تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مرگ ۲۰ عضو طالبان در افغانستان

۲۰ عضو گروه طالبان بر اثر بمباران جنگنده‌های ناتو و حملات قوای مشترک امنیتی افغان و ناتو برمواضع طالبان در ولایت پکتیا در جنوب افغانستان، کشته شدند.

همزمان با این عملیات ده‌ها نفر از ساکنین شهرک«سید آباد» ولایت میدان وردک در جنوب کابل در اعتراض به کشته شدن «سه غیرنظامی» از سوی نظامیان ناتو تظاهرات کردند.

دفتر مطبوعاتی ناتو در کابل با نشر اطلاعیه خبری در مورد عملیات در پکتیا گفته‌ است این عملیات در مخفیگاه‌های «شبکه حقانی»، گروه تندرو طالبان در شهرک «زدران» این ولایت صورت گرفته‌ است.

در این اطلاعیه به نقل از رافائل تورس از سخنگویان ناتو گفته شده‌ است که شبکه حقانی درحال حاضر یک«تهدید جدی» در افغانستان به شمار می‌رود و نیروهای بین‌المللی درتلاش برای ازبین بردن «قدرت و نفوذ» آنان هستند.

دفتر مطبوعاتی ناتو در کابل با نشر اطلاعیه خبری در مورد عملیات در پکتیا گفته‌ است این عملیات در مخفیگاه‌های «شبکه حقانی»، گروه تندرو طالبان در شهرک «زدران» این ولایت صورت گرفته‌ است

در اطلاعیه ناتو آمده‌است که این عملیات همچنان ادامه دارد اما تا اکنون طالبان در مورد این عملیات اظهار نظرنکرده‌اند.

اما امروز در پی اعلام ناتو مبنی برانجام عملیاتی مشابه در ولایت میدان وردک و کشته و بازداشت چندین«شورشی» از جمله یک فرمانده آنان، ده‌ها نفر از مردم طی تظاهراتی این عملیات ناتو را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان که جسد سه نفر را با خود حمل می‌کردند مدعی بودند که این افراد غیر نظامی و هر سه برادر هستند که در یورش نیروهای ناتو در روستای «زرین خیل» کشته شده‌اند.

یک مسئول محلی نیز با تایید این خبر گفته‌است که نیروهای بین‌المللی علاوه برکشتن این سه غیرنظامی، چهار نفر ازجمله پدر این سه برادر را بازداشت کرده و با خود برده‌اند.

خشونت‌های تازه در حالی گزارش می‌شود که به دو روز پیش کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از افزایش تلفات غیرنظامیان درهفت ماه اخیر خبرداده‌است.

برپایه گزارش این کمیسیون از ابتدای سال ۲۰۱۰ تا ماه اگست ۱۳۲۵ غیر نظامی در این کشور کشته شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)