تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«قدرت را نمی‌توان با زور و استفاده از دين حفظ کرد»

مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ايران، در آخرين اظهارات خود بار ديگر از شرايط کنونی کشور انتقاد کرد.

بنا به گزارش تارنمای سحام‌نيوز، از سايت‌های حامی مهدی کروبی، وی که با جوانان اصلاح‌طلب ديدار می‌کرد «عده‌ای تازه به دوران رسيده و سرمست قدرت» را به کشاندن انقلاب و نظام به «پرتگاه سقوط» متهم کرد.


وی در ابتدای سخنان خود به «افزايش فشارها» در کشور اشاره کرد و گفت حتا «در امور کفن و دفن و برگزاری مراسم‌های عزاداری مردم نيز دخالت می‌کنند.»

کروبی در اين رابطه اظهار داشت «در بعضی از مراسم‌ها از قبل با صاحب‌خانه تماس می‌گيرند که مبادا ما را دعوت کرده باشد تا از حضور ما در آن مکان جلوگيری کنند.»

«متاسفانه در شرايط کنونی حتی نمی‌توانيم يک‌جا با خيال راحت جمع شويم و گفت‌وگو کنيم»

وی خطاب به مسئولين کشور افزود: «اگر می‌خواهيد کدخدايی کنيد نخست بايد رعيت‌پروری را ياد بگيرد.»

دبير کل حزب اعتماد ملی با انتقاد از شرايط کنونی گفت «مگر انقلاب و نظام به همين راحتی به‌دست آمده که عده‌ای تازه به دوران رسيده و سرمست قدرت بخواهند آن را اين‌گونه به پرتگاه سقوط بکشانند؟!»

مهدی کروبی در بخش ديگری از سخنان خود علی‌رغم وجود «سليقه‌ها و گرايش‌های مختلف»، خواست اکثريت «جبنش اصلاحی مردم» را «بازگشت به مسير قانون اساسی» دانست و قانون اساسی را «محور حرکت» خواند.

کروبی در باره «اختلاف بين سران جنبش» گفت: «اختلافی وجود ندارد حتی برعکس، در اين دوران سخت و دشوار تلاش می‌کنيم تا با هم‌دلی و هم‌راهی امور را پيش ببريم.» وی اين اخبار را «دروغ و جعل» خواند و «اختلافات شديد» را به «کسانی که دروغ‌آفرينی می‌کنند» نسبت داد.

کروبی اظهارات اخير آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان در مورد کمک مالی آمريکا به رهبران مخالف دولت ايران و سخنان اخير محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران و اسفنديار رحيم‌مشايی، رئيس دفتر وی و در پی آن مخالفت‌های برخی مسئولين حکومتی با اين گفته‌ها را نمونه‌هايی از اين اختلافات دانست.

کروبی در بخشی ديگر، در باره برنامه‌ريزی برای ادامه راه «جنبش مردمی ايران» سخن گفت.

وی ضمن موافقت با ضرورت ارائه برنامه، به شرايط امنيتی کشور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: «متاسفانه در شرايط کنونی حتی نمی‌توانيم يک‌جا با خيال راحت جمع شويم و گفت‌وگو کنيم چرا که آن‌ها گستاخانه مترصدند تا جلسات را به‌هم بزنند. اين امر خود موجب شده که نتوانيم آن طور که بايد به برنامه‌ريزی برای آينده مشغول شويم.» وی افزود: «ما نمی‌خواهيم فعالين بيش از اين متحمل فشار شوند.»

کروبی در چنين شرايطی ارائه راه‌کار را مشکل دانست اما با اين حال تاکيد کرد «می بايست حول قانون اساسی همه گرد هم آئيم و حرکت کنيم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

قای کروبی ، شما حرفهای خوبی میزنید. حرفهاشما روی من و روی قلب من اثر می گذارد. اما این اثر چند صباحی هست ، سپس از بین میرود. از بس که اتفاقات حاد در جامعه ولایت وقیح می افتد. آقای کروبی تا کی میخواهید همین طور حرفهای داغ و انقلابی بزنید ؟ فکر نمی کنید هر حرفی اگر تکرار شود دیگر اثری نمی گذارد. حرف انقلابی اگر با عمل انقلابی همراه نباشد از سکه می افتد . شکسپیر در مکبث جمله ی زیبایی دارد . میگوید دم سرد کلمات آتش عمل را سرد می کند. من البته کوچک تر از انم که بخواهم راه و رسم مبارزه با ستم را به شما بیاموزم . شما استاد ید ، اما از طرف دیگر احساس می کنم زمان را داریم با همین حرفها هدر میدهیم . حالا تمام جهان انسانی از جنبش سبز حمایت کرده است. و شما حتمن از من بهتر میدانید که توی رژیم چه شکاف بزرگی افتاده است. بنابر این چرا به سربازان این جنبش دستور نمی دهید. چرا دست دست میکنید? منتظر چه نشسته ید ؟ من خیال میکنم اگر مثل خرداد ۸۸ یک بار دیگر به خیابان بریزیم و همانجا بمانیم و کار این رژیم دیکتاتور را بسازیم و سرنگونشان کنیم ، آقای کروبی و میر حسین ما ، شما را به هرچه مقدس است قسمتان می دهم که دست دست نکنید. همیشه خیلی زود در میشود ، شمیم

-- شمیم ، Aug 17, 2010

لابد قدرت را باید به شما داد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- بدون نام ، Aug 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)