تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تعطيلی مسجد بند ۳۵۰ اوين

مسوولان بند ۳۵۰ اوين، مسجد اين بند را در ماه رمضان تعطيل کردند.

بنا به گزارش تارنمای کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، اين اقدام مسئولان زندان اوين در حالی صورت می‌گيرد که برخی از زندانيان سياسی که در مرخصی به‌سر می‌بردند به بازداشتگاه بازگشته‌اند و از سرنوشت زندانيان اعتصاب‌کننده در سلول‌های انفرادی نيز خبری در دست نيست.


کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران که اين خبر را به نقل از «يکی از منابع مطلع» منتشر کرده‌است اعلام کرد که «اين عمل برای فشار بر زندانيان سياسی توسط مقامات امنيتی صورت گرفته‌است.»

اين کمپين گزارش داده‌است، زندانيان بند ۳۵۰ اوين که عمدتا از معترضين به نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در ايران هستند در مسجد اين بند جمع می شدند و نماز جماعت می‌خواندند. اين مسجد مکانی برای گفت‌وگوی زندانيان با هم بود.

مجيد توکلی يکی از ۱۷ زندانی اعتصاب‌کننده، از زندان اوين به زندان رجايی‌شهر کرج منتقل شد

گزارش تاکيد می‌کند که ۱۷ زندانی اعتصاب‌کننده همچنان در محدوديت مطلق به‌سر می‌برند و از هر گونه ملاقات يا تماس تلفنی با خارج از زندان منع شده‌اند.

۱۶ زندانی اعتصاب‌کننده پنج روز پيش، پس از دو هفته اعتصاب غذا، با انتشار پيامی، به اعتصاب خود پايان دادند اما تنها کيوان صميمی، روزنامه‌نگار همچنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد.

وی که در بيست‌ويکمين روز اعتصاب غذای خود به‌سر می‌برد و فقط چای و آب می‌نوشد اعلام کرده که تا انتقال زندانيان اعتصاب‌کننده به بندها اعتصاب خود را پی خواهد گرفت.

در رابطه با زندانيان اعتصابی، تارنمای کلمه گزارش داده‌است که مجيد توکلی، فعال دانشجويی و يکی از ۱۷ زندانی اعتصاب‌کننده، امروز از زندان اوين به زندان رجايی‌شهر کرج منتقل شده‌است.

اعتراض اين زندانيان به شرايط دشوار زندان، نبود ملاقات و «برخوردهای توهين‌آميز» زندانبانان بود. آن‌ها همچنين خواهان آزادی بابک بردبار بودند که حکم آزادی‌اش مدتی پيش صادر شده‌بود.

بابک بردبار در هفته دوم اعتصاب غذای زندانيان از زندان آزاد شد.

همه زندانيان اعتصابی هنوز در سلول‌های انفرادی به‌سر می‌برند و خانواده‌های آنان هيچ اطلاعی از بستگان خود ندارند. اين خانواده‌ها امروز نيز به هنگام مراجعه به زندان اوين از ملاقات با افراد خانواده خود در زندان محروم ماندند.

در روزهای اخير ارتباط زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين با خانواده‌های خود محدودتر شده‌است.

کمپين بين‌المللی حقوق بشر خبر داده‌است که تلفن‌های همه زندانيان بند ۳۵۰ از روز نيمه شعبان تا کنون همچنان قطع است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)