تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

شش سال حبس و تبعید برای یک فعال حقوق بشر

اکبر کرمی، پزشک و فعال حقوق بشر به شش سال حبس، شلاق، تبعید و لغو پروانه طبابت محکوم شد.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، این فعال حقوق بشر در دادگاه نخست به اتهام «توهین به مقام رهبری و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری محکوم شده‌است و در دادگاه دوم حکم دوسال حبس برای «نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی» و یک سال حبس به اتهام «اشاعه و تشویق به فساد وفحشا» برای وی صادر شده‌ است.

دادگاه همچنین وی را به اتهام «توهین به رئیس جمهور واعضای شورای نگهبان«به ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده‌است. پنج سال تبعید به شهرستان خورموج و لغو پروانه طبابت در مدت تبعید بخش دیگری از احکام صادره برای اکبر کرمی است.

اکبر کرمی، سوم آذرماه سال ۱۳۸۸ از سوی ماموران امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت شد. وی از آن زمان تا کنون در بازداشت به سر برده‌است.

پنج سال تبعید به شهرستان خورموج و لغو پروانه طبابت در مدت تبعید بخش دیگری از احکام صادره برای اکبر کرمی است

در یک سال گذشته هزاران نفر از مخالفان دولت بازداشت شده و شمار زیادی از آنها به احکام اعدام، حبس، شلاق و تبعید محکوم شده‌اند.

تارنمای کلمه، پایگاه خبری نزدیک به میرحسین موسوی نیز از بازگرداندن حمزه کرمی، از زندانیان وقایع اخیر به زندان اوین تهران خبر داده‌ است.

بنا به این گزارش حمزه کرمی ک اوایل مرداد ماه به مرخصی آمده بود، به دلیل عارضه قلبی و عوارض ناشی از آن در بخش CCU بستری شده بود. وی که به تازگی از بیمارستان مرخص شده با دستور دادستان تهران به زندان فراخوانده شد.

این در حالی است که پزشکان معالج عمل آنژیوگرافی را برای وی تجویز کرده‌اند.
بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های، آقای کرمی در مدت بازداشتش تحت «شکنجه‌های شدید» قرار داشته‌است.

آقای کرمی که مدیر سایت جمهوریت را برعهده داشت در دادگاه بدوی به ۱۶سال زندان محکوم شد. دادگاه تجدیدنظر با تغییر این حکم به ۱۱ سال حبس تعزیری، وی را به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم کرده‌است.

مدیرکل سیاسی دفتر رئیس جمهوری در دولت علی اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی و فرمانداری ورامین در سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۴ از جمله مسئولیت‌های دولتی وی بوده‌است.

این فعال سیاسی ۲۹ خرداد ماه سال گذشته در منزل دخترش بازداشت شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)