تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
هشدار یک مقام بلندپایه نظامی ایران درباره حمله آمریکا

«تنگه هرمز را می‌بندیم و آمريکايی‌ها را گروگان می‌گیریم»

سردار علی شادمانی، رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ایران از «بستن تنگه هرمز و به گروگان گرفتن نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق» به عنوان واکنش‌های ایران به حمله احتمالی آمریکا به این کشور نام برده است.

تنگه هرمز یکی از مسیرهای آبی بین‌المللی است که کشورهای عربستان سعودی، کویت، قطر و بحرین نفت خود را از طریق آن به سایر کشورها صادر می‌کنند.


این مقام نظامی در حالی از بستن تنگه هرمز سخن گفته که پیش‌تر دریادار مائوری‌زیو جمیگنانی، فرمانده نیروی دریایی ناتو، بستن تنگه هرمز را «خیال‌بافی» خوانده بود.

او سال ٢٠٠٨ گفته بود که گذرگاه‌های بین‌المللی را نمی‌توان مسدود کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران، (ایسنا) امروز گزارش داده که سردار شادمانی گفته است: «در اولین اقدام، تنگه هرمز را در اختیار می‌گیریم و اجازه هیچ گونه حرکتی را به هیچ کسی نخواهیم داد و در این خصوص تاکنون چندین رزمایش را انجام داده‌ایم و توانایی‌های خود را به رخ آمریکایی‌ها کشانده‌ایم.»

«می‌دانیم اسرائیل، حیات خلوت آمریکا است، اگر کوچک‌ترین تجاوزی به ایران شود، این حیات خلوت را در آسایش نخواهیم گذاشت»

او افزوده: ‌«در اقدام دوم ما طرحی داریم که نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه‌های افغانستان و عراق را به گروگان در خواهیم آورد و اجازه هیچ‌گونه حرکتی را به آن‌ها نخواهیم داد.»

سردار شادمانی سومین اقدام ایران در برابر حمله آمریکا، «بر هم زدن آسایش اسراییل» توسط ایران عنوان کرده و افزوده است:‌ «چون می‌دانیم اسرائیل، حیات خلوت آمریکا است، اگر کوچک‌ترین تجاوزی به ایران شود، این حیات خلوت را در آسایش نخواهیم گذاشت و این را نیز به آمریکایی‌ها اثبات کرده‌ایم.»

او که به مناسبت ٢٦ مرداد، بیستمین سال‌روز آزادی اسرای ایرانی جنگ عراق و ایران در شهرستان پاوه سخن می‌گفت، افزود که ایران «توانایی» انجام این سه کار را دارد.

آمریکا همواره اعلام کرده که برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران گزینه نظامی را کنار نگذاشته اما می‌خواهد که با دیپلماسی و تحریم، ایران را «وادار به عقب نشینی از برنامه هسته‌ای کند.»

آمریکا و غرب می‌گویند که به برنامه هسته‌ای ایران «بدگمان» هستند و احتمال می‌دهند که ایران دنبال «مقاصد نظامی» باشد. ایران اما این اتهام را رد می‌کند.

فیدل کاسترو، رهبر پیشین کوبا ١٧ مرداد ٨٩ هشدار داده که در صورت حمله آمریکا به ایران «خطر جنگ هسته‌ای» خاورمیانه را تهدید می‌کند.

با این حال محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران سال ١٣٨٦ گفته که آمریکا به ایران حمله نمی‌کند.

او در این سال دلیل حمله نکردن آمریکا به ایران را این گونه عنوان کرد: «دشمنان جرات جنگ کردن با ما را ندارند. برخی حرف من را زیر سوال می‌بردند ولی من برای آنها دو دلیل می‌آوردم؛ اول اینکه به آن‌ها می‌گفتم من مهندسم، اهل حساب و کتاب هستم، جدول می‌کشم، ساعت‌ها فرض‌ها را می‌نویسم، رد می‌کنم، استدلا‌ل می‌کنم و با استدلا‌ل برنامه‌ریزی می‌کنم و به پیش می‌روم، آن‌ها قادر نیستند برای ایران مشکلی ایجاد کنند. دومین دلیلی که من برای آن‌ها می‌آوردم این بود که من حرف‌های خداوند را باور کرده‌ام. خداوند گفته است کسانی که در راه درست حرکت می‌کنند پیروز می‌شوند. رهبر عزیز ایران ایستاده‌اند و حرف خداوند را گوش می‌کنند و قبول دارند. چه دلیلی دارید که خداوند به وعده‌هایش عمل نکند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«در اقدام دوم ما طرحی داریم که نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه‌های افغانستان و عراق را به گروگان در خواهیم آورد و اجازه هیچ‌گونه حرکتی را به آن‌ها نخواهیم داد.»

فکر نمی‌کنید که عراق و افغانستان باید در مورد این اظهارات موضع بگیرند؟

-- بدون نام ، Aug 17, 2010

این اقای سردار نمی دانند که آمریکا در عرض کمتر از 24 ساعت می تواند تمامی ناوگان دریایی ایران را به قعر ابها روانه کند که آنوقت ارزوی بستن تنگه هرمز را به خود به قبر شان خواهند برد.
اقای سردار دستمال به دست نوکر صفت بی اختیار: من اگر بجای شما بودم از الان برای قائم شدنم گودال هایی به سبک صدام حفر کرده و بفکر تهویه هوایش بودم. یادتان نرود که با خود چند عدد تخم مرغ پخته و چند عدد موز هم با خود به مخف گاهتان ببرید. راستی سعی کنید که پشت سر سرلشکر فیروز ابادی هم فرار نکنید که دائما لیز خواهید خورد. به امید دیدار در مخفی گاه تان

-- سرهنگ ستاد ارتش آمریکا چاک مک نامارا ، Aug 18, 2010

این آدمهای نادان و معوج و نا‌ بخرد تنها در فکر به آتش کشیدن ایران هستند ،باید پیش از اینکه بنیاد کشور بر کنند بنیادشان براندازیم

-- جهانگیر آرشید ، Aug 18, 2010

صدام حسین هم قبل از حمله آمریکا زیاد عرعر میکرد .

-- bahram ، Aug 18, 2010

این حرفها یعنی رفتن به سوی جنگ اتمی !

-- hasanak ، Aug 18, 2010

عقل که نباشد جان در عذاب است این مردک با این حرفهایش فکر میکند با یک کشوری مثل عراق طرف است نمیداند با پیشرفته ترین ارتش دنیا روبروست اخر با کدام ارتش میخواهید تنگه هرمز را ببندید با کدام ارتش میخواهید سربازان امریکایی در عراق و افغانستان را به گروگان بگیرید یعنی میخواهید با کشور عراق و افغانستان هم وارد جنگ بشوید و به خاک انها هم تجاوز کنید واقعن که نه شعور دارید و نه عقل و از ترس اینکه امریکا حمله نکنه همینطور چرندیاتی را از دهان نا مبارکت بیرون میرانی کشوری که توی نادان رئیس ستاد کل نیروهای مسلحش باشی بهتر از این جملات هم نباید ازش شنید.
فیلم کشور اسلامی امام زمانی دنیا را به زانو درمیاورد از هفته اینده در سینماهای حکومت اسلامی ولایت فقیه

-- k.k ، Aug 18, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)