تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
هیأت تطبیق قوانین مجلس

«کاهش ساعت کار غیر قانونی است»

به گفته محمدرضا خباز از نمایندگان مجلس ایران، عباس‌علی کدخدایی، دبیر هیأت تطبیق قوانین مجلس با ارسال نامه‌ای به دولت، کاهش ساعت کار ادارات را در ماه رمضان «خلاف قانون» خوانده است.

خبرگزاری مهر به نقل از آقای خباز گزارش داده که عباس‌علی کدخدایی پنج‌شنبه ٢١ مرداد ٨٩ نظر هیأت تطبیق قوانین مجلس را درباره «غیرقانونی بودن تصمیم دولت در کاهش ساعت کاری در ماه رمضان» به دولت ابلاغ کرده است.


محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران سال گذشته برای نخستین بار مصوبه هیئت دولت درباره کاهش ساعات کار کارکنان دولت را در ماه رمضان ابلاغ کرد.

بنا بر این مصوبه که بر اساس تصمیم دولت هر سال در ماه رمضان اجرا می‌شود، ساعت کار ادارت و بانک‌ها از هشت ساعت به پنج ساعت در روز کاهش پیدا می‌کند.

هیات تطبیق قوانین مجلس در حالی این مصوبه هیات دولت را «غیرقانونی» خوانده که در ماه‌های گذشته نمایندگان مجلس به ارسال نشدن مصوبات دولت به مجلس بارها اعتراض کرده‌اند.

سازمان بازرسی از دیوان عدالت اداری خواسته تا مصوبه دولت را باطل کند

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران ٩ مرداد جاری گفت که اگر مصوبات دولت به مجلس ارسال نشود، «از طریق قانونی با دولت برخورد می‌کنیم.»

اصل ١٣٨ قانون اساسی ایران می‌گوید که «تصویب‌‏نامه‏‌ها و آیین‏‌نامه‌‏های دولت، ضمن ابلاغ برای اجرا، به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی می‌رسد تا در صورتی که آن‌ها را بر خلاف قوانین بیابد با ذکر دلیل برای تجدید نظر به هیأت وزیران بفرستد.»

مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی ایران نیز روز گذشته گفت که ساعت کاری در هفته ٤٤ ساعت است و نمی‌توان آن را کاهش داد.

او با «خلاف قانون» خواندن مصوبه دولت برای کاهش ساعت کار در ماه رمضان، خبر داده که سازمان بازرسی از دیوان عدالت اداری خواسته تا مصوبه دولت را باطل کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هر سال دولت ساعات کار رو کاهش میده و هر سال هم مجلس اعلام می کنه که این کار غیر قانونی است

-- عباس ، Aug 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)