تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سفر حامد کرزی به روسیه

حامد کرزی رئيس جمهوری افغانستان به منظور شرکت در دومين نشست روسای جمهوری کشورهای روسيه، پاکستان، افغانستان و تاجيکستان عازم مسکو شد.

بر پايه اطلاعات دفتر رياست جمهوری افغانستان، اين سفر به دعوت ديميتری مدودف، رئيس جمهوری روسيه انجام گرفته است.


قرار است آقای کرزی ضمن سخنرانی در اين نشست با رئيس جمهوری روسيه و پاکستان به‌طور جداگانه ديدار و گفت‌وگو کند.

در اطلاعيه دفتر رياست جمهوری افغانستان گفته شده که محور اين نشست را توسعه همکاری‌های منطقه‌ای به منظور بهبود اوضاع منطقه، تحکيم امنيت، مبارزه موثر با تروريسم و مواد مخدر تشکيل می دهد.

روسيه از بازارهای عمده مصرفی مواد مخدر توليدی افغانستان است

زلمی رسول وزير امور خارجه، رنگين دادفر اسپتنا مشاور امنيت ملی، محمد عمر داود زی رئيس دفتر و وحيد عمر سخنگوی رياست جمهوری، آقای کرزی را در اين سفر همراهی می‌کنند.

اين نشست قرار است فردا چهارشنبه ۲۷ مرداد در شهر سوچی روسيه به مدت دو روز برگزار شود.

روسيه از بازارهای عمده مصرفی مواد مخدر توليدی افغانستان است و بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دولت روسيه شمار معتادان در اين کشور طی ده سال گذشته ده برابر شده و سالانه بين ۳۰ تا ۴۰ هزار تن به علت استفاده از مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

مقامات روسيه تا کنون بارها از چگونگی مبارزه با مواد مخدر در افغانستان ابراز نارضايتی کرده‌اند. افزون بر آن افزايش تحرکات شورشيان از ديگر موارد نگرانی مقامات روسی بوده است.

پيش از اين دولت افغانستان برای خريد سلاح‌های روسی ابراز علاقه کرده بود و همچنان خواهان جلب سرمايه‌گذاری روسيه برای توسعه امور زيربنايی اين کشور شده است.
افغانستان و پاکستان از جمله بازار های مصرفی انرژی وارداتی هستند و تاجیکستان نیز برای صادارت برق مازاد این کشور ابراز آمادگی کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)