تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«چرا بايد اظهار ندامت کنيم؟»

جمعی از زندانيان سياسی زندان رجايی‌شهر در کرج نامه‌ای خطاب به عباس جعفری دولت آبادی، دادستانی تهران نوشتند.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، اين زندانيان که نام‌شان ذکر نشده است در واکنش به اظهارات جعفری دولت آبادی به زندانيان سياسی- مطبوعاتی که گفته بود «برای آزادی يا مرخصی بايد ابراز ندامت کنيد»، اين نامه را نوشته‌اند.


جعفری دولت آبادی خردادماه گذشته نيز «ابراز ندامت» را از شروط استفاده‌کنندگان از عفو خواند و در باره عفو گروهی از آنان گفت: «عفو اعلامی بر اساس اظهارات، نوشته‌ها، رفتار محکومان در طول و بعد از اجرای حکم، نوع مجازات‌ها، ميزان محکوميت‌ها و رفتار محکومان در گذشته و اقداماتی که انجام دادند و ابراز ندامت از گذشته» صورت گرفته است.

اين گروه از زندانيان سياسی در نامه خود نوشته‌اند «هر چه انديشيديم کم‌تر فهميديم که چرا بايد اظهار ندامت کنيم و بابت چه چيزی؟»

«اگر توانستيد خانواده و فرزندان خود را در برابر اين جنايات و فجايع قانع کنيد آن‌گاه از ديگران بخواهيد اظهار ندامت کنند؟»

آن‌ها به موارد نقض حقوق شهروندان در يک سال گذشته و پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در ايران اشاره کرده‌اند. از جمله به مواردی چون «به خاک و خون کشيده‌شدن مردان و زنان بی‌دفاع»، «عزادارکردن مادران و پدران سالخورده يا همسران و فرزندان»، «گورهای بی‌نام و نشان در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا»، «ضرب و جرح‌ها، هتاکی‌ها، فحاشی‌ها و تهديدهای ناموسی زندانيان توسط ماموران نظامی، انتظامی و امنيتی»، «پيشنهادهای بی‌شرمانه ماموران نسبت به همسران و خواهران‌مان»، «شکنجه‌های جسمی، جنسی و روانی جوانان» و «اعتراف‌گيری‌ها و دادگاه‌های نمايشی».

نويسندگان نامه با تاکيد بر اين نمونه‌ها از دادستانی تهران پرسيده‌اند اگر توانستيد خانواده و فرزندان خود را «در برابر اين جنايات و فجايع قانع کنيد آن‌گاه از ديگران بخواهيد اظهار ندامت کنند؟»

اين گروه از زندانيان سياسی زندان رجايی‌شهر به جعفری دولت‌آبادی نوشته‌اند «اين ميزها که پشت آن نشسته‌ايد... به هيچ‌کس وفا نکرده‌است، که اگر کرده‌ بود نوبت شما نمی‌رسيد.»

آن‌ها در انتهای نامه خود ضمن اعلام اين‌که «از زندان و اعدام ترسی ندارند» دادستانی تهران را «نصيحت» کرده‌اند «بيش از آن‌که دير شود به درگاه خدا توبه کنيد، پست‌های فرمايشی و نمايشی را ترک کنيد و به آغوش ملت بازگرديد.»

زندان رجايی‌شهر کرج يکی از زندان‌هايی است که از شرايط نامناسب و دشواری برای زندانيان برخوردار است و در طول يک سال گذشته مسئولين قضايی جمهوری اسلامی زندانيان تنبيه شده را به اين زندان انتقال داده‌اند.

در اين زندان، زندانيانی چون عيسی سحرخيز، مسعود باستانی، داوودسليمانی، رسول بداغی، مهدی محموديان، حشمت‌الله طبرزدی، رضا رفيعی فروشانی و منصور اسالو به‌سر می‌برند.

روز گذشته مجيد توکلی فعال دانشجويی که جزو زندانيان اعتصاب‌کننده در زندان اوين بود، به اين زندان منتقل شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)