تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی:

«دادگاه مستقل و علنی به شکایت هفت نفر رسیدگی کند»

میرحسین موسوی از رهبران مخالفان دولت ایران روز گذشته خواهان رسیدگی قوه قضاییه به شکایت هفت نفر از سران احزاب اصلاح‌طلب ایران علیه مقام‌های امنیتی در دادگاهی «مستقل و علنی» شده است.

به گزارش تارنمای کلمه، او ٢٦ مرداد، بیستمین سال‌روز آزادی اسرای جنگ ایران و عراق افزوده که رسیدگی به این شکایت بیش از «توپ و تفنگ و موشک» می‌تواند امنیت را به کشور بازگرداند.


هفت عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ۱۷ مرداد ماه جاری با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران و محمدکاظم بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، نسبت به «دخالت غیر قانونی» یک گروه نظامی و اطلاعاتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اعلام جرم کرده بودند.

محسن امین‌زاده، بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، عبداله رمضان‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، محسن صفایی‌فراهانی و محسن میردامادی هفت نفری هستند که این شکایت را امضا کرده‌اند.

موسوی: سران بالای امنیتی برای حفظ خانه تارعنکبوتی اقتدارگرایان، افسانه‌سرایی پر از تهمت و دروغ در جامعه پخش می‌کنند

آن‌ها در این شکایت، از فردی به نام «سردار مشفق» نام برده و او را به همراه یک گروه اطلاعاتی و نظامی متهم به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۲ خرداد ۸۸ کرده‌اند.

آقای موسوی همچنین گفته که «وقتی هفت چهره شاخص و با سابقه روشن، ادعانامه‌ای علیه افسانه‌سازی به قوه قضائیه تحویل می‌دهند، خودشان به زندان اوین برگردانده می‌شوند. آیا در اسلامی که حضرت علی آن را معرفی می‌کنند امکان دارد به جای متهمان، شاکیان را زندانی کنند؟»

پس از انتشار شکایت این هفت نفر، مرخصی محسن صفایی‌فراهانی و مصطفی تاج‌زاده از امضا کنندگان شکایت لغو شد و به زندان فراخوانده شدند.

میرحسین موسوی همچنین بدون اشاره به نام «سردار مشفق» گفته که «سران بالای امنیتی برای حفظ خانه تارعنکبوتی اقتدارگرایان، افسانه‌سرایی پر از تهمت و دروغ در جامعه پخش می‌کنند.»

اوایل تیرماه ۸۹ یک فایل صوتی منتشر شد که فردی که اکنون سردار مشفق معرفی شده، ظاهرا در یک نشست امنیتی به تشریح چگونگی شناسایی مخالفان و برخورد با آن‌ها در انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ پرداخته بود.

این رهبر مخالفان دولت در این سخنرانی همچنین به سخنان اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران که اخیرا گفته «از مکتب اسلام دریافت‌های متنوعی وجود دارد، اما دریافت ما از حقیقت ایران و حقیقت اسلام، مکتب ایران است و ما باید از این به بعد مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم»، واکنش نشان داده است.

آقای موسوی این سخنان را«جنگ زرگری» خوانده و رحیم‌مشایی را که پیش‌تر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران بوده به «متلاشی» کردن سازمان میراث فرهنگی متهم کرده است.

او افزوده: «در این جنگ زرگری گفته نمی‌شود که کدام ایران است که باید به جهان معرفی شود و یا کدام اسلام است که باید از آن دفاع شود. ایرانی با بالاترین آلودگی به اعتیاد، ایرانی با ١٤/٥ درصد نرخ بیکاری و ۲۹ درصد بیکاری در میان جوانان، ایرانی با زندان‌های پر از زندانیان سیاسی و دهان‌های دوخته و رسانه‌های خفه شده و حقوق بشر پایمال شده، ایرانی که به دلیل سیاست‌های خانمان‌برانداز، فاصله‌اش با کشورهای همسایه رقیب بیشتر می شود؟»


میرحسین موسوی همچنین گفته که «وقتی در این دعوا اسلام هم مطرح می‌شود، گفته نمی‌شود که با گسترش سلطه دروغ و ریا چه بر سر اسلام آمده است. آیا این اسلام، اسلام آن مرجع عالیقدری است که به دلیل حق‌گویی خانه اش ویران می‌شود یا اسلام امام جمعه‌ای است که بدون خم به ابرو آوردن تهمت یک میلیارد دلار پول از بیگانه گرفتن و منتظر ۵۰ میلیارد دلار دیگر ماندن را به رقبای سیاسی می‌زند.»

آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران، چندی پيش در مسجد جمکران قم گفته بود که به اسنادی دست يافته که نشان می‌دهد، آمريکايی‌ها يک ميليارد دلار از طريق عربستان سعودی در اختيار رهبران معترضان قرار داده‌اند تا حکومت جمهوری اسلامی را «ساقط» کنند.

اشاره آقای موسوی به «ویران‌کردن خانه مرجع عالیقدر» نیز درباره حمله چندی پیش لباس شخصی‌ها به خانه آیت‌الله صانعی از مراجع تقلید ساکن قم است که منتقد حکومت ایران است.

آقای موسوی از حکومت ایران خواسته تا از «انحصارگری سرکوب و تخریب» دست بردارد و «صلح اجتماعی ایجاد کند.»

او گفته که «مشکل موقعی حل می‌شود که زمینه انتخابات‌های آزاد غیر گزینشی را فراهم آوریم و قوه قضائیه نشان دهد که از بازجوهای امنیتی فرمان نمی‌گیرد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جناب موسوی دعوا بر سر ایران و اسلام بر سر مشایی جنگ زرگری نیست بلکه سیاسی کاری است که شما جزئی از آن سیاسی کاری هستی. اما مجادله ی هسته ای جنگ زرگری است که سود آن را غرب می برد و بایکوت نیز نصیب من می شود.

-- میررستم فاخری ، Aug 18, 2010

prima

-- parvin ، Aug 19, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)