تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
زهرا رهنورد:

«حکومت ایران از صدام بدتر است»

زهرا رهنورد گفته که حکومت ایران به صدام‌حسین، رئیس‌جمهور پیشین عراق «فحش» می‌دهد اما «خودش بدتر از صدام با انسان‌ها رفتار می‌کند.»

به گزارش تارنمای کلمه، او که این سخنان را در آستانه ٢٦ مرداد، بیستمین سال‌روز آزادشدن اسیران جنگ هشت‌ساله ایران و عراق بیان کرده، افزوده که «حاکمیت سرکوب‌گر فعلی توبه کند و از سرکوب ملت دست بردارد.»


خانم رهنورد خطاب به آزادشدگان جنگ ایران و عراق گفته که «آیا در روزگار اسارت فکر می‌کردید وقتی از چنگ اسارت صدام آزاد می‌شوید در کشور خودتان با اسارت و زندانی‌شدن صدها بلکه هزاران آزادی‌خواه روبرو خواهید شد؟»

در جریان حوادث پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران، به گفته مقامات نیروی انتظامی دست کم چهارهزار نفر از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات بازداشت شدند.

همچنین در یک سال گذشته ده‌ها روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر نیز روانه زندان شدند.

مخالفان دولت می‌گویند که محمود احمدی‌نژاد با دخالت «نیروهای نظامی و آرای مهندسی شده» در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به عنوان فرد پیروز معرفی شده است.

اما حکومت ایران با رد گفته مخالفان، فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران مخالف و منتقد دولت را با متهم کردن به اینکه قصد «براندازی نرم و انقلاب مخملی» داشته‌اند، به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

رهنورد: «حاکمیت سرکوب‌گر فعلی توبه کند و از سرکوب ملت دست بردارد»

خانم رهنورد همچنین کسانی را که اخیرا علیه مقام‌های امنیتی ایران شکایت کرده‌اند، «هفت دلاور آزادی‌خواه» خوانده است.

او افزوده که این شکایت، «ندای حق‌طلبی و سوال ملت» است که به «شکوائیه» تبدیل شده است.

اشاره خانم رهنورد به شکایت هفت نفر از سران احزاب اصلاح‌طلب ایران علیه مقام‌های امنیتی این کشور است.

هفت عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ۱۷ مرداد ماه جاری با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران و محمدکاظم بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، نسبت به «دخالت غیرقانونی» یک گروه نظامی و اطلاعاتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اعلام جرم کردند.

محسن امین‌زاده، بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، عبداله رمضان‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، محسن صفایی‌فراهانی و محسن میردامادی هفت نفری هستند که این شکایت را امضا کرده‌اند.

آن‌ها در این شکایت، از فردی به نام «سردار مشفق» نام برده و او را به همراه یک «گروه اطلاعاتی و نظامی» متهم به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۲ خرداد ۸۸ کرده‌اند.

با انتشار این شکایت، مرخصی‌ دو نفر از شاکیان لغو شد و به زندان فراخوانده شدند.

مصطفی تاج‌زاده در ٢٤ مرداد و محسن صفایی‌فراهانی در ٢٠ مردادجاری پس از لغو مرخصی‌شان به زندان برگشتند.

مخالفان دولت ایران می‌گویند که تمدیدنشدن و یا لغو مرخصی این دو فعال سیاسی به دلیل شکایت آن‌ها علیه مقام‌های امنیتی ایران صورت گرفته‌است.

قوه قضاییه ایران تاکنون به این شکایت واکنشی نشان نداده است اما برخی از نمایندگان حامی دولت در مجلس، شکایت هفت عضو احزاب اصلاح‌طلب را «فتنه در فتنه» خوانده‌اند و خواهان برخورد «جدی» قوه قضاییه با «سران فتنه» شده اند.

«سران فتنه» اصطلاحی است که مقامات ایران عمدتا درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت به کار می‌برند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از نظز سران سه قوه کوچکترین انتقاد و شکایت از قوای ایران فتنه و یا فتنه در فتنه است پس نباید گوهر وقت را سکه کرد. فقط باید صبر کرد تا از یکرنگی مشغله ی خود خسته شوند و در گور خود که خودشان می کنند دفن شوند.

-- میررستم فاخری ، Aug 16, 2010

این دفاع تلویحی از صدام خیلی مارکسیستی روسی است

-- roshanfekr varouneh ، Aug 17, 2010

فتنه در فتنه؟؟؟؟ از بس که در مقابل این حرکت هوشمندانه آچمز شده اند، دچار لکنت زبان شده اند. آقای - به اصطلاح - نماینده، فتنه در فتنه که نتیجه مثبت می دهد برادر اصولگرا!

-- بدون نام ، Aug 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)