تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

زندانيان اعتصابی همچنان محروم از ملاقات

خانواده‌های زندانيان اعتصاب‌کننده بار ديگر از ملاقات با بستگان خود محروم شدند.

به گزارش تارنمای کلمه، خانواده‌های ۱۶ زندانی سياسی که چندی پيش دست به اعتصاب غذا زده‌بودند؛ امروز، دوشنبه نيز در اعتراض به ممنوع‌الملاقات شدن اين زندانيان دست به تحصن زدند.


به نوشته «کلمه»، ماموران زندان اوين در پاسخ به اصرار خانواده‌ها که ۲۰ روز است در بی‌اطلاعی از بستگان خود به‌سر می‌برند، به آن‌ها گفته‌اند که اين زندانيان «فعلا قرار است در انفرادی بمانند.»

اين ماموران افزوده‌اند «اعتراض و اعتصاب در زندان جرم است» و عدم ملاقات‌ها «درس عبرتی» برای زندانيان است «تا ديگر از اين اغتشاش‌ها در زندان نکنند.»

اين چندمين بار در طول ماه اخير است که خانواده‌های زندانيان سياسی به ممنوع‌الملاقات بودن بستگان‌شان اعتراض می‌کنند

زندانيانی که از دوم مردادماه دست به اعتصاب غذا زده‌بودند روز دوشنبه ۱۸ مرداد (۹ اوت) با فرستادن پيام کوتاهی از زندان اوين به اعتصاب غذای خود را پايان دادند؛ اما با گذشت پنج روز از شکستن اعتصاب همچنان از ملاقات با خانواده‌های خود محروم‌اند.

اين چندمين بار در طول ماه اخير است که خانواده‌های زندانيان سياسی به ممنوع‌الملاقات بودن بستگان‌شان اعتراض می‌کنند.

آن‌ها که چندين مرتبه دست به تحصن‌های اعتراض‌آميز زدند، در هشتمين روز اعتصاب، پس از لغو ملاقات بستگان‌شان، در همبستگی با آنان اعتصاب غذای خود را آغاز کردند. اين خانواده‌ها همچنين پس از چندين روز بی‌اطلاعی از سرنوشت بستگان خود با ارسال نامه‌هايی به مسوولان مختلف قضايی از جمله دادستان تهران از آن‌ها خواسته‌بودند که امکان ملاقات با اين زندانيان را فراهم کنند.

خانواده‌ها در طول مدت اعتصاب زندانيان و تا کنون، همواره نگران حال بستگان خود در سلول‌های انفرادی زندان اوين بوده‌اند اما مسئولان به خواسته‌های آنان توجهی نشان نداده‌اند.

تارنمای کلمه در گزارش خود می‌افزايد رييس زندان اوين در روزهای گذشته با حضور در بند ۳۵۰ اوين به زندانيان سياسی اين بند گفته‌است که «سرنوشت بد اعتصاب‌کنندگان درس عبرتی برای بقيه خواهد شد.»

گفته می‌شود رييس زندان اوين پيش از اين زندانيان بند ۳۵۰ اوين را به «کهريزکی‌شدن» تهديد کرده‌بود.

به نوشته «کلمه»، منابع مطلع خبر داده‌اند که «بازتاب گسترده» اعتصاب غذای ۱۶ زندانی سياسی بند ۳۵۰ اوين از عوامل ادامه حبس انفرادی و قطع هرگونه تماس تلفنی و ملاقات زندانيان است.

علی مليحی فعال دانشجويی و عضو ادوار تحکيم وحدت، بهمن احمدی امويی روزنامه‌نگار، حسين نورانی‌نژاد روزنامه‌نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجويی و سخنگوی ادوار تحکيم، علی پرويز فعال دانشجويی، حميدرضا محمدی فعال سياسی، جعفر اقدامی فعال مدنی، ضيا نبوی دانشجوی محروم از تحصيل، ابراهيم (نادر) بابايی فعال مدنی، کوهيار گودرزی فعال حقوق بشر و وب‌نگار، مجيد دری فعال دانشجويی، مجيد توکلی فعال دانشجويی، غلامحسين عرشی و محمد حسين سهرابی راد از جمله زندانيان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که دو هفته در اعتصاب غذا بوده‌اند.

از اين ميان، کيوان صميمی روزنامه‌نگار، همچنان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد و اعلام کرده تا انتقال همه زندانيان به بند عمومی ۳۵۰ به اعتصاب‌اش پايان نخواهد داد.

وضعيت جسمانی کيوان صميمی، در بيست‌ويکمين روز اعتصاب غذای خود وخيم گزارش شده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)