنند !
پدر جان زورتان به مشایی نمیرسد او را لات معرفی میکنید به پیروی ازسایت فراماسونری حزب توده پیک نت چرا از بیضه بازرگان شریفترین و با تجربه ترین و صادق ترین و آزادیخواه ترین سیاست مدار ایران بعد از مصدق آویزان میشوید ؟
میخواهید ثابت کنید که حق با او بود و شما لات های لومپن روسی هم مصدق را به گا دادید هم بازرگان را و هم بنی صدر را و هم حالا جنبش طبقه متوسط را به چاله انداختید تا یک مشایی بیاید گند کاری شما را که اعراب و روس ها را بر همه چیز ما مقدم کرد از دستور کار هیات حاکمه بیندازد بیرون و حد اقل ایران و مکتب ایران و جمهوری ایرانی را جانشین اتحاد دیکتاتور های خلق روسی از صدام تا بشار اسد تا کیم جنگ ایل و کاسترو کند ؟
خیانت بس است . اگر دموکراسی بازرگان به مشام شما دیکتاتوری پرستان خوش نمی اید بگزارید یک دیکتاتوری اقلا ایرانی حاکم شود .
موسوی هم میتواند غر بزند که رایش را دزدیدند و خانومش هم از صدام دفاع کند برای خوش آمد شما مارکسیست های روسی .
روشنفکران بی خاصیت هم میتوانند در مورد شاملو و فواید خیار شور هر روز و هر شب اظهار فضل کنند . کانون نویسندگان روسی هم سالی یک بار بیانیه بدهد به اسرائیل حمله کند . اما در مورد زندانی کبیر شرف اهل قلم و سروران جنبش دانشجویی توکلی و بها ره و عماد به آور ساکت بماند .

-- sara ، Aug 18, 2010

دستگیری و دیکتاتوری هاشمی بنام رهبری شجاعت نیست ترس است بلکه آزادی و دموکراتیک حکومت شجاعت است و دوری از حرص و طمع که لازمه اش علم و انسان بودن است.

-- میررستم فاخری ، Aug 19, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)