تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های بامدادی

متهم اصلی اسرائیل است
سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان «دردسر جدید تل آویو» در خصوص مصاحبه دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره ترور رفیق حریری است.

در این سرمقاله می‌خوانیم: «سخنان اخیر آقای سیدحسن نصرالله درباره نقش رژیم صهیونیستی در ترور رفیق حریری هنوز به پایان نرسیده بود که واکنش رسانه‌ای و رسمی تل آویو آغاز شد. پیش از این صهیونیست‌ها از کنار متهم شدن به انجام عملیات ترور علیه نخست وزیر فقید لبنان گذشته بودند و به سخنان سید پاسخ نمی‌دادند.»

در ادامه این سرمقاله آمده است: «حزب الله با رصد دقیق پروازهای شناسایی اسرائیل و تجزیه و تحلیل دقیق اهداف این پروازها و نیز با شناسایی جاسوسان با سابقه اسرائیل در لبنان و باز کردن زبان‌های بسته این جاسوسان و از همه مهمتر رسوخ در سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در درون سرزمین‌های اشغالی فلسطین، توانست پیچیده ترین شبکه عملیاتی را شناسایی و با آن مقابله نماید.»

این سرمقاله افزوده است: «مصاحبه دوشنبه دبیرکل حزب الله نشان داد که از نقطه‌ای که جریان اسرائیلی پرونده ترور حریری را زمین گذاشته‌است، حزب الله از همان نقطه برمی دارد و به بازخوانی واقعی نقش‌ها روی می‌آورد یعنی حالا تازه پرونده ترور حریری گشوده شده و اسرائیل متهم اصلی و مجرم قطعی آن است.»

متن کامل سرمقاله

قانون را به حاشیه نرانید
سرمقاله امروز روزنامه مردم‌سالاری با عنوان «در باب ابلا غ دیر هنگام قوانین» به بررسی درگیری‌های اخیر دولت و مجلس پرداخته است.

در این سرمقاله آمده است: « در چند هفته گذشته شاهد بودیم به نوعی که دولت مصوبات خود را به مجلس ارایه نمی‌داد و هر قانونی که در مجلس نیز تصویب می‌شد سلیقه‌ای ابلا غ می‌کرد.»

به نوشته این سرمقاله: «در حالی که در چند خط پایین تر از ماده یک قانون مدنی کشور آمده بود که در صورت خودداری رئیس جمهور از ابلا غ قوانین، رئیس مجلس می‌تواند قانون را به روزنامه رسمی ابلا غ کند. این قانون را علی لا ریجانی جدی گرفت و ۶ قانون را که به احمدی نژاد برای اجرا ابلا غ کرده اما مسکوت مانده بود درمقام رئیس مجلس این بار به روزنامه رسمی ابلا غ کرد.»

سرمقاله‌نویس مردم‌سالاری افزوده است: «آقای احمدی نژاد اعلا م کرده که این تاخیر در ابلا غ قوانین به دلیل مشغله کاری بوده زیرا «رئیس جمهور هزار تا کار دارد». اما این امر ضعف عملکرد مدیران میانی دولت را نشان می‌دهد که در همه زمینه‌های مرتبط وغیر مرتبط نظر می‌دهند به غیر از آنکه به رئیس دولت یادآوری کنند که ابلا غ قانون در زمان خود صورت گیرد.»

این سرمقاله ادامه داده است: « اکنون در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که اجرای قانون بر مسایل دیگر ارجحیت یافته و اتفاقاتی که می‌افتد در مسیر تحقق اهداف نظام جمهوری اسلا می‌در مورد حاکمیت قانون است. به هر حال بهتر آن است که قانون در همه جا محترم شمرده شود و با توجیهات مختلف به حاشیه رانده نشود.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله امروز روزنامه تهران امروز با عنوان «اظهارات پرهزينه»

سرمقاله امروز روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «سم مهلكي به نام كينز»

سرمقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان «فرصت استثنايي»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)